hermoine Skrevet 24. september 2012 #1 Skrevet 24. september 2012 Tar en bachelor hvor jeg blir faglærer. Har lyst til å ta et årsstudium i engelsk etterpå, da skal jeg som jeg har forstått ha kompetanse til å undervise i engelsk også. Men jeg har lyst til å ta studiet, eller deler av det i utlandet. Vet at man må ha gått minst ett år på høgskole/uni for å kunne dra på utveksling. Kan jeg da søke meg inn på et årsstudium på en annen skole (skolen min har ikke engelskstudie) og da ha rett til å søke om utveksling? Ellers noen andre måter man kan komme seg til utlandet på? Syns det virker litt skummelt å stå på helt egne bein ang å søke selv til skoler i utlandet, så vil helst ha en norsk høgskole/uni som jeg søker gjennom Hvis dere skjønner...
Glynis Skrevet 24. september 2012 #2 Skrevet 24. september 2012 Utveksling skjer vel så å si aldri på årsstudium? Hadde det vært master ser jeg absolutt ingen grunn til å ikke stå på egne ben, men jeg har aldri hørt om årsstudium i engelsk i utlandet før. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå