AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Trenger ikke teite svar så derë som kommer med tull bedre å ikke svare. Jeg har ett problem med helsen og ingen av legene har hjulpet meg til nå. Problemet har ødelagt meg psykisk. Jeg kan aldri levë et normalt liv igjen etter dette som har skjedd. Jeg ber til gud,men han har ënda ikke hjulpet meg. Jeg kommer ikke til å slutte å bë han er mitt eneste håp. Noen som har følt at gud har sett dëm? Anonym poster: f8943ab131d7dc3c09dec15b7c324892
pratsom Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Er ikke meningen å tråkke på deg eller din religion nå, men nei, jeg har ikke fått noe svar jeg heller. Jeg vil tro dette er av den enkle grunn at det faktisk ikke finnes noen gud som kan hjelpe oss. Nå vet jeg ikke hva som har skjedd, men tror du uansett ikke må miste troen på leger, mange som har mistet livet på den måten. Ingen gud som har hjulpet meg igjennom årevis med sykdom, men for all del, skader jo ikke å be til gud, bare sånn i tilfelle (gjør det fra tid til annen selv og, selv om det ikke har hjulpet)
Gjest forvirretvegglus Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Helt konkret hva kan gud hjelpe med og hvordan er det mulig for han å hjelpe deg tror du ts ?
jabx Skrevet 24. september 2012 #4 Skrevet 24. september 2012 Skjønner ikke hvorfor Gud skulle bruke tid på å hjelpe rike nordmenn, når det dør tusenvis av barn i Afrika. Det er jo der han burde gjort noe! 9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #5 Skrevet 24. september 2012 Du må gripe tak i problemene dine selv, trådstarter. Du er menneske, du har et enormt potensiale. Og du er den eneste som har slike muligheter til å direkte endre ditt eget sinn. Ting er ikke håpløst uten gud(er), tvert imot - hvis det ikke finnes noen gud, så er du blant de mektigste vesenene som finnes i verden. Du har kraft til å helbrede deg selv, og det går enda raskere hvis du innser at det er du som har denne kraften. Anonym poster: 74539f0a3bb8020398ae14e23b5ef44c 6
Gjest trinet Skrevet 24. september 2012 #6 Skrevet 24. september 2012 Gidder ikke å blande meg inn i denne diskusjonen, men kan gjerne sende deg pm hvis du vil
crystalcharm Skrevet 30. september 2012 #7 Skrevet 30. september 2012 "Gud" svarer ikke deg fordi h*n ikke vil ødelegge forventningene dine til h*n fordi h*n vet at du er sterkere enn du tror til å fikse problemene dine på egenhånd! 2
Gjest Gunfreak Skrevet 30. september 2012 #8 Skrevet 30. september 2012 (endret) Nei det har jeg ikke oppelevd Endret 30. september 2012 av Gunfreak 1
Testosteron Skrevet 30. september 2012 #9 Skrevet 30. september 2012 Noen som har følt at gud har sett dëm? Ja. Jeg har opplevt å få hjelp av Gud flere ganger. 2
L'amie Skrevet 30. september 2012 #10 Skrevet 30. september 2012 Ja, det har jeg opplevd Hadde en fryktelig tung periode for noen år siden, og hadde i bunn og grunn ikke lyst til å leve lenger. Vel, jeg er her nå fortsatt, og livet har absolutt snudd til det positive. Evig takknemlig til Gud for det. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #11 Skrevet 30. september 2012 I utgangspunktet så har jeg aldri vært religiøs eller trodd på Gud, men ett par ganger de siste årene, så har jeg i fortvilelse bedt til Gud og da har det ordnet seg til slutt. Tilfeldig kanskje, men jeg begynner å lure på om faktisk Gud finnes. Jeg har aldri bedt foruten de gangene jeg ikke har sett en annen utvei, og de få gangene så har jeg blitt hørt på en eller annen måte. Litt merkelig ja, men... Anonym poster: 042b39f8695fb5da174f5044d30ddfec 2
Sophie-Ann Skrevet 1. oktober 2012 #12 Skrevet 1. oktober 2012 Tråden ryddet for upassende innlegg Sophie-Ann, mod 1
Tobben70 Skrevet 2. oktober 2012 #13 Skrevet 2. oktober 2012 Nei, det har jeg ikke opplevd. Og jeg tør påstå at ingen har opplevd dette. Du kan jo bare se litt på om de kristne har det noe bedre enn andre? Ville jo tro at de skulle hatt det dersom det fantes en gud som hjalp dem..... Men det å be, og tro at du får hjelp, kan hjelpe deg. Men det er ikke noen gud som hjelper deg, kun håpet. 6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #14 Skrevet 14. oktober 2012 Helt ærlig? Ja, det har jeg. Jeg har i ganske mange år slitt med leddproblemer i armer og bein. Dette gir en intens smerte som gjør at jeg ikke har klart å fungere normalt i det daglige liv. Ingen leger har klart å finne ut hva dette er, og jeg har gitt litt opp å få en diagnose og behandling, etter maaange år med "leting".Jeg hadde heldigvis flere gode dager enn dårlige, men dette ødela både skolegang, jobb, vennekrets osv. Jeg har selv bedt til Gud flere ganger, har vokst opp i en kristen familie og tror virkelig at det finnes en over oss som er sterkere enn menneskene. I sommerferien snakket jeg med en god venn av meg. Han er veldig kristen selv og spurte om han ikke kunne få lov til å be for meg. Dette sa jeg selvfølgelig ja til. Dette er noe av det sterkeste jeg har opplevd, og tårene rant uten stopp. Alle de fine ordene han sa om meg, og det at han ønsket å hjelpe meg gjorde noe med meg! Siden dette har jeg hatt ekstremt få dårlige dager. De dukker opp en gang i blant, men sjelden. Jeg fungerer normalt igjen, jeg klarer å studere og har masse overskudd. Og alt ble bedre etter at denne vennen ba for meg. Nå har jeg til og med endelig fått time hos revmatolog (etter EKSTREMT mange år på venteliste..). Jeg ser virkelig lyset i livet igjen! Lykke til med alt, ts. Jeg tror der er håp for deg! Anonym poster: 1e8df659b2bedd0efe242150b688a175 1
Gjest Eithne Skrevet 17. oktober 2012 #17 Skrevet 17. oktober 2012 Ja det har jeg opplevd. Jeg opplever daglig at Gud gir meg styrke og trøst. Jeg ber ikke om penger, klær, men om styrke og det får jeg. Troen holder meg oppe og har hjulpet meg i ufattelig tragedie. Er stolt av min tro. 1
Gjest Darthoven Skrevet 18. oktober 2012 #19 Skrevet 18. oktober 2012 Hvorfor skulle Gud hjelpe deg, når han lar millioner av små sultne barn dø? 3
Tobben70 Skrevet 19. oktober 2012 #20 Skrevet 19. oktober 2012 Ja det har jeg opplevd. Jeg opplever daglig at Gud gir meg styrke og trøst. Jeg ber ikke om penger, klær, men om styrke og det får jeg. Troen holder meg oppe og har hjulpet meg i ufattelig tragedie. Er stolt av min tro. Kan du ikke være enig i at det er troen som hjelper deg, og ikke Gud? Det er mange som kommer seg gjennom tragedier uten noen Gud. Det at du får styrke av å tro på at det er en gud, vil ikke si det samme som at Gud har hjulpet deg..... 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå