Gå til innhold

På vei ut av kirken

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Stopper rett innenfor el. utenfor. Kommer ann på været. Skal stoppe opp på høyre side.

(Måtte legge til at "høyre" vil si venstre dersom du står utenfor kirken..... Min høyre når vi går ut av kirken ja.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis været er fint, kommer vi sikkert til å gå helt ut! Men uansett vil jeg stå på høyre side(det som blir høyre når jeg går ut)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Og jeg som har tenkt venstre, siden det var den siden vi stoppet på da jeg var forlover....

Men det er altså "feil" det da...?

Spiller liten rolle for meg, egentlig, vil bare visualisere mest mulig på forhånd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenkt meg å gå ut..Men min søster gjorde det, og hun syns det var SÅÅ stusselig å komme ut kirkedøra, for der var det TOMT..hehe..Ingen jubelbrus gitt.. Jeg er kjempeusikker på dette..Kanskje høre med presten hva som er vanlig og ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis vi skal stå på høyre side vil vi nesten bli stående med ryggen til de som kommer ut fra kirkerommet.....

Tex :klø: også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: tror ikke det er noe rett og galt på dette jeg. Vil stå på min venstre side på vei ut jeg. Føles feil allerede å stå på høyre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel på hvordan kirka er. Dersom man går ut rett fram blir det vel opp til hver enkelt, men dersom man må svinge 90 grader til høyre eller venstre sier det seg selv hvordan man må stå for å få kontakt med folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare opplevd at de står på høyre side, men dette er sikkert litt forskjellig fra kirke til kirke. Spør presten hva som er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*... rope på lampeskjerm...

lampeskjerm!!!

Hei Mother.. Jeg er her jeg vet du:)

Det som er vanlig her, og slik vi gjorde selv er at brudeparet står på venstre side (sett utenfra). Det blir jo da på høyre side i forhold til hvordan de går ut. Det varierer hvor de står. De fleste liker best å stå rett utenfor døra og hilse på folket. I regnvær kan det være litt surt og kaldt. Da er det noen som står i våpenhuset.

Hyllesten ute kommer stort sett etter at gjestene har kommet ut. Det er sjeldent at brudeparet blir møtt av en skare ute. Da er det evt noen riskastere eller lignende.

Skjermen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi kommer til å stoppe like utenfor kirken om det er pent vær, på venstre side sett utenfra. Om, det regner står vi like innenfor døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...