Gå til innhold

Må bli mer strukturert - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student. Har dette semesteret kun fire forelesninger, i forhold til flere i uken før sommeren + innleveringer m/ tilbakemeldinger fra en kursleder.

Nå er jeg altså overlatt til meg selv, med pensum og oppgaver. Eksamen rett før påske 2013. Jeg får ingen tilbakemelding på oppgavene, og jeg sliter helt ekstremt med å få begynt på pensum.

Jeg må pga sykdom bo i en annen by enn universitetet er (rehabilitering + at jeg er nærmere familien min her), og har derfor ikke kollokviegruppe. Jeg er frisk i hodet og veldig motivert, men jeg finner liksom ikke ut hvilken ende jeg skal begynne i!!

Har lest over læringsmålene, og begynt på en av fire pensumbøker. Skriver litt stikkord i margen på boka, og føler jeg forstår det jeg leser. Men jeg sliter sånn med å sette meg ned og lese!!!

Kan noen gi meg tips til å bli mer strukturert? Jeg er opptatt ca 3-6 timer med fysioterapi/behandling på sykehus, noen ganger man-lør, noen ganger bare en dag i uka (varierer med opplegget), og har ingen andre forpliktelser enn at jeg selvsagt må gjøre litt husarbeid og lage mat, på deling med samboeren min.

Så jeg burde ha god tid til lesing, men får det ikke til.... =/ HJELP!!!

- Hilsen jente i tjueårene, frustrert student.

Anonym poster: 111d1a3a49323dc3b7b955ca05228212

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å begynne et sted. Gjerne start dagen med dette, rett etter frokost. Begynn litt lett, si at du skal lese 1 time hver dag første uka, og så øke på. Les en time, ta 15 min pause, les en time til. Hvis du synes det er vanskelig å komme inn i stoffet igjen etter en pause, ta pause etter så og så mange avsnitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...