Gå til innhold

Sosionomer og arbeid i frivillige organisasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å utdanne meg til sosionom. Mange sier at man da har mulighet til å jobbe i frivillige, humanitære organisasjoner.

Er det noen som kan gi meg eksempel på hvilke organisasjoner det er som kan være aktuelle? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du har lyst til? Å reise til utlandet? Det er ikke så veldig mye bruk for sosionomer der.

Jeg er sosionom og har sett veldig lite utlyste stillinger for frivillige organisasjoner men har sett noen fra Røde kors. Da har det vært kontorstillinger. Kommer ikke på noe annet i farten som jeg har sett.

Jeg angrer på at jeg ble sosionom fordi det er vanskelig å få seg fast jobb, det er en veldig populær utdannelse. Jeg var ferdig utdannet for noen år siden og går fra det ene vikariatet til det andre, og får masse positive tilbakemeldinger. Men når de utlyser noe fast så er det alltid noen med mange flere års erfaring enn det jeg har som får jobben. Men håper at det ordner seg for deg da! :) Husk at du neppe får drømmejobben med en gang.

Anonym poster: f65fba1402b1f2d69985b5f2e705480d

Skrevet

Jeg er sosionom og har sett veldig lite utlyste stillinger for frivillige organisasjoner men har sett noen fra Røde kors. Da har det vært kontorstillinger. Kommer ikke på noe annet i farten som jeg har sett.

Altså utlyste stillinger som en sosionom kan få, har sett flere utlyst for sykepleiere og leger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...