Gå til innhold

Lage brudebukett selv ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å lage min egen brudebukett :)

På youtube ser det ikke så vanskelig ut å sette sammen, og teipe fast! Må jo prøve noen ganger før dagen sikkert..

Men så lurer jeg på..

Når blomsterbukken er ferdig dagen før, hvor skal den da lagres over natten? Den må stå i vann og kjølig?

Hvor lenge må stilkene tørke på selve dagen, slik at jeg ikke risikerer grønne merker på kjolen min?

Ser noen filmer sprayer over hårspray over buketten? Hvilken nytte gjør den?

Noen som har andre tips? =)

Videoannonse
Annonse
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Venter spent på svar og erfaringer i denne tråden jeg også. Jeg leker med tanken selv!

Hva har du tenkt å gjøre? Bestille blomster fra en blomsterbutikk, slik at du vet hva du får eller bare dukke opp dagen før å se hva du får tak i? Litt nervepirrende å skulle stole på at det går bra liksom!

Ellers har jeg sett noen filmer her http://www.big-wedding-tiny-budget.com/how-to-make-wedding-flowers.html som forklarer veldig godt synes jeg! :blomst:

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Hårspray sprayer man på roser for at de skal holde seg, evt også for glansen sin del.

Jeg innbiller meg at den holder seg helt fint så lenge den står kjølig, ikke iskaldt. En kald gang feks er helt fint.

Det skal etter min erfaring ikke så lang tid før stilkene er tørre. Men akkurat der ville jeg prøvd meg frem med en billigbukett.

Jeg synes det er en kjempe ide å lage sin egen bukett! Lykke til! :)

Skrevet

Venter spent på svar og erfaringer i denne tråden jeg også. Jeg leker med tanken selv!

Hva har du tenkt å gjøre? Bestille blomster fra en blomsterbutikk, slik at du vet hva du får eller bare dukke opp dagen før å se hva du får tak i? Litt nervepirrende å skulle stole på at det går bra liksom!

Ellers har jeg sett noen filmer her http://www.big-weddi...ng-flowers.html som forklarer veldig godt synes jeg! :blomst:

Jeg har tenkt å prøve meg frem med billigblomster, for å lære meg hvordan det skal gjøres - de blir jo pynt i stuen hjemme etterpå :)

Så tenkte jeg å kjøpe dagen før mer kvalitetsblomster hos mestergrønn f.eks. de har jo 3 for 2 også :)

Jeg skal ha mye røde roser (resten vet jeg ikke enda), så det tror jeg ikke de går tom for :) Men kan sikkert være lurt å bestille om det er noen mer spesielle /sesong-blomster!

Skrevet

Dette er slett ingen dum idé - å lage den selv :) Jeg har faktisk også vurdert å rett og slett kjøpe en ferdig oppsatt bukett i blomsterbutikk, kutte stilkene til passe lengde og kjøpe silkebånd å surre rundt. Enkelt og billig :jepp: (Men så skal jeg også bare gifte meg på tinghus/rådhus eller lignende, mens selve festen skal være noe senere. Og på den festen blir det nok ingen brudebukett ;) )

Skrevet

Dette er slett ingen dum idé - å lage den selv :) Jeg har faktisk også vurdert å rett og slett kjøpe en ferdig oppsatt bukett i blomsterbutikk, kutte stilkene til passe lengde og kjøpe silkebånd å surre rundt. Enkelt og billig :jepp: (Men så skal jeg også bare gifte meg på tinghus/rådhus eller lignende, mens selve festen skal være noe senere. Og på den festen blir det nok ingen brudebukett ;) )

ikke dumt det heller :)

Er mange fine buketter som er ferdig laget :) Eller det går an å be om å få laget en i blomsterbutikken med de blomstene du velger ut - og så surre på silkebånd hjemme selv :)

Skrevet

Min brudebukett sto i gangen der det er kjølig og blomstene til jakkeslagene sto i kjøleskapet faktisk^_^

Jeg gikk inn i en blomsterbutikk dagen før, valgte blomster og dekoratøren lagde en enkel bukett og tre blomster til jakkeslag for 405,-. Jeg var veldig glad for at det var mulig å gjøre det enkelt å billig. I noen nettbutikker ser jeg at det koster oppimot 2500,- for en bukett og 100,- for hver pynt til jakkeslagene og så mye var jeg ikke villig til å betale.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...