Gå til innhold

Noen med peiling på internett-switch?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har internett over kabel og skal ha kabel til både dataen og playstation. Kan jeg da bruke denne? Er det noen ulemper ved den siden den er såpass billig?

Skrevet

Nå aner jeg ingenting om Playstation og har et generelt dårlig inntrykk av D-link, men i utgangspunktet ser den helt kurant ut. Et teoretisk problem er om det er begrensninger på antall maskiner (IP-adresser) på samme nettlinje, i så fall måtte du hatt en router, men jeg tror ikke lenger det er noen så kjipe leverandører i Norge etter at Telenor ga opp det konseptet for kabelbasert nett.

• Liker 1
Skrevet

Helt grei. Switcher er billige, siden det er relativt dumme bokser som blir produsert i lassevis.

Det er dog ingen gigabitswitch, det kan være greit å ha litt mer å gå på, om man skal kopiere mange store filer mellom to pcer. Utenom det, vil du ikke merke noen forskjell.

MEN, som feuerstein er inne på, du må være sikker på at du allerede kan koble til mer enn en pc om gangen i det oppsettet du har nå. Er kabelmodemet ditt bare ett modem, trenger du en ruter isteden.

• Liker 1
Skrevet

Er kabelmodemet ditt bare ett modem, trenger du en ruter isteden.

Er ett modem, og det står oppe hos huseieren. Har bare trukket kabel ut og ned til meg. Jeg må da ha en router? Tips? Billig er et stikkord. Veldig lite avansert bruk. Jeg skal bare surfe og spille PS3.

Skrevet

Er ett modem, og det står oppe hos huseieren. Har bare trukket kabel ut og ned til meg. Jeg må da ha en router? Tips? Billig er et stikkord. Veldig lite avansert bruk. Jeg skal bare surfe og spille PS3.

Hvis du og huseier er på nett samtidig, trenger du ikke ruter. Da er det ruter innbygget i modemet der oppe.

Skrevet

Da kan du bare kjøpe en slik billig switch og plugge kabelen inn i den, så har du plutselig 4 uttak istedetfor 1 :D

Skrevet

Da kan du bare kjøpe en slik billig switch og plugge kabelen inn i den, så har du plutselig 4 uttak istedetfor 1 :D

Correctomundo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...