Gå til innhold

Har vi veggdyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi sov på hotell i juli i Danmark, etter det har ingen sovet på hotell/borte. Det er bare jeg som blir bitt, ikke min samboer, som deler seng med meg. (men kan det være at han ikke reagerer men at jeg er "allergisk"? (Jeg har mange rare allergier...)

Meeeen jeg har ikke merket noe før de siste tre dagene. Kan det komme så lenge etter?

Først fikk jeg fem stikk langt fra hverandre, type mygg i størrelse, så fikk jeg 6 stikk ganske tette natta etter og i natt har jeg fått 12 stikk fordelt på 3 forskjellige steder.

Noe bor tydligvis i senga...

Tror jeg tar en tur hjemmom og setter overmadrassen på kokvask...

Endret av liv
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener å ha lest at det kan ta opptil 6 mnd før veggedyrene blir aktive etter at man har hatt dem med hjem fra ferie..

Anonym poster: d370291f284013d1338187ab1b3cfbd4

Skrevet

Klarer ikke finne noe, tatt av madrasstrekk og løftet opp sengebunner og finner egentlig ikke noe spor til avføring eller noe annet enn støv.

Skrevet

Det kan også være en mygg eller to som er litt trege, evt fuglelopper.

Skrevet (endret)

Noen reagerer på veggdyrbitt mens andre gjør det ikke. Forekomsten av disse dyra har eksplodert siden vi reiser så mye.

Vi hadde veggdyr i fjor og dro dem med oss hjem etter at vi leide hytte et sted i Norge. Vi måtte lete lenge før vi fant dem. Det var først da vi hadde besøk av Pelias at den første rakker'n åpenbarte seg.

Vi fant til slutt ut at de hadde tilhold i ribbebunnen i madrassen, i en kommode og bak en gulvlist.

Veggdyr går etter oksygenet vi puster ut og er utrolig sky. Derfor kommer de stort sett bare frem om natten.

De kan også ligge i dvale i opptil to år dersom de ikke får mat. Dvs at dere kan forlate huset i en lang periode, og så er de tilbake igjen så snart de kjenner pusten deres.

Vanvittig ekle kryp. De er relativt store også, og det er ganske utrolig at man aldri kjenner fysisk at de kryper på kroppen eller at de ikke er å se så snart man slår på lyset.

Uff. Begynner å klø her. Sjekk kanter langs seng osv. Avføringen ser ut som små sorte prikker i treverket.

Endret av Sobril
Skrevet

Har ikke merket noe siden jeg skrev dette innlegget...

Skrevet

Egentlig høres ut som lopper. Selv hvis du har ikke husdyr høst er høysesong å få lopper hjem med sand på skoene osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...