Kladd Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Er det noen som vet om butikker i Norge med egen petite-avdeling? Mange butikker har jo klær i store størrelser, mens vi mindre virker det som om står uten tilbud. Jeg blir rett og slett lei meg hver gang jeg er ute og shopper: Det meste ser ut som en striesekk på meg! I går var jeg for eksempel ute for å finne ei ny jakke og til og med str. 32/34 var alt for lange i armer/for brede over skuldrene osv. Greit nok å legge opp ei bukse liksom, men kjoler/jakker/gensere er det vanskeligere å gjøre noe med.
hermoine Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Bik Bok har ikke egen petite avdeling, men de fører veldig små størrelser veit jeg:) 1
Adele Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Bik Bok har ikke egen petite avdeling, men de fører veldig små størrelser veit jeg:) Hva med WOW by Bik Bok, er ikke det en slags petite-avdeling?
Kladd Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2012 Føler liksom at WOW er mer klær for sinnsykt tynne fjortisser uten former (ikke at jeg har vært der inne og prøvd noe - ut fra det som står utstilt er det ikke noe for meg). Jeg er ganske normalt bygd, problemet er bare at jeg er "liten"; lav og tilsvarende smal. Jeg har både hofter og pupper, slik at barneklær ikke nødvendigvis er løsningen. Jeg er på en måte bare en litt krympet versjon av minste damestørrelse (som i veldig mange butikker desverre er small eller 36). 1
Cho Kon It Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 Har samme problemet, TS! Får alltid høre "kan du ikke bare handle på barneavdelinga da?" Nei.. det kan jeg ikke. Eneste petite-avdelingen jeg har sett var på Topshop i London. Tror ikke vi har kommet så langt i Norge! 1
Adele Skrevet 18. oktober 2012 #6 Skrevet 18. oktober 2012 Føler liksom at WOW er mer klær for sinnsykt tynne fjortisser uten former (ikke at jeg har vært der inne og prøvd noe - ut fra det som står utstilt er det ikke noe for meg). Jeg er ganske normalt bygd, problemet er bare at jeg er "liten"; lav og tilsvarende smal. Jeg har både hofter og pupper, slik at barneklær ikke nødvendigvis er løsningen. Jeg er på en måte bare en litt krympet versjon av minste damestørrelse (som i veldig mange butikker desverre er small eller 36). har det på samme måte som deg, og jeg føler at største størrelsen i barnebutikker, feks WOW by Bik Bok, passer (str 164 eller 176). De har overraskende mye fint der, iallefall på filialen her i byen jeg bor.
Adele Skrevet 18. oktober 2012 #7 Skrevet 18. oktober 2012 Har samme problemet, TS! Får alltid høre "kan du ikke bare handle på barneavdelinga da?" Nei.. det kan jeg ikke. Eneste petite-avdelingen jeg har sett var på Topshop i London. Tror ikke vi har kommet så langt i Norge! tror ærlig talt ikke at petite er så veldig kjent i Norge. Tok lang tid før jeg fant ut HVA petite er selv..
Kladd Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 18. oktober 2012 har det på samme måte som deg, og jeg føler at største størrelsen i barnebutikker, feks WOW by Bik Bok, passer (str 164 eller 176). De har overraskende mye fint der, iallefall på filialen her i byen jeg bor. Men om jeg kjøper str 164 eller 176, blir fortsatt lengdeproblemet det samme. Om jeg skal bruke en størrelse som hjelper på lengdeproblemet, må jeg ned i str. 158, men da er klærne plutselig helt feil i snittet for en voksen. 1
Fashionistaen Skrevet 18. oktober 2012 #9 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg skjønner hva du mener TS, har samme problemet selv... Jeg trives med andre ord i England Du kan jo sjekke ut Dorothy Perkings, Oasis, Warehouse eller Miss Selfridges på nett og sjekke om de shipper til Norge (DP vet jeg gjør det, Topshop shipper ikke til Norge). Jeg har vært innom endel av de engelske high street butikkene i Norge, og ingen av dem ser ut til å ha Petite-avdelinger, dessverre
~white lady~ Skrevet 19. oktober 2012 #10 Skrevet 19. oktober 2012 Har det samme problemet. Enkelte butikker, som KappAhl, gidder jeg ikke gå innom en gang fordi jeg vet de ikke fører mindre str enn 36. Blir ofte H&M da, de har en del inne i str 34. Har tilogmed sett str 32, men der går grensa for min del Frister ikke å gå på BikBok og andre tenåringsbutikker, jeg er snart 30 og vil ikke se ut som jeg går på ungd.skolen. Blir til at jeg bestiller mye klær på nettet heller, er jo også ofte å foretrekke istedenfor å bla forgjeves gjennom stativene etter en xs...
frka7x Skrevet 19. oktober 2012 #11 Skrevet 19. oktober 2012 asos. com frakter til Norge, og de har egen petiteavdeling. Utrolig bra utvalg i klær til en grei pris http://www.asos.com/Women/Petite/Cat/pgecategory.aspx?cid=4177&via=lhn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå