Gjest Raggy Skrevet 23. september 2012 #1 Del Skrevet 23. september 2012 I det siste så har det begynt å bli ganske klart for meg at jeg nok ikke kommer til å makte å begynne å jobbe igjen. Jeg har fått behandling og har flere forsøk tilbake til jobb samt vært på tiltak uten at jeg klarte å gjennomføre dette. Nå har jeg ikke vært ute i jobb på ca seks år. Skal starte i ny behandling nå snart, men det blir ikke sånn at jeg blir så mye friskere av det, det vil fungere mest som en støtte. Så jeg lurer på hvordan jeg evt går frem for å søke om å bli ufør. For det er jo ganske lang behandlingstid så jeg ønsker å søke i god tid før AAP perioden min er over. Jeg skal ut og teste arbeidsevnen min igjen nå snart, men jeg vet nok innerst inne at jeg ikke har krefter til det.. jeg har mer enn nok med hus og barn og det å kunne gjennomføre hverdagens krav. Hva sier jeg til Nav nå tro? Kjenner jeg er sliten av å hele tiden måtte ut for å teste om jeg kan jobbe, jeg skjønner jo at jeg må det men kommer det ikke til et punkt hvor nok er nok? Det sliter på meg at det økonomiske er så uvisst.. Jeg har jobbet største delen av livet og ofte langt over 100% så jeg har ikke dårlig samvittighet for å evt bli ufør. Og slik jeg oppfatter det så kan man vel jobbe litt selvom man blir varig ufør. Skal snart i møte med Nav så skriver her for å få lett råd og erfaringer, liker å være godt forberedt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #2 Del Skrevet 23. september 2012 Det er annerledes nå enn før. Saksbehandlingen i en uføresak er kort, så lenge saken er ferdig utredet når du søker. Søker du for tidlig, uten å ha fått det anbefalt, kan du i verste fall miste aap, da du ikke nødvendigvis oppfyller vilkårene lenger. Det må dokumenteres fra lege og spesialister at behandling ikke vil gjøre deg bedre i varig perspektiv, og så må det dokumenteres hvorvidt du overhodet ikke kan jobbe i noa arbeid. Dersom du skal i tiltak nå, er det t ledd av denne prosessen. Aap er en midlertidig ytelse, så NAV er også interessert i å få avklart saken så raskt som mulig. I de tilfellene man blir gående lenge med aap så er det fordi man ikke er ferdigbehandlet, eller det medisinsk ikke er utelukket at man kan bli bedre og kanskje delta i tiltak. Som du ser er det en lang vei, men vil tro du allerede er godt i gang med å få avklart situasjonen. Anonym poster: 0430944bc8872a62ce31801552c51d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå