Gå til innhold

plukker du opp etter hunden din?

36 stemmer

1. 1. Når plukker du opp etter hunden din?

• Aldri
      0
    • Bare om han gjør fra seg et sted der folk går
      8
    • Alltid
      16
    • Så lenge det ikke er midt i veien, plukker jeg ikke opp
      3
    • Ikke når vi er på tur utenfor allfarvei
      9

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja. jeg lurer rett og slett på dette, fordi jeg har alltid tenkt at så lenge hunden min gjør fra seg langt inn i noen busker eller utenfor veien, så trenger jeg ikke plukke det opp. Plukker alltid opp om det er i veien eller midt på en sti el.

Jeg var på tur med hunden min i dag, og han gjorde fra seg langt inne i noen busker ved siden av en turvei som brukes mye(hadde flexi-line). Jeg tenkte at det ikke var noe problem å la være å plukke opp dette, så jeg gikk videre, da kom en mann løpende etter meg og brølte at jeg var hensynsløs og måtte være helt idiot fordi det kunne være barn som lekte i disse buskene...

Jeg ble helt satt ut, for jeg har faktisk aldri tenkt på det før. Jeg plukket opp mens han skrek til meg, og kastet posen i søppelet.

Nå lurer jeg egentlig på: har jeg vært dum som ikke alltid plukker opp etter hunden, eller overreagerte han? hva er egentlig vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier barn å leke inni busker?

Anonym poster: 429f10cdd54468142df74ffb9c3eed84

• Liker 1
Skrevet

Pleier barn å leke inni busker?

Anonym poster: 429f10cdd54468142df74ffb9c3eed84

Tydeligvis

Gjest blah blah
Skrevet

Stort sett aldri, men om hun gjør fra seg langs veien så gjør jeg det.

Min hund bæsjer som regel alltid i hagen...uansett hvor lang tur hun får så kniper hun igjen til vi kommer hjem :)

Er vi i skogen så løper hun som regel løs og da følger jeg ikke med på hvor hun bæsjer, men hun liker best å gjøre fra seg langt inni busker og kratt.

• Liker 2
Skrevet

Langs gangstien her jeg bor, er det noen menn som lufter hundene sine, og som ALDRI plukker opp etter hundene sine. Grøftene blir dermed ganske fulle av møkk, og av og til ligger rusene helt oppe på asfalten. Disse gubbene gir alle hundeeiere dårlig omtale, for de fleste ser jo ikke hvem det er som ikke plukker opp!

Selv har jeg fått slengt sure kommentarer etter meg når hundene setter seg til, men de fleste blir stille når jeg bare tar frem posen og plukker opp...

Går man langs gang og sykkelstier, fortau eller stier i skogen som brukes av andre, da er det vel vanlig folkeskikk å plukke opp?????

• Liker 1
Skrevet

Så godt som alltid.. Men er jeg på tur langt borte fra folk på et fjell hvor det er avføring fra de felste andre dyr så gjør jeg det ikke. Det har også hendt jeg har hatt med for lite poser, men nå har jeg lært. Synes det er forferdelig at så mange ikke plukker opp etter seg, det gir resten av oss et dårlig rykte

• Liker 2
Skrevet

Det hjelper lite at folk plukker opp bæsj om de bare kaster fra seg posen også.. En bæsj råtner, det gjør ikke posen (det tar iallefall laaang tid). Gjæra hundebæsj i pose er forferdelig å komme over ja...

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg liker ikke dritt under skoa selv om jeg går på fjellet. Antar andre heller ikke liker det, så jeg plukker opp uansett hvor vi er, selv i busker. Da jeg var unge kunne vi godt finne på å herje i busker og kratt.

Skrevet

Når min hund gjør fra seg i dype grøfter, inni busker, altså vanskelige steder, så lar jeg det være. Jeg plukker alltid opp når det er synlig, og der noen kan risikere å tråkke på det, men jeg kaster meg ikke ut i en bratt grøft hvor jeg såvidt klarer å stå oppreist for å lete etter bajsen.

Anonym poster: e9b37f593e97e1a452e7769b40d92a4a

Skrevet

Plukker opp overalt når jeg ikke er i skogen. I skogen plukker jeg ikke opp om han bæsjer utenfor stien eller under en busk osv. :)

Skrevet

Utenfor stien er jo nettopp der folk plukker kantareller, blåbær, liljekonvaller og sånt - husk det da!

• Liker 1
Skrevet

Utenfor stien er jo nettopp der folk plukker kantareller, blåbær, liljekonvaller og sånt - husk det da!

Hvis bikkja driter ved siden av en kantarell så plukker jeg selvfølgelig opp. Det sier jo litt seg selv. :)

• Liker 1
Skrevet

Bikkja mi foretrekker å gå på do på så kompliserte og inni hampen vanskelige steder at det til tider er fysisk umulig for meg å komme dit, så nei, jeg plukker ikke alltid opp! Og hvis ungene leker på sånne steder, så ville jeg kanskje vurdert litt hva slags foreldre de har som lar de gå på sånne steder :P Midt inni tornebusker, neddi grøfter inni buskaset o.l. :gjeiper:

Men er det steder barn eller voksne kan ferdes taes det opp!

Skrevet

Jeg tar alltid opp etter bikkja!

Men hva er greia med at folk plukker opp etter bikkja og slenger posen i grøftekanten? :klo: Hva slags hensikt har det egentlig?

Skrevet

Jeg har ikke hund, men når jeg passer andre sine hunder plukker jeg alltid opp.

• Liker 1
Skrevet

Plukker opp i min egen hage (hehe), når vi går langs veien, stier som blir brukt av andre osv. Setter han seg så og si inni en busk utenfor stien, i en dyp, glatt og gjørmete grøft, eller i høyt gress så begynner jeg ikke å lete altså. Men hadde det vært ved en barnehage eller noe derimot, så hadde jeg nok letet etter bæsjen. :hund:

Gjest Fairydust
Skrevet

Jada, jeg plukker opp. Det spørs litt egentlig hvor det er. Noen steder er det absolutt ikke nødvendig å plukke opp. Midt på fjellet utenfor stien, i kratt og i skogen, er det jo ikke bestandig nødvendig å plukke opp.

De som er på sopptur i skogen må jo passe på hvor de går uansett, siden det finnes masse andre dyr i skogen som skiter. Elg, sauer, osv.

• Liker 1
Gjest Candy Pie
Skrevet

Går som regel kun i skogen, plukker ikke opp da nei.

Prøver å unngå at de snuser for mye rundt før vi kommer til et passende sted, så de ikke setter seg ned ved en hage eller lignende.

Skrevet

Selvfølgelig plukker jeg opp om vi er på/rundt en gangvei, i et boligområde, fritidsområde, eller generelt steder der det ferdes folk og dyr.

Men når jeg er på skogstur og hunden løper langt pokkerivold og bæsjer, plukker jeg ikke opp. I skogen går det greit, syntes jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...