Gå til innhold

tur til India under aap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kamerat som skal til India pga et journalistoppdrag. Han fikk stipend til å dra og inviterte meg til å være med i ca to uker. Alt betalt (med andre ord en veldig god kamerat!).

Jeg går på aap, går til psykolog men har ingen jobb. Jeg kommer ikke til å måtte bruke noen penger for å betale denne turen. Dette er ikke en jobb, men jeg kommer til å hjelpe til med kameraten min sine oppgaver (ulønnet). Når jeg sier ifra til Nav om dette, kommer de til å trekke penger disse to ukene? Jeg tror det blir akkurat 12 dager, slik at jeg sender meldekortet når jeg er tilbake i Norge igjen.

Litt rotete post, men ja, jeg lurer på om de vil trekke? jeg sitter faktisk med litt dårlig samvittighet her jeg ikke jobber for pengene, og så drar jeg til India av alle steder. Men nå får jeg denne turen gratis og det er litt for godt til å ikke ta i mot. Hva kaller jeg dette egentlig? Ferie? Takk for svar :)

Anonym poster: 48ee0974d83bed73f6943173272f5dcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du reiser uten å gi beskjed til NAV, vil de trekke deg i utbetalingen. Dersom du ordner en attest på at denne turen ikke vil gjøre deg verre (den vil kanskje tvert i mot være veldig positiv for deg), og får reisen godkjent av NAV, vil du få utbetalt penger selv om du er på reise.

Anonym poster: 3d7e7231d069b6ff6980abf4ec700319

• Liker 1
Gjest blah blah
Skrevet

Send inn en søknad til din saksbehandler på Nav.

Søknadskjema finner du på kontoret eller på nav sine hjemmesider.

Regn med at behandlingstiden kan bli et par uker.

Så lenge du ikke er midt oppi et tiltak (altså arbeidstrening, kurs o.l) så får man så og si alltid garantert godkjent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...