2009 Skrevet 25. september 2012 #1 Del Skrevet 25. september 2012 Jeg sitter her å googler litt rundt, og kom over ei jente som skulle lage natulige striper i håret meg sitronsyre (pulver format). Er det noen der ute som har noen erfaring med dette? funker det?, er det veldig skadelig for håret? altså... er det mer skadelig enn å bleke det lissom? hvordan gjøres det i så fall? syntes det hørtes litt spennende ut, og fikk lyst til å prøve. men driver å sparer til langt hår, så vil heslt ikke gjøre noe som skader håret... har jo prøvd å ha sitronsaft i håret om sommeren.. uten noe spesielt godt resultat... men her var det altså snakk om sitronsyre i pulverformat... blir kjempe glad for tilbakemeldinger:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 26. september 2012 #2 Del Skrevet 26. september 2012 Det høres helt fjernt ut synes jeg. Aldri hørt noe om det. Å få håret lysere vil alltid slite på det uansett, også når det blekes av sola, med eller uten sitron. Jeg er jo tilhenger av naturlig hårfarge om man skal ha det langt, da blir det mindre tørt og slitt. Men hvis du har lyst på lyse striper likevel, bør du gå til frisøren. De kan mange teknikker, og de vet hva de holder på med. Å gjøre det hos frisøren sliter mindre enn hjemmebleking, de kan kontrollere bleking med konsentrasjon av hydrogenperoksid og virketid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 26. september 2012 #3 Del Skrevet 26. september 2012 Nå kom gamle minner frem gitt. Vi helte sitronsaft i håret som tenåringer men om det ble noe lysere tja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cammiiii Skrevet 3. mars 2014 #4 Del Skrevet 3. mars 2014 Etter at jeg hadde vært en uke i Spania med klor og sol i naturlig blondt hår så jeg ut som en sau, håret så helt kreppert ut. Da fikk jeg beskjed av min frisør at jeg neste tur skulle ha med meg sitronsyrepulver å blande i balsam/hårkur, for da gjør sitronsyren at håret ikke blir så elastisk når man feks grer håret. Som mest sannsynlig var grunnen til at jeg fikk så slitt hår, for jeg fikk ikke gre gjennom tuppene, håret bare "ble med" børsten.. Dette er kanskje ikke anbefalt for alle, siden sitronsyre påvirker fargen i håret men siden mitt hår allerede har veldig blonde sjatteringer så funket det helt supert! Trodde jeg måtte kutte av alt håret opp til øra, men etter noen få behandlinger så er håret mitt finere enn aldri før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå