Gå til innhold

Stolt mamma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver kveld i et par uker har jeg og min søtnos på 2 år og 5 mnd. øvd på å telle larver i en sommerfuglbok vi har. I kveld telte hun for første gang selv til 10 - helt uten min hjelp! Hun satte fingeren på rett sted og telte høyt og tydelig! Jeg ble så stolt at jeg må ha lyst opp hele rommet der jeg satt! Hun har begynt å lære seg fargene også, som vi har øvd på i noen uker... Håper det er lov å skryte uhemmet av avkommet her inne på KG!!! Noen flere som har vært tidlig ute, og hvor tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flinke jenta di! :babyjente:

Hun er sikkert stolt også, dere sitter sikkert og lyser begge to :biggrin:

Anonym poster: c5e0bb5aceb1e2ad0170e3dfdf5c4c3c

Skrevet

Så flink! Tenker det var stor stas ja :)

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Stor stas når avkommet mestrer nye ting!

(Men det er vel ikke veldig tidlig om hun er 2,5år?)

Endret av Magdalene
  • Liker 3
Skrevet

Stor stas når avkommet mestrer nye ting!

(Men det er vel ikke veldig tidlig om hun er 2,5år?)

Hva så om det ikke er spesielt tidlig? Man kan da vel være stolt likevel!

• Liker 5
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Absolutt! Selvfølgelig skal man være stolt av barna sine!

Men hun spørr jo om det er flere som har barn som er tidlig ute, men 2,5år er jo ikke veldig tidlig ;)

Endret av Magdalene
  • Liker 3
Skrevet

Det må da være lov til å påpeke dette siden TS selv skriver noe om dette i HI.

Anonym poster: 74c3ba580775aa83e85776de6803dced

• Liker 3
Skrevet

Så bra! :) Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke vet hva som er spesielt tidlig og ikke, det varierer vel litt fra barn til barn. Men veslejenta til TS har lært seg noe nytt, som de har øvd på sammen, og det er klart hun er stolt da! :smilorange:

Digresjon: Er det tidlig å miste tenner når man er 3 år? Jenta mi på 3 har ei løs tann allerede :huh:

• Liker 1
Skrevet

Det må da være lov til å påpeke dette siden TS selv skriver noe om dette i HI.

Anonym poster: 74c3ba580775aa83e85776de6803dced

Ja, det synes jeg. Sønnen min er 21 mnd. og teller til ti, så jeg tenker ikke at en som er nesten året eldre er tidlig ute. Men stolt er det lov å være uansett, sønnen min var veldig treig med å gå, men jeg var likevel veldig stolt da han endelig fikk det til. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Hvis ikke det er tidlig, så er min sønn treig i såfall! Han er 2 år og 4 mnd og teller "to-te-to-te-to-tee!" (to-tre osv) og peker i hytt og pine. Han teller til "te" uansett om det er 2 eller 8 sommerfugler i boka...

Så jeg synes du har all grunn til å være stolt, TS! :)

Og jeg er naturligvis stolt av min skjønning uansett hvor langt han kan telle, han er flink til mye annet :)

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig blir man stolt for sånt!

Datteren min lærte seg å telle til ti da hun var ca akkurat to år, og om det var tidlig eller sent er jeg ikke sikker på, men stolt var jeg i alle fall! :)

Når man blir foreldre blir man stolte over mye rart, for eksempel første gang barnet tisser på do ;)

Skrevet

Så flink hun er! Jenta mi er 23 mnd, og har telt til 3 siden i sommer, men hun kommer ikke lenger enn til "teeee":P

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hva som er galt med å bare skrive "Så artig, selvsagt er det lov til å være stolt og skryte uhemmet!" i stedet for å egentlig si "Selvsagt kan du være superstolt, gratulerer, men det er nå egentlig ingenting å være så stolt for da, men.". Eventuelt bare la være å si noe i det hele tatt. Rare damer.

Det er litt som å svare den nyslanka venninna si som sier "Jei, endelig størrelse X i bukser, har aldri kommet inn en så liten størrelse før jeg!" med "Oi, gratulerer,så flink du har vært! Men nå er det jo egentlig ikke en liten størrelse akkurat da, men.". Skjønner ikke greia.

Jeg mener ..nei, det er ikke for å være vemmelig, og det er vel for så vidt ikke vemmelig heller, men er det ikke totalt unødvendig?

• Liker 3
Skrevet

Gratulerer, så utrolig gøy da de lærer noe nytt. Og de er jo flinke uansett alder.

Her har jeg to veldig forskjellige barn, et som var så ekstremt tidlig, at jeg tror det andre barnet er sent ute, mens han egentlig er bare veldig normal. Datteren min kunne alfabetet og skrive navnet sitt og en del andre ord da hun var 2 år og 6 mnd. Mens gutten var vel litt før 3 år før han telte til 10.

Skrevet

TS her! Takk for mange flotte svar. Momo; utrolig at jenta di kunne skrive navnet sitt ved 2 år og 6 mnd. DET er tidlig, det!

Har sett litt på nettet, og funnet ut at jenta mi faktisk ikke ER så utrolig tidlig ute med å telle til ti... likevel er jeg jo superstolt! Og ja; jeg var også superstolt da hun tisset i do første gang:)). Er vel sånn det skal være med oss mammaer (og pappaer).

For øvrig syns jeg kisskissbangbang har mye rett i det hun skriver, selv om det ikke spiller noen rolle for meg at noen påpeker at hun ikke er såååå tidlig ute... Noen ting kan man godt tenke, men la være å si eller skrive....

Gjest Magdalene
Skrevet

TS her! Takk for mange flotte svar. Momo; utrolig at jenta di kunne skrive navnet sitt ved 2 år og 6 mnd. DET er tidlig, det!

Har sett litt på nettet, og funnet ut at jenta mi faktisk ikke ER så utrolig tidlig ute med å telle til ti... likevel er jeg jo superstolt! Og ja; jeg var også superstolt da hun tisset i do første gang:)). Er vel sånn det skal være med oss mammaer (og pappaer).

For øvrig syns jeg kisskissbangbang har mye rett i det hun skriver, selv om det ikke spiller noen rolle for meg at noen påpeker at hun ikke er såååå tidlig ute... Noen ting kan man godt tenke, men la være å si eller skrive....

Selvfølgelig skal vi være stolte av ting barna våre mestrer, uavhengig av om de er tidlig eller seint ute!

Og jeg må jo bare si at grunnen til at jeg skrev at det ikke var veldig tidlig, var bare fordi du spurte om det var andre her som hadde barn som var tidlig ute. Hadde du ikke spurt om det, hadde jeg jo ikke svart det jeg gjorde ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...