alliec Skrevet 24. september 2012 #1 Skrevet 24. september 2012 Overskriften sier vell sitt. Det er så mange meninger om CG, og jeg lurer egentlig på hva folk syntes? Det har jo vært masse rykter om at dette firmaet driver med "dyremisshandling" og at man støtter slikt hvis man kjøper jakken. Hva mener dere om det? og er det egentlig sant? Har fått tilbud om å kjøpe en brukt til 2500, noe som da er en fin pris på en egentlig så dyr jakke! Hvis noen har positive erfaringer med jakken, så del gjerne!
Noir Skrevet 24. september 2012 #2 Skrevet 24. september 2012 Jeg ville ikke kjøpt den. Synes ikke de er fine, og du får varme jakker til en billigere penge. Men mest av alt fordi jeg ikke vil gå i et plagg med pels på. 9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #3 Skrevet 24. september 2012 For min del er det ingenting fint med jakker der pelsen stammer fra dyr som mest sansynlig har stått i fotsaks eller en annen felle i timesvis (og i mange tilfeller døgn) i smerter, og kunne aldri i livet støttet det ved å kjøpe en slik jakke, brukt eller ei. Veldig mange har oppfattelsen om at prærieulven blir felt humant med et skudd, men dyret er utrolig sky og disse fangsmetodene er helt lovlig i disse landene og nærmest nødvendig for å regulerere bestanden. I mange tilfeller vil benet bli knust da de i panikk forsøker å komme seg unna, eller forsøker å gnage av seg fellen. Du kan se dokumentaren om fangsten. Det er flust av dem på Youtube blant annet, og om du klarer å se hele filmen så kan du jo danne deg en mening da... Canada Goose skriver/skrev på sine hjemmesider at fangsten og avliving ikke foregår på ulovlig vis, men med tanke på at inhumane feller er lovlig i mange land så lyver de ikke akkurat... Personlig gikk jeg for Fjellreven Nuuk Parka noen år tilbake. Og den har holdt meg god og varm på de aller kaldeste dagene, den er fin og se på og jeg bruker den med god samvittighet om at ingen dyr måtte lide. (Desverre er jo nettopp hetta og den fluffy pelsen som gjør CG så populær, og jeg vemmes egentlig hver gang jeg passerer et menneske med en slik jakke..) Anonym poster: 52bd541f57e1a91bfc7f958b34b6825f 14
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #4 Skrevet 24. september 2012 Og kjøper du brukt for en så billig penge så er det en sjanse for at pelsen stammer fra hunder. Anonym poster: 52bd541f57e1a91bfc7f958b34b6825f 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #5 Skrevet 25. september 2012 Pels er mord. Uansett hvordan man vrir og vender på det. Anonym poster: a99caf2c7b0dbb06122bdae4ff4ac344 6
flicka Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Og kjøper du brukt for en så billig penge så er det en sjanse for at pelsen stammer fra hunder. Anonym poster: 52bd541f57e1a91bfc7f958b34b6825f Les om igjen du, hun snakker om en brukt en til 2500, da kan den så absolutt være kjøpt til originalpris fra originalforhandler fra nåværende eier. Uansett, TS. Jeg ville kjøpt den jeg. Jeg er også imot inhuman slakting av dyr kun for estetiske grunner, men ettersom jeg er det man ville karakterisert som en godtroende jævel så velger jeg å tro på det Canada Goose selv skriver om human avlivning, ettersom de er et stort og kjent firma. Jakken er av fantastisk kvalitet og du er garantert å holde deg varm. Dessuten synes jeg jakken er fin å se på også. 2
Gjest Fleecejakke Skrevet 26. september 2012 #7 Skrevet 26. september 2012 Så når man kjøper en fin varm jakke kan msn velge bort sannheten, men hva om jakken er stygg, er det da lettere å innse fakta? 4
Envy Skrevet 26. september 2012 #8 Skrevet 26. september 2012 Du lager en statement når du går med en sånn jakke. Om du vil eller ei, vil folk se på deg som at du støtter dyremishandling - for det er jo det folk som kjøper de jakkene faktisk gjør. 7
Fashionistaen Skrevet 27. september 2012 #9 Skrevet 27. september 2012 Jeg ville ikke kjøpt jakken uansett. CG er så oppbrukt og dessuten så tror jeg at du greier å finne en finere NY jakke til den prisen som varmer like godt og ikke minst ser litt penere og mer orginal ut! 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #10 Skrevet 27. september 2012 Jeg kjøpte CG i fjor og har aldri angret. Det er den beste jakken jeg noen gang har hatt. Varm og fantastisk. Er ikke for dyremisshandling, men jeg valgte å tro på CG. Synes jakken er kjempefin også. Anonym poster: 1d7d8ec7999e8573e6b8a5cf161716f2 1
Gjest norah Skrevet 27. september 2012 #11 Skrevet 27. september 2012 Les om igjen du, hun snakker om en brukt en til 2500, da kan den så absolutt være kjøpt til originalpris fra originalforhandler fra nåværende eier. Uansett, TS. Jeg ville kjøpt den jeg. Jeg er også imot inhuman slakting av dyr kun for estetiske grunner, men ettersom jeg er det man ville karakterisert som en godtroende jævel så velger jeg å tro på det Canada Goose selv skriver om human avlivning, ettersom de er et stort og kjent firma. Jakken er av fantastisk kvalitet og du er garantert å holde deg varm. Dessuten synes jeg jakken er fin å se på også. Ja. Coca Cola, BP, Lockheed Martin - og for den saks skyld Statoil er og store firmaer, men de har jo et par råskitne svin på skogen selv om de i årsrapporter velger å bruke penere begreper. At et firma er stort og kjent har ingen betydning for hvorvidt de er involvert i menneskehandel/barnearbeid//store miljøskader/korrupsjon/dyremishandling osv. Canda Goose er velkjent for dette, og man kan ikke rettferdiggjøre pelsbruk på samme måte som eksempelvis kjøttspising(hvor man bruker hele dyret, og det gir en reell ernæringsfunksjon). Det er sannheten, og skal man gå med den jakka får man nesten stå for det. "Jeg velger å tro CG"....nei, dere vil ha denne jakke på grunn av merket og symbolvirkningen(at den er dyr) - ikke fordi "det er ei praktisk og varm jakke". 7
Gjest Caroline55 Skrevet 27. september 2012 #12 Skrevet 27. september 2012 (endret) - Endret 9. november 2013 av Caroline55 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #13 Skrevet 27. september 2012 Dette med pels er vanskelig - fikk et nydelig pels-skjerf i julegave i fjor. Skjerfet besto av grå og hvite pels-rundinger hele veien og var kjempemykt å ta på. MEN så fant jeg ut at skjerfet var laget av kanin Ikke så lett å gå med det da nei, særlig ikke når man føler at man når som helst kan treffe på en pels-motstander som skjeller deg ut. Så da ligger det bare i skuffen min da.. Anonym poster: 319a304941933a69a9d77b19d025ce6e
Noir Skrevet 27. september 2012 #14 Skrevet 27. september 2012 Kanin er et dyr som man spiser, du kan jo undersøke hvor den kommer fra? Then again...ingen kommer til å se at det er kaninpels du har og ikke noe annet 1
flicka Skrevet 27. september 2012 #15 Skrevet 27. september 2012 Cubus har kjempefine vinterjakker nå, som ligner på Canada Goose (siden du synes den ser fin ut i snitt, farge, osv). Den gir også en ganske god varme, bare ha på ullundertøy under jakken på de kaldeste dagene. Her er det selvfølgelig fuskepels. Jakken er også ganske rimelig, 799 kr - går sikkert an å få den billigere også ettersom cubus ofte kjører 25% og 30% på klær. De har den i hvit, grå, rød, blå og svart - mener den heter "Alaska". Har en selv, er veldig glad i den Føler da at jakken er like fin som Canada Goose uten at jeg trenger å ha dårlig samvittighet for noen ekte pels. Prisen gir også god samvittighet, i tillegg til at den er varmere enn vinterjakkene hos f.eks Vero Moda. Anbefaler deg å sjekke den ut før du kjøper den ekte jakken iallfall! Sier ikke at Cubus-jakkene ikke kan være fine og gode, har faktisk en selv fra to år tilbake, men det er vanvittig stor forskjell på disse jakkene og Canada Goose. Det vises ganske godt at jakkene ligger i forskjellige prisklasser, og det kjennes ganske godt også. Selv bor jeg i litt mer nordlige strøk, og på kysten, og her blir cubus-jakkene hakket for tynne når det blåser og stormer som verst, som det ofte gjør på høsten, iallefall for min smak! 1
Tropic Skrevet 27. september 2012 #16 Skrevet 27. september 2012 Jeg har CG og anbefaler det virkelig. Nei, Cubusjakker er ikke like varme!! Det er faktisk utrolig stor forskjell på en CG jakke og en billig jakke, CG jakkene er MYE varmerer. Så at man kan kjøpe en jakke til 400 kr på cubus som er like varm er bare tull. Jeg er kjempe fornøyd med min CG jakke og min samboer er også det, de er gode å ha på, praktiske, slitesterke og holder seg fine. Har aldri fått noen kommentar på pelsen, om noen kommer å kjefter på meg for det, kjefter jeg tilbake. Herregud, folk må da kunne passe sine egne saker. 1
Gjest Uanonymbruker Skrevet 27. september 2012 #17 Skrevet 27. september 2012 Skjønner ikke hvorfor man på død og liv må ha seg en CG for å holde varmen, det finnes så mange andre jakker som også kan holde en varm. Jeg ser ikke hvordan det å skulle gå rundt og vise seg som et levende reklameskilt for dyr som har det vondt er en bra ting, det sier jo en del om personen som bruker jakken også. 10
Dragonfly84 Skrevet 27. september 2012 #18 Skrevet 27. september 2012 Skjønner ikke hvorfor man på død og liv må ha seg en CG for å holde varmen, det finnes så mange andre jakker som også kan holde en varm. Jeg ser ikke hvordan det å skulle gå rundt og vise seg som et levende reklameskilt for dyr som har det vondt er en bra ting, det sier jo en del om personen som bruker jakken også. Helt enig. 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #19 Skrevet 27. september 2012 Jeg har CG jakke og har hatt den i 3år nå. Beste invisteringen jeg har gjort for min egen del. Jeg trengte en jakke som gikk litt nedenfor rompa og som holdt meg varm. Vinterene før hadde jeg konstant uvi, halsbetennelser og ble forkjøla med en gang. Nå holder jeg meg varm uten å se tjukk ut som jeg føler i en svær boblejakke. Ja, det finnes mange andre bra, dyre, varme jakker som man kan kjøpe. Jeg syns ikke de er like fine og gikk derfor for en jakke jeg følte jeg så bra ut i og holdt varmen i. Jeg kjøpte den ikke fordi jeg støtter pelsnæring eller drap på dyr eller noe sånt. Kjøpte den kun fordi jeg trengte en skikkelig varm jakke som holdt meg frisk og som jeg følte meg fin i. Kan dessverre ikke si jeg angrer. Billig penge for å holde seg frisk. Anonym poster: 7d7375e596ed30f4e0f17b397c0c4f0b 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #20 Skrevet 27. september 2012 Jeg har CG jakke og har hatt den i 3år nå. Beste invisteringen jeg har gjort for min egen del. Jeg trengte en jakke som gikk litt nedenfor rompa og som holdt meg varm. Vinterene før hadde jeg konstant uvi, halsbetennelser og ble forkjøla med en gang. Nå holder jeg meg varm uten å se tjukk ut som jeg føler i en svær boblejakke. Ja, det finnes mange andre bra, dyre, varme jakker som man kan kjøpe. Jeg syns ikke de er like fine og gikk derfor for en jakke jeg følte jeg så bra ut i og holdt varmen i. Jeg kjøpte den ikke fordi jeg støtter pelsnæring eller drap på dyr eller noe sånt. Kjøpte den kun fordi jeg trengte en skikkelig varm jakke som holdt meg frisk og som jeg følte meg fin i. Kan dessverre ikke si jeg angrer. Billig penge for å holde seg frisk. Anonym poster: 7d7375e596ed30f4e0f17b397c0c4f0b Det gjør du jo, regner med du betalte for jakken din, da har du støttet dem. Og ved å bruke jakken så reklamerer du for dem i tillegg. Anonym poster: 3bb9e0114e48d8bcdd57d4d23ebde947 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå