Gå til innhold

gror ufrivillig bart :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente på 24 år her, som har begynt å få problemer med ansiktshår.

Det er ikke sånn at jeg har en stor bart på overleppa, men det begynner å komme fler og fler hår og de er ikke lyse, men mørke..

Jeg har drøyet i det lengst med å begynne å fjerne for jeg vet at når en først starter så kommer det mer.

Så... - jeg trenger litt tips og erfaringer. Hva er mest effektivt? Hva varer lengst? Hva gjør minst vondt? Hjemme eller i salong?

Jeg trenger virkelig noen synspunkter! :)

Anonym poster: aa3cad449de2b4c922b87e2a5f3193a9

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Det er ikke sånn at jeg har en stor bart på overleppa, men det begynner å komme fler og fler hår og de er ikke lyse, men mørke..

Jeg har drøyet i det lengst med å begynne å fjerne for jeg vet at når en først starter så kommer det mer.

Så... - jeg trenger litt tips og erfaringer. Hva er mest effektivt? Hva varer lengst? Hva gjør minst vondt? Hjemme eller i salong?

det er vel best i salong. eks jeg syns det er dritvondt å nappe bryn selv men det er bedre på salong for da er det fortere overstått
Skrevet

Du kan gå på vita og kjøpe noe som man kan bruke til å bleke ansiktshår,hvis du vil ha hårene bort helt kan du kjøpe en ting som har et "sandpapir" lignende greier så du klistrer på,du bør være kjempeforsiktig når du bruker det i starten (kan bli rød og hovne opp hvis du trykker fort hardt)du skal bruke sirkelformede bevegelser og ikke presse i det hele tatt, jeg pleiier å slipe den på bordet så det ikke er så røft mot huden. Har du råd ville jeg gått å tatt lazer for å få det fjernet.

Skrevet

Søk på "threading" på youtube! Jeg bruker tråd, og tar bare kjapt over på søndagskveldene. Det er litt knotete til å begynne med, men når man får øvd litt går det så lett som bare det. Tar hårene greit, og gir et naturlig resultat.

Voks synes jeg tar for mye, slik at overleppa ser helt polert og blank ut, det blir så tydelig at man har vokset liksom.

Ellers bleket jeg en stund, det funker fint det også så lenge hårene ikke er for lange :)

Anonym poster: 3ea2b817c94b9951d4a56a3abcf25177

• Liker 1
Skrevet

Laser (diode).

Anonym poster: 4129c26b4d0d2ad0ad2ee25adfc2e224

Skrevet

For det første så er du svært ung, og om du føler at disse hårene plutselig har begynt å bli tykkere og mørkere ville jeg gått til lege for å få målt hormon nivåene dine :)

Det andre er at hår ikke kan bli fler. Vi er født med et antall hårsekker, disse kan ikke formere seg på noen som helst måte. Så du trenger ikke være redd for å få mer.

Det man kan oppleve når man fjerner er at man føler det blir mer hår, fordi man er vandt med å ikke ha hår.

Er dette hormonelt betinget kan du oppleve at hårene som vokser ut igjen er tykkere og mørkere, men da bør man få hjelp av lege med dette.

For mørke hår er laser bra, men laser fjerner altså kun de hårene som det er melanin (fargestoff) i.

Man kan også bruke elektrolyse, hvor man fører en nål ned i hårsekk og svir av hele hårsekken. Dette er dog ganske vondt.

Det beste tror jeg ville være voks, helt ufarlig, litt vondt første gangen, varer i rundt 3 uker, og etter en stund når man er vandt til smerten enkelt å gjøre hjemme selv :)

Masse lykke til :)

Skrevet

For det første så er du svært ung, og om du føler at disse hårene plutselig har begynt å bli tykkere og mørkere ville jeg gått til lege for å få målt hormon nivåene dine Happy.png

Det andre er at hår ikke kan bli fler. Vi er født med et antall hårsekker, disse kan ikke formere seg på noen som helst måte. Så du trenger ikke være redd for å få mer.

Det man kan oppleve når man fjerner er at man føler det blir mer hår, fordi man er vandt med å ikke ha hår.

Er dette hormonelt betinget kan du oppleve at hårene som vokser ut igjen er tykkere og mørkere, men da bør man få hjelp av lege med dette.

For mørke hår er laser bra, men laser fjerner altså kun de hårene som det er melanin (fargestoff) i.

Man kan også bruke elektrolyse, hvor man fører en nål ned i hårsekk og svir av hele hårsekken. Dette er dog ganske vondt.

Det beste tror jeg ville være voks, helt ufarlig, litt vondt første gangen, varer i rundt 3 uker, og etter en stund når man er vandt til smerten enkelt å gjøre hjemme selv Happy.png

Masse lykke til Happy.png

Dette er OT men, virker som du har go greie på hår og hårsekker...

Man er altså født med ett bestemt antall hårsekker, hva skjer når man mister hår? Dør de eller blir de svekket? Om man ikke har noe spesille sykdommer, kan hårsekkene bli "levende" igjen? Altså kan man få hår igjen om man har mistet det? Eller er det mest vanlige at de hårsekkene som er døde forblir døde?

Anonym poster: d36eeb2d80c4df6d69a99f132c432221

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette er OT men, virker som du har go greie på hår og hårsekker...

Man er altså født med ett bestemt antall hårsekker, hva skjer når man mister hår? Dør de eller blir de svekket? Om man ikke har noe spesille sykdommer, kan hårsekkene bli "levende" igjen? Altså kan man få hår igjen om man har mistet det? Eller er det mest vanlige at de hårsekkene som er døde forblir døde?

Til daglig når man mister hår er det rett og slett hår som er ferdige med hvilefasen sin og ramler av. Da begynner vekstfasen igjen ikke lenge etterpå :)

Når man mister hår, feks når menn får måne og viker, så vil aldri disse hårene komme tilbake igjen. For da er hårsekkene døde. Man vet ikke altid hvorfor dette skjer. Det er derfor noen som plages mye med dette transporterer hårsekker fra andre steder på kroppen til hodet.

Så det hjelper faktisk ikke å kjøpe dyre mirakelkremer mot håravfall. Har man allerede mistet håret så kommer det ikke tilbake.

Endret av Nalaya
Gjest BettyBoop
Skrevet

Når man mister hår, feks når menn får måne og viker, så vil aldri disse hårene komme tilbake igjen. For da er hårsekkene døde faktisk :P Det er derfor noen som plages mye med dette transporterer hårsekker fra andre steder på kroppen til hodet.

Så det hjelper faktisk ikke å kjøpe dyre mirakelkremer mot håravfall. Har man allerede mistet håret så kommer det ikke tilbake.

eneste som funker er plugs.
Skrevet

Hei.

Har du merket økt vekt, eller problemer med økt hårvekst? Jeg synes du skal ta deg en tur til legen, som er blitt foreslått før. :) Det er sikkert ikke noe farlig, men det kan være lurt å få sjekket det - bare sånn i tilfelle.

Jeg er brunette, og er naturlig ganske mørk, så jeg har alltid hatt mørke hår over leppen. Du kan prøve å kjøpe hårfjerningsmiddel - dette tar bort hårene, og varer noe lengre enn barbering. Du kan kjøpe det på f.eks. Vita.

Jeg har relativt dårlig erfaring med voks, fordi dette ofte gjør at man blir svært rød rundt munnen. (I hvert fall i mitt tilfelle).

Skrevet

Til daglig når man mister hår er det rett og slett hår som er ferdige med hvilefasen sin og ramler av. Da begynner vekstfasen igjen ikke lenge etterpå :)

Når man mister hår, feks når menn får måne og viker, så vil aldri disse hårene komme tilbake igjen. For da er hårsekkene døde. Man vet ikke altid hvorfor dette skjer. Det er derfor noen som plages mye med dette transporterer hårsekker fra andre steder på kroppen til hodet.

Men går det ann å få konstantert at hårsekkene er døde? Har mistet mye hår ( mister mange av små hårene), og fått viker og håper hele tiden det skal komme tilbake. Og nei er ikke mann ei heller 25 enda :sukk:

Skrevet

Men går det ann å få konstantert at hårsekkene er døde? Har mistet mye hår ( mister mange av små hårene), og fått viker og håper hele tiden det skal komme tilbake. Og nei er ikke mann ei heller 25 enda :sukk:

Hmm, det er jeg litt usikker på siden jeg jobber mest med hud. Kan være at veldig mange av hårene dine er i hvilefase samtidlig kanskje? Mulig at en frisør vet mer enn meg om dette :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...