Gå til innhold

Merkantilt institutt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kjenner folk som har gått der, og virker som alle er misfornøyde. De syns de har betalt mye penger i forholdt til hva de har fått igjen.

Har fått inntrykk av at en utdannelse fra MI ikke er så ettertraktet i jobbmarkedet heller, men det er ikke noe jeg er sikker på.

Kommer kanskje litt an på hva slags fag du skal ta også. Tenker du på kreative fag, så ville jeg heller lært meg det på egen hånd og lagd en mappe der jeg viser hva jeg kan. Så lenge du er god på det du gjør, tror jeg ikke papirene teller så mye når du søker sånne jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tidligere student ved MI, kostet en hel masse penger og jeg synes jeg fikk utrolig lite igjen for det. Dette er noen år siden, og det er jo mulig det har blitt bedre etterhvert, men jeg har også nå et generelt inntrykk av at kompetansen man får etter et studie på MI ikke er så veldig ettertraktet ute i arbeidslivet nei. Jeg vil sterkt anbefale deg å finne en annen skole, dvs. det kommer jo litt an på hva slags type utdannelse det dreier seg som da. MI har jo en del tilbud som ikke finnes så mange andre steder, og det er lett å komme inn.

Men jeg ville som sagt betenkt meg. Ta det som et godt råd fra en som nå jobber som studieveileder...! Og det er ikke takket være MI, for å si det sånn! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere som har tatt div. utdannelser der.

De er ikke helt ekstatiske nei...

De har en eller annen form for medisinsk sekretær "utdannelse" der og, og den er ikke så veeeeldig ettertraktet jobbmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tenkt på journaliststudiene..er jo så innmari vanskelig å komme inn på journalisthøgskolene, og jeg orker ikke vente i 5 år for å samle vekttall og alderspoeng..vil ha en utdannelse-nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider