Gå til innhold

Trening uten vektreduksjon

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Det snakkes mye om å forbrenne fett, men jeg har lite fett og forbrenne. Jeg trenger hjelp til treningsprogram som har mer fokus på økt energi.

Litt om meg 43 år, 160 cm høy, 52 kg noe slappe magemuskler etter 3 svangerskap. (yngste 9 år) Ellers sitter vel kiloene sånn greit til.

Jeg vil prøve å trene for å øke min energi. Jeg er hørselhemmet og bruker mye "energi" på å høre. Jeg føler meg som en skureklut etter noen timer på jobb. Hvordan kan jeg trene for å få mer overskudd men helst ikke miste noen kilo. Jeg prøver å ta noe vitaminer hver dag. Tidligere var jeg et overskuddsmenneske som orket det meste.

Jeg er vel heller ikke like flink hver dag med å få i meg riktig mengde mat, men det jeg spiser er groft brød, ost og variert middag med grønnsaker.

Håper noen kan gi meg litt tips. Gjerne treningsprogram.

Jeg har nå trent litt på Spenst treningsenter i 3 mnd 2-3 g.uken, men merker litt bedre kondis men ikke økt overskudd og energi. Er både på apparater og på aerobic og scandiks.

Alle tips motas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Trener du opp musklaturen din vil du neppe gå ned i vekt, men heller øke vekten. For muskler veier mer enn fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Riktig det, jeg har gått opp 2 kg siden jeg startet så det går vel rett vei.

>>Hva med yoga? Eller andre sansetreningsformer!? På Elixia senterene har de flere timer som går på velvære!<<

Noe slikt finnes ikke der jeg bor:-((

:grine::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil føle velvære når en trener slik at hjernen produserer sine gode stoffer, og også andre sentra gjør det samme. Det gjøres ved lavintensitettrening (herregud som jeg næger om dette emnet.. hehe.... )Men det er nå fakta... Puls fra 100-120-130 (når jeg ser på din alder)i 30 min til 60 min tre ganger uken. Det skal gjøre susen.

Så er det uhyre viktig å spise riktig (få i seg alle vitaminer og mineraler) samt sove godt.... Spes c og d-vitaminet vil du merke når du får for lite av det... Man blir da slapp... Spiser du for mye sukker, eller raske karbohydrater, vil du også få et ustabilt blodsukker, som vil gjøre deg sliten.

Men jeg vil også anbefale acem-meditasjon.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Litt mye sukker kan det vel bli i perioder men nå har jeg trent styrke i over 3 mnd og nå siste mnd har jeg trent mer aerobic. Jeg føler at det går "tregt" og overskuddet lar vente på seg. Trener 2-3 ganger pr.uke.

Sover bra da jeg først sovner, men har tinitus/øresus så ofte tar det lang tid før søvnen kommer.

Når det gjelder puls: Kan veldig lite om det men ser jo at sykkelen jeg varmer opp på viser puls. Fortell gjerne om puls/beregninger og annet rundt dette.

Var og trente "høy puls aerobic" tror jeg de kalte det. Holdt "ganske" greit hele timen. Kondis-styrke er nok ikke helt på bånn men, overskuddet uteblir.

Tar gjerne mot flere tips og kanskje internett sider som omhandler dette.

(Den gangen jeg var turner "30 år siden" fantes ikke studier av puls osv. Vi skulle kun være myke og bevegelige og kunne løpe ved oppvarming)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.lysfontenen.no/index.php?id=art...par=7&subcat=13

http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=105&a=446

http://www.dinform.com/Kosthold/naring.htm

Høyintensitet/høypuls er det du IKKE trenger... Kjenner til tinnitus, og forstår da mer hvor du vil.... Igjen er det viktig med kosthold, søvn og riktig trening. Kanskje du har candidas?

http://www.candidaallergy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen.

Jeg skal se og studere de linkene du sendte og se om jeg skjønner noe av dette og får litt kunnskap rundt emne.

Når det gjelder allergi har jeg vel regnet meg som en av de heldige som ikke har det trodde jeg.......... Var på sykehuset og fikk noe riehemmende og ble så syk at jeg "svevde" over meg selv. Legene stoppet all medisinering øyeblikkelig (lenge siden nå).

I jula bestilte jeg time hos kiropraktor for jeg hadde hatt stikkende smerter under ribbena i ryggen. Han påsto at det var egentlig ikke ryggen som var problemet men at deg hadde overaktiv tarm som slet med "all den fiberen" sunne meg puttet inn. Spiser egentlig ikke veldig mye fiber men er glad i groft brød og sunn mat. Så jeg har vel mer allergi enn jeg liker å tenke på.

Ille å gå fra å være et overskuddsmenneske som alltid var på topp til å føle at alt er et ork............ Jeg vil ikke være slik.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...