Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg kjøpte for noen uker siden en vare for 7000 kr, men bankkortet mitt tillot meg bare å betale kr 4000 (hadde nok saldo, men tror jeg gikk over maksgrense, har visa electron). Jeg ble enig med selger at han skulle sende meg en faktura med restbeløpet, altså 7000-4000 = 3000 kr. På fakturaen jeg har mottatt står det at jeg skal betale kr 300. Jeg er selvfølgelig fristet til å betale kun det som står på faktura, men jeg vet jo at det er feil. Likevel er det selgeren som har gjort en feil.

Burde jeg kontakte selgeren for å si fra om feilen, eller er det greit å bare betale 3000 kr selv om det står 300 kr på fakturaen?

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan få problemer med KID-nummeret dersom det ikke stemmer overens med beløpet. Ta kontakt med selgeren :)

Anonym poster: 28591c3687668b62992316065ac57e6c

Skrevet

Ta absolutt kontakt med selgeren og meld fra om feilen.

Skrevet

Jeg hadde helt klart tatt kontakt med selgeren og sagt i fra om feilen. Skjønner at det er fristende å spare 2700 kr, men personlig så vil jeg vite at jeg selv har opptrått ærlig og redelig. Selgeren har gitt deg en mulighet til å fakturere deg for det som kortet ditt ikke tok. Det er en tillitserklæring fra selgers side. Vær også klar over at om selgeren oppdager feilen så kan han komme inntil tre år etterpå å kreve resten.

Anonym poster: 32bdd7daf60596433cb19884fe02c47d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...