Beccavaldes Skrevet 24. september 2012 #1 Skrevet 24. september 2012 Dette sommer halvåret har jeg solgt en valp på avbetaling, 2 første mnd gikk veldig bra, personen har nå siste mnd igjen, men pengene har enda ikke kommet nå 24 dager på overtid! Har sendt vedkommende en melding om at pengene settes inn i dag om ikke er dette kontrakt brudd.. Så hva om pengene ikke kommer inn? Jeg har aldri solgt på avbetaling, men gjorde ett unntak da denne personen virket søt og oppriktig! (stolte på magefølelsen) og tok feil!! Hva hadde dere gjort?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #2 Skrevet 24. september 2012 Står det ingenting i salgskontrakten om hva som skjer dersom betalingen uteblir? Anonym poster: cdafc87e26015700873e2929914ce462
Beccavaldes Skrevet 24. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2012 Jeg har ikke kontrakten her, akkuratt nå! Men jeg tror ikke det står.. for dette var en spesiell kontrakt for dette tilfellet..
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #4 Skrevet 24. september 2012 Dersom det er en spesiell kontrakt for dette tilfellet, så burde du jo ha nevnt noe om eventuelt kontraktbrudd i forhold til betaling..? Jeg har både solgt og kjøpt hest på avbetaling, og da har det stått klart og tydelig i kontrakten at dersom betaling uteblir, kan selger hente tilbake hesten uten forvarsel. Når man skal selge noe, og spesielt på avbetaling, så må man sørge for å ha en skikkelig kontrakt. Anonym poster: cdafc87e26015700873e2929914ce462
Gjest Doh Skrevet 24. september 2012 #5 Skrevet 24. september 2012 Du sender en skriftlig purring (per post) der du skriver at betalingen går til inkasso om du ikke får betaling om f.eks 14 dager. Forsinkelsesrenter og saksomkostninger betales selvfølgelig av skyldner. Forsinkelsesrenta er forresten på 8,5 % (få med deg dette i brevet). Men først av alt, sjekk kontrakten deres. Du må bruke den som utgangspunkt for purringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå