AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #1 Skrevet 24. september 2012 Jeg er på jobbsøkerjakt etter å ha vært i konsulentbransjen i 15 år. Har jo endel tanker om hva jeg kan gjøre videre, men tenkte høre her også. Kanskje noen av dere har noen gode tips og erfaringer? Mye ved konsulentjobben som var spennende, men all variasjonen, hopp og sprett, nye arbeidssteder og nye mennesker kontinuerlig ble i overkant krevende. Jeg kunne tenkt mye av det innholdsmessige samme, men bare det å forholde seg til en organsiasjon over tid ville vært en kjempeforbedring. Jeg er siv. øk og har jobbet primært med prosjektledelse og endringsledelse (kommunikasjon, stakeholder management, endringsmåling, opplæring mm). Og ledelse synes jeg er gøy, tar gjerne risiko, liker å ha det store bildet. Bakgrunnen min er nokså allsidig sånn sett. Noen tips eller erfaringer? dette er hva jeg har tenkt, og noe av dette vil være på lengre sikt: - Prosjektleder i en stor organisasjon - Linjeleder i en org (kanskje ikke så lett å komme inn, prosjektleder veien inn? - Starte for meg selv - innta styreverv (sitter i dag i et driftsstyre, har meldt meg på styrekurs) - Investment management - HR (ønsker egentlig ikke) Anonym poster: 32fe79470057dd83dcfa97d4e37acfa1
Wonders Skrevet 24. september 2012 #2 Skrevet 24. september 2012 hva med salg i en større bedrift, som Key Account Managment...
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #3 Skrevet 24. september 2012 Jeg jobber i et stort konsern i stor vekst og med mye endringer, og vi rekrutterer en del fra konsulentbransjen til blant annet stillinger innen strategi, investorrelasjoner, endringsledelse, performance management og regulatoriske forhold. Som oftest er det mennesker som enten har jobbet på prosjekter med oss før, eller kommer inn spesifikt for ett prosjekt innen disse områdene og senere blir fast ansatt, mange som linjeledere. Det er nok som du sier, at man skal ha en fot innenfor først, men etter så mange år må du jo ha et stort nettverk du kan trekke på innen bransjene du har fokusert på? Anonym poster: 2bb9cc34c4dd8fa7654610adfa3aa06b
Karry Skrevet 25. september 2012 #4 Skrevet 25. september 2012 (endret) Jeg jobber i et stort konsern i stor vekst og med mye endringer, og vi rekrutterer en del fra konsulentbransjen til blant annet stillinger innen strategi, investorrelasjoner, endringsledelse, performance management og regulatoriske forhold. Som oftest er det mennesker som enten har jobbet på prosjekter med oss før, eller kommer inn spesifikt for ett prosjekt innen disse områdene og senere blir fast ansatt, mange som linjeledere. Det er nok som du sier, at man skal ha en fot innenfor først, men etter så mange år må du jo ha et stort nettverk du kan trekke på innen bransjene du har fokusert på? Anonym poster: 2bb9cc34c4dd8fa7654610adfa3aa06b Endret 25. september 2012 av Karry
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå