Gå til innhold

FAGPRØVEN TIL HELSEFAGARBEIDEREN.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal skrive en pleieplan i morgen om den pas. jeg får. Jeg har fått en mal (et a4 ark) fra prøvenemda som jeg kan bruke og kopiere opp.

Problemet mitt er at jeg skjønner ikke helt hvordan denne pleieplanen skal skrives. På skolen har vi jo kun skrevet pleieplaner om hver enkelt pas generellt. Ikke DAGS pleieplan. Om jeg har forstått det riktig skal jeg skrive punkt for punkt hva som skal utføres den dagen de skal observere meg. Derfor er jo ikke dette en vanlig pleieplan, men en mer rutine/dagsplan.

Det står oppført slik:

Observasjon/gjøremål Mål for arbeidet Tiltakt/prosedyre Begrunning

Så hvis jeg da skal skrive at jeg ringer på døren til pas. Hvordan skal jeg skrive det inn i mål for arbeidet og tiltak da?? Og etter det "hjelper pas opp av sengen" Hvordan blir det bidre på "mål for arbeidet" og "tiltak/prosedyre"? Blir vanskelig å formulere slike småting som jeg gjør på en dag. Hvordan skriver man dette da? Og skal man være så spesifikk? Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til 10 - 30 sider med en pleieplan om det er en pleieplan som kun er for en dag og ikke generellt :O Skjønner ikke dette her helt jeg :(

Anonym poster: dd75c8aec2b6879aa62f3f7a349b9163

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle gjerne hatt et eksempel på en pleieplan som man skriver til fagprøve. Ikke generell pleieplan, for det kan jeg jo. Å skrive om alle behov og sykdom om pas. Men en DAGS pleieplan..Noen som har peil?

Anonym poster: dd75c8aec2b6879aa62f3f7a349b9163

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...