AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Hei! Jeg har i alle år hatt et stoort mellomrom mellom fortenna på ca. 5 mm. Da jeg var barn tenkte jeg ikke over det, i tenårene ble jeg ekstremt bevisst på det, men er nå 23 år gammel og på en måte lært meg og leve med det. MEN, jeg liker det ikke og tenker stadig på å fjerne det. "Problemet" er at jeg har så store fortenner fra før, så jeg får jo enorme fortenner om jeg skal bygge på de yttligere. Er det noen som har vært i liknende situasjon og kan si noe om erfaring og pris? Senest i går var jeg ute og en gutt kommer bort til meg. Fikk en ganske god tone før jeg smiler og han sier "du bør ikke smile så mye" før han går?! Dette er selvfølgelig ikke en gutt jeg vil ha noe med å gjøre, men det sårer fortsatt og har en tendens til å ødelegge hele kvelden min. Er så mange som sier jeg IKKE bør gjøre det, og det er nok derfor jeg ikke har gjort noe med det enda.. Jeg føler meg rett og slett unormal, og det er ikke kult å høre at man hadde vært en av de peneste i Norge om man bare tetta mellomrommet. Jeg har tenkt meg til tannlegen, men håper noen har vært i samme situasjon og kan si noe om dette. Jeg trenger forresten ikke fylle så det er heelt tett, men litt slik at det ikke er så synlig som det er i dag. Anonym poster: 0f59365ed8d5311b4f65068efc03ba13
AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Hvis tennene dine allerede er store, ville jeg definitivt ikke ha satt på skallfasetter. Da vil du få hestetenner. Jeg tror tannregulering er det beste for deg, selv om det ikke er så "kult" i en alder av 23. Hvis det kun er snakk om et mellomrom mellom fortennene, tror jeg ikke du trenger å ha det særlig lenge heller, kanskje et halvt år! Anonym poster: cdef2680cf7286757ac9ed61237d2cf9
lille_fiol Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Hei! Jeg har i alle år hatt et stoort mellomrom mellom fortenna på ca. 5 mm. Da jeg var barn tenkte jeg ikke over det, i tenårene ble jeg ekstremt bevisst på det, men er nå 23 år gammel og på en måte lært meg og leve med det. MEN, jeg liker det ikke og tenker stadig på å fjerne det. "Problemet" er at jeg har så store fortenner fra før, så jeg får jo enorme fortenner om jeg skal bygge på de yttligere. Er det noen som har vært i liknende situasjon og kan si noe om erfaring og pris? Senest i går var jeg ute og en gutt kommer bort til meg. Fikk en ganske god tone før jeg smiler og han sier "du bør ikke smile så mye" før han går?! Dette er selvfølgelig ikke en gutt jeg vil ha noe med å gjøre, men det sårer fortsatt og har en tendens til å ødelegge hele kvelden min. Er så mange som sier jeg IKKE bør gjøre det, og det er nok derfor jeg ikke har gjort noe med det enda.. Jeg føler meg rett og slett unormal, og det er ikke kult å høre at man hadde vært en av de peneste i Norge om man bare tetta mellomrommet. Jeg har tenkt meg til tannlegen, men håper noen har vært i samme situasjon og kan si noe om dette. Jeg trenger forresten ikke fylle så det er heelt tett, men litt slik at det ikke er så synlig som det er i dag. Anonym poster: 0f59365ed8d5311b4f65068efc03ba13 Jeg har mellomrom selv,er litt usikker på hvor stort det er da,har du bilde vi kan se? Hadde jeg hatt like stort mellomrom som kurt hadde jeg nok fått dem i sammen,men noen mennesker ser kjempe sjarmerende ut med mellomrom,er flere modeller som også er kjente for mellomrommet mellom tennene sine, her er noen av dem: http://minmote.no/index.php/2010/09/na-er-dette-inn/ Synes det kommer veldig ann på om mellomrommet er dominerende eller rett og slett bare gir deg et mer særpreg,synes ikke anna paquin i true blood var fin på det bilde,for det ser jo ut som tennene er limt på pga tannkjøttet hennes som ser ikke eksisterende ut.
gladidag Skrevet 24. september 2012 #4 Skrevet 24. september 2012 Jeg hadde stort mellomrom før...men i midten av 30 åra begynte det å forsvinne...nå er tenna tette..
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #5 Skrevet 24. september 2012 Jeg hadde 3 mm, og fylte på med en eller annen form for fyllmasse mellom fortennene. Ser helt natrulig ut, og kostet 3700 kr. Enkelte la en gang ikke merke til det. De filte litt i lengden på tennene, så de ble mindre. var fryktelig redd for at de skulle bli for brede/store kolosser, men ser helt natrulig ut. Mange som har endel større fortenner enn resten av tanngarden. Det var dessuten da 30-40000 billigere enn en regulering. Og derav enda mye mer billigere enn en skjult regulering på baksiden av tennene. Er 23 år jeg og. Anonym poster: 11e9d08d87e3a40df8b84f23b1ff9526
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #6 Skrevet 24. september 2012 Takk for svar! Regulering er ikke et alternativ for meg. Vet at det kun hadde vært for en liten stund, men det vil ikke være verdt det. Er redd jeg får hestetenner om jeg bygger på. Og mellomrommet et veldig dominerende, 5 mm er jo en halv cm, så dere kan jo tenke dere. Blir sånn som Kurt omtrent Jeg har ikke noe bilde nå, men kan prøve å få tatt et så skal jeg legge det ut. Ingen som har gjort lignende? Anonym poster: b35f072e3ab2bb14aa954ee0f27245ae
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #7 Skrevet 24. september 2012 Jeg hadde 3 mm, og fylte på med en eller annen form for fyllmasse mellom fortennene. Ser helt natrulig ut, og kostet 3700 kr. Enkelte la en gang ikke merke til det. De filte litt i lengden på tennene, så de ble mindre. var fryktelig redd for at de skulle bli for brede/store kolosser, men ser helt natrulig ut. Mange som har endel større fortenner enn resten av tanngarden. Det var dessuten da 30-40000 billigere enn en regulering. Og derav enda mye mer billigere enn en skjult regulering på baksiden av tennene. Er 23 år jeg og. Anonym poster: 11e9d08d87e3a40df8b84f23b1ff9526 Så først din post nå. Så bra det ble vellykket på deg! Gikk du til vanlig tannlege eller til noen form for spesialist? Veldig redd for at det vil se rart ut, men om det ser naturlig ut på deg er ingenting bedre. Jeg trenger ikke å fylle mellomrommet helt en gang, så lenge det ikke er sånn" wow, hun har mellomrom" som det er nå... Kjedelig å få høre jevnlig at man ville sett bedre ut uten mellomrommet. Anonym poster: b35f072e3ab2bb14aa954ee0f27245ae
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #8 Skrevet 24. september 2012 Var en spesialisttannlege for kosmetisk/estetisk tannpleie. Var først på konsultasjon. Han forstod at jeg var student, og anbefalte derfor aldri fasetter/porselen, ettersom det er dyrt. Det de fylte på hos meg kan vare 7-10 år. Tok 2 sprøyter og litt skjæring av tannkjøtt mellom fortennene, da det hang lavere enn normalt mellom fortennene mine. Selve fyllingen tok 15 minutter. Der sjekker de bitt/måler/anbefaler. Anbefaler veeeeldig å gå til en sånn type tannlege, og høre hva de har å si. Har ikke angret et sekund, og har aldri følt meg så selvsikker før. Andre (da spesielt familie) påstod det kun var sjarmerende, og mente jeg ikke burde gjøre det, men kun en som har hatt kurt-mellomrom kan innse hvor mye det har å si i det sosiale liv/det å bli kjent med nye mennesker. Dersom tannlegen mener dette ikke ville vært aktuelt for deg, ville de ikke anbefalt det. Anonym poster: 11e9d08d87e3a40df8b84f23b1ff9526
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #9 Skrevet 24. september 2012 Var en spesialisttannlege for kosmetisk/estetisk tannpleie. Var først på konsultasjon. Han forstod at jeg var student, og anbefalte derfor aldri fasetter/porselen, ettersom det er dyrt. Det de fylte på hos meg kan vare 7-10 år. Tok 2 sprøyter og litt skjæring av tannkjøtt mellom fortennene, da det hang lavere enn normalt mellom fortennene mine. Selve fyllingen tok 15 minutter. Der sjekker de bitt/måler/anbefaler. Anbefaler veeeeldig å gå til en sånn type tannlege, og høre hva de har å si. Har ikke angret et sekund, og har aldri følt meg så selvsikker før. Andre (da spesielt familie) påstod det kun var sjarmerende, og mente jeg ikke burde gjøre det, men kun en som har hatt kurt-mellomrom kan innse hvor mye det har å si i det sosiale liv/det å bli kjent med nye mennesker. Dersom tannlegen mener dette ikke ville vært aktuelt for deg, ville de ikke anbefalt det. Anonym poster: 11e9d08d87e3a40df8b84f23b1ff9526 Tusen takk for svar. Gjett om jeg skal ringe å bestille time til konsultasjon i morgen! Kostet den mye? Konsultasjonen altså..? Nei, føler ikke det er så mange som forsåt det. Har noen venninner som har et mellomrom på 1 mm og mindre og de klager over det, men når jeg nevner mitt sier de bare at jeg kler mitt. Hallo? Jeg ser ikke deres en gang. Mitt mellomrom tar over hele utseendet. Føler jeg MÅ smile masse når jeg er ute så ikke noen kommer bort til meg for å så bli skuffet. Utrolig kjedelig å ha det sånn :/ Anonym poster: b35f072e3ab2bb14aa954ee0f27245ae
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #10 Skrevet 25. september 2012 Tusen takk for svar. Gjett om jeg skal ringe å bestille time til konsultasjon i morgen! Kostet den mye? Konsultasjonen altså..? Nei, føler ikke det er så mange som forsåt det. Har noen venninner som har et mellomrom på 1 mm og mindre og de klager over det, men når jeg nevner mitt sier de bare at jeg kler mitt. Hallo? Jeg ser ikke deres en gang. Mitt mellomrom tar over hele utseendet. Føler jeg MÅ smile masse når jeg er ute så ikke noen kommer bort til meg for å så bli skuffet. Utrolig kjedelig å ha det sånn :/ Anonym poster: b35f072e3ab2bb14aa954ee0f27245ae Konsultasjon hos spesialist kan koste alt i fra 900 til 2000 kr. De tar vanlig timespris. Anonym poster: cdef2680cf7286757ac9ed61237d2cf9 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #11 Skrevet 25. september 2012 Hestetenner er så grusomt stygt, så med mindre du vil ha det MÅ du skaffe deg regulering. Så enkelt er det, det finnes ikke en "mirakelkur" for å tette mellomrommet over natten. Anonym poster: cdef2680cf7286757ac9ed61237d2cf9 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #12 Skrevet 25. september 2012 Ok, da får jeg ringe å bestille en time for konsultasjon, også ser jeg hva de sier. Om de sier det ikke vil bli pent, vil jeg heller ikke gjøre det. Regulering er ikke et alternativ. Takk for svar folkens! Anonym poster: b35f072e3ab2bb14aa954ee0f27245ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå