AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #1 Skrevet 24. september 2012 Hei Jeg har kjøpt meg ny PC, som har DVD-brenner. Men nå har jeg oppdaget at det bare betyr at den brenner ting som allerede ligger på pcen, og ikke at jeg kan kopiere DVD-filmer. Kollegaen min nevnte at det finnes gratisprogrammer man kan bruke til dette, men skjønner ikke informasjonen jeg får når jeg googler. Noen som kan hjelpe meg? Er hovedsaklig for å ta back-up av kjøpefilmene til barna, de blir hardt brukt og er så lei ødelagte plater. Håper ikke dette er ulovlig å gjøre, er jo kun for å kunne arkivere originalfilmen og la barna bruke en kopi. HIlsen Iselin Anonym poster: 62f9e875ea40956c4c2ab51ca7699c0c
Gjest Høymann Skrevet 24. september 2012 #2 Skrevet 24. september 2012 Imgburn eneste brenne programmet jeg laster ned.
Bex Skrevet 24. september 2012 #4 Skrevet 24. september 2012 Dette lurer jeg også på, så flott å finne svar her! Har lastet ned nå, men da jeg henter ut bruksanvisningen ser jeg at det står: "In this first version of Free Easy CD DVD Burner, you can only create DATA DVD (not VIDEO). Your DVD with VIDEO_TS content burned with Free CD DVD Burner will not be played by DVD-VIDEO player." Betyr ikke det at man ikke kan bruke den på film? Å, hater at jeg er så teknisk inkompetent!!
Lutetium 71 Skrevet 24. september 2012 #5 Skrevet 24. september 2012 (endret) Imgburn er helt ok som brenneprogram, men det er ingen ripper. DVDer som er kopibeskyttet (gjelder de aller fleste DVD filmer idag), vil ikke Imgburn ta i med ildtang. Det andre problemet er at Imgburn vel heller ikke krymper filmen, slik at den går inn på en standard DVD-R plate (~4GB), så da er man stuck med å spille av filmen fra harddisken. Prøv heller Dvdshrink, lagre som iso, og bruk Imgburn til å brenne plata. Til det er programmet helt suverent! Slik bruker man dvdshrink. Veiledningen sier ikke noe om ISO, men den finner man under "Select backup target", i nyeste versjon av programmmet. Endret 24. september 2012 av Lutetium 71
Bex Skrevet 25. september 2012 #6 Skrevet 25. september 2012 Å, skjønner ikke noe av det, jeg. Startet download av den Dvdshrick, men så skjer det ikke noe mer. Fikk lagret, og finner den igjen under programfiler, men når jeg trykker på den og velger kjør, skjer det ikke noe mer... Noen snille, tålmodige, flinkinger som kan hjelpe...?
Lutetium 71 Skrevet 25. september 2012 #7 Skrevet 25. september 2012 (endret) Ok. Tok en kikk på sida i Internet Explorer, og jeg skjønner du blir forvirret! Førstesida er fullt av reklame og bannere og sjit (ser ingenting av dette i firefox med adblocker). Her er nedlastingssida til dvdshrink. Linken ligger nederst, der det står "Current stable version: 3.2.0.15". NB! Ta bort disse kryssene her, ellers får du pcen full av reklamesjit: Endret 25. september 2012 av Lutetium 71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå