Gå til innhold

Barn og iPhone

34 stemmer

1. 1. Gir du ungen din iPhone?

• Ja
      6
    • Nei
      17
    • De får overta min gamle
      11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at mange foreldre gir ungene sine iPhones, de er jo himla dyre.

Er dette normalt?

Anonym poster: e50b566a8571a1363c426b9115ee06e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel helt på alderen på ungen? Men regner med at jeg ikke hadde hatt noe problem med å gi min gamle iPhone når jeg eventuelt byttet.

Skrevet

Ja det er normalt, det er mange barn som har Iphone.

Skrevet

Jeg ser blant elevene mine at det er veldig mange som har iPhone, så går ut fra at det er temmelig normalt å gi det.

Anonym poster: e7aea6cb86b7549f79e18338ef10b908

Skrevet

Når min sønn er gammel nok til å få mobil kan han godt overta min iPhone om jeg skal kjøpe ny allikevel. Å kjøpe en helt ny telefon, uansett merke, tviler jeg på at jeg kommer til å gjøre, så siden jeg har iPhone er det ikke unaturlig om han overtar den. Dog er det lang tid til, han fyller fem neste måned, så jeg har ikke tenkt å gi han egen telefon på lenge enda!

• Liker 1
Skrevet

Når mitt barn skal ha telefon så er det naturlig å kjøpe kontantkort til en gammel telefon som vi allerede har i hus. Tilfeldigvis er dette en iPhone, så ja, mitt barn vil få iPhone som sin første telefon.

Skrevet

Alder på ungen? Ville vel aldri gitt en ny Iphone uansett jeg da, kanskje en til konfirmasjonen. Jeg kunne sikker ha vært med å betale litt på en til en på 12+ men ungen hadde måttet betale mye av den selv

Anonym poster: 1db54efd08a143c83899331f2d50274f

Skrevet

Hos oss må tenåringen spare til Iphone selv. Hun skal kjøpe den "gamle" versjonen. Planen er at vi foreldre skal bidra med 100 kr i kontantkort pr.mnd. Hun må betale 100 selv fra ukelønna. Tilsamman blir det 200 pr mnd i kontantkort.

Skrevet

Tenåringen kjøpte seg en Iphone4 av penger hun fikk til konfirmasjonen (fikk kjøpe seg en ting, resten gikk inn på sparekontoen). Frem til da så hadde hun en eldre sony ericson.

Minstejenta på 9 har fått seg en sony ericson kontantkorttlf. Regner med det blir det samme for henne, at hun kjøper seg Iphone selv når den tid kommer.

Skrevet

Tenåringen kjøpte seg en Iphone4 av penger hun fikk til konfirmasjonen (fikk kjøpe seg en ting, resten gikk inn på sparekontoen). Frem til da så hadde hun en eldre sony ericson.

Minstejenta på 9 har fått seg en sony ericson kontantkorttlf. Regner med det blir det samme for henne, at hun kjøper seg Iphone selv når den tid kommer.

Akkurat slik har jeg gjort det og bortsett fra at vi har vanlig abb på Iphonen fordi vi ikke fikk kjøpt den uten abbonnement. Nå var også den gammle sonyen så totalt utslitt at vi måtte pusle sammen skjermen og hun har aldri hatt en "hel" telefon før, kun skrantne arvetelefoner.

Skrevet

Beklager avsporingen, men hvorfor kontantkort når man kan få abonnementer til 200 kr mnd. med masse gratis?

Anonym poster: e7aea6cb86b7549f79e18338ef10b908

• Liker 1
Skrevet

Datteren min er 11 år, og ser at det er veldig vanlig med iphone blant hennes venner. Selv stusser jeg over det, da det er en så dyr telefon. Og de er jo ikke så forsiktige med tingene sine. Ihvertfall ikke mitt barn. Hun knuste skjermen på sin ipod 2 uker etter at hun fikk den, så fikk hun sin første touch telefon i sommer, og den puttet hun i vaskemaskinen under en uke etterpå. Og vet at mange av vennene hennes har knust skjermen på sine telefoner mer enn en gang.

Nå vurderer jeg å kjøpe meg en ny iphone, men er veldig usikker på om hun skal få overta den gamle iphonen. For den er jo verdt en del selv om den er brukt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Eg syns egentlig ganske mange "små-unger" (de er vel fra 10 år og oppover) har både Iphone og speilreflekskamera for tida eg. Eg hadde ikkje kjøpt noen av delene til mine barn om eg hadde hatt noen, de hadde fått klare seg med ein billig telefon og eit billig, men ok kamera dersom de var interessert i å ta bilder.

Endret av X-1
Skrevet

Eg syns egentlig ganske mange "små-unger" (de er vel fra 10 år og oppover) har både Iphone og speilreflekskamera for tida eg. Eg hadde ikkje kjøpt noen av delene til mine barn om eg hadde hatt noen, de hadde fått klare seg med ein billig telefon og eit billig, men ok kamera dersom de var interessert i å ta bilder.

Det er vel derfor foreldrene må jobbe full tid og mer enn det - for at gullungene skal få alt det beste?

I min oppvekst hadde vi foreldre med tid til oss, skikkelig mat, et felles TV i stuen, en felles telefon, mapper med fargerike brevark, osv ... allikevel tror jeg vi var lykkeligere enn de fleste barn idag.

Skrevet

Det er vel derfor foreldrene må jobbe full tid og mer enn det - for at gullungene skal få alt det beste?

I min oppvekst hadde vi foreldre med tid til oss, skikkelig mat, et felles TV i stuen, en felles telefon, mapper med fargerike brevark, osv ... allikevel tror jeg vi var lykkeligere enn de fleste barn idag.

Skrevet

Først av alt må ungen vise at han/hun kan ta ansvar for dyrbare ting! Noen unger "mister alt" mens andre er mer voksne og i stand til å ta vare på ting.

Men hva skal en liten unge med en telefon til mangfoldige tusen kroner? Barn glemmer og mister ting, leker etc etc selv om noen kan være forsvarlige.

Hvis spille på iphone er så viktige, kan ikke ungen i såfall få en ipod touch istedenfor? Grunnen til at jeg har iphone selv er at jeg kan lese e-post, lese vg etc, tror de færreste barn har behov for slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...