AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Har gått opp ganske mye det siste året, og det hjalp ikke når jeg sluttet å snuse i sommer samtidig som jeg skulle gjennom en operasjon som gjorde at jeg ikke kunne trene på 2 mnd.. Nå har jeg nesten nådd 90kg, og merker jeg mistrives veldig med den vekten! Noen som har forslag til hvordan jeg kan komme med ned til hvertfall 70kg? Har lite motivasjon når det kommer til trening, og i matveien så er det også vanskelig fordi det er så mange fristelser der jeg jobber!! NEED HELP!!!!!! Anonym poster: bd6555798b30f4d9514cd1a63a1eacdb
AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Du må bare starte rett og slett, og bare gjøre det. Har gått ned 10 kg selv, og holder på med de siste 10. For meg hjalp det å ha fokus på å få i meg de berømte 5 om dagen:) Vet ikke hva ellers du har av kunnskap når det kommer til vektreduksjon? Kan vel uansett linke deg et innlegg på en slanke blogg som tar opp det grunnleggende. http://purren.blogg.no/1327705090_vektreduskjon__the_ba.html Anonym poster: 14a3973294f16cc22553bcd3cb942b37
AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt/ Anonym poster: 34c775eb60ab8527f790b79b729e8c1b 1
2shy Skrevet 23. september 2012 #4 Skrevet 23. september 2012 Å kutte ut raffinerte karbohydrater (sukker, hvete, pasta, ris, couscous, bulgur, potet) er en sikker vinner på å gå ned mange kilo, i tillegg til at det gir gode helsegevinster. Betyr ikke at man skal peise på med animalsk, men å spise rikelig med grønt og lite stivelse.
Smukka91 Skrevet 23. september 2012 #5 Skrevet 23. september 2012 Du må bare starte rett og slett, og bare gjøre det. Har gått ned 10 kg selv, og holder på med de siste 10. For meg hjalp det å ha fokus på å få i meg de berømte 5 om dagen:) Vet ikke hva ellers du har av kunnskap når det kommer til vektreduksjon? Kan vel uansett linke deg et innlegg på en slanke blogg som tar opp det grunnleggende. http://purren.blogg....on__the_ba.html Anonym poster: 14a3973294f16cc22553bcd3cb942b37 Hvor mye har du trent i uken da, og hva har du trent? Har tenkt å melde meg inn på trenings senter igjen nå til uka..
AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #6 Skrevet 23. september 2012 Du kan klare det på 4 mnd. hvis du er veldig streng. - Få i deg mye protein - Ikke spis ris/potet/pasta, men trege karbohydrater som grove kornprodukter(altså ikke loff, men grovbrød, havregryn), nøtter o.l. Dog skal du ikke spise for mye brød. Litt frukt er ok, men ikke mer enn 2 om dagen. Bær kan du spise mer av. Grønnsaker kan du spise nesten ubegrenset av, passer perfekt til å fylle opp en tallerken. Metter masse. Hold deg riktig nok unna potet, gulrot og andre grønnsaker som vokser under jorden. - Ikke hold deg unna fett, men få i deg det sunne fettet. Nøtter, avokado, fet fisk ++. Nøtter skal man riktig nok være litt forsiktig med, da dette er veldig kaloririkt. Ikke mer enn en neve per dag. - Spis mye magert kjøtt Prøv å trene cardio minst 4 ganger i uken. Hvis du blir slapp er det bare å spise litt mer mat! Lykke til! Anonym poster: 747b04a854653d26374f9780639952c5 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #7 Skrevet 23. september 2012 Glemte å nevne at sukker er strengt forbudt, men det vet du allerede, kanskje.. Anonym poster: 747b04a854653d26374f9780639952c5 2
Guadaloupe Skrevet 23. september 2012 #8 Skrevet 23. september 2012 Jeg har skjønt det slik at hvis man går på en veldig streng diett at det er veldig fort gjort å "sprekke" og begynne å fråtse i godterier og andre godsaker, men at det er mindre sannsynlig for at det skjer hvis man kan unne seg noe godt en gang i blant! Selv har jeg aldri slanket meg (har aldri være tema), men jeg prøver likevel å spise sunt, og jeg opplever at jeg får mindre eller ingen søtsug hvis jeg f.eks spiser dessert etter middag! Og det finnes utallige SUNNE desserter man kan lage som er bra når man slanker seg, og ellers! Så, det er viktig å kunne unne seg noe godt, f.eks i helgen! Hva med mørk sjokolade? Sunnere enn vanlig sjokolade og inneholder masse antioksidanter! Ellers anbefaler jeg deg å følge rådene som de andre har gitt! Spis sunt og riktig, tren regelmessig! Drikk vann, det er godt for kroppen uansett!
AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #9 Skrevet 23. september 2012 Kapp av deg armer og bein. Fortere kan det ikke gjøres! Anonym poster: 130fc2b61a7085ce621ac5acdfbda9fd 6
Dricka Skrevet 23. september 2012 #10 Skrevet 23. september 2012 Kapp av deg armer og bein. Fortere kan det ikke gjøres! Anonym poster: 130fc2b61a7085ce621ac5acdfbda9fd eller hodet
Supraspinatus Skrevet 23. september 2012 #11 Skrevet 23. september 2012 (endret) Du kan klare det på 4 mnd. hvis du er veldig streng. - Få i deg mye protein - Ikke spis ris/potet/pasta, men trege karbohydrater som grove kornprodukter(altså ikke loff, men grovbrød, havregryn), nøtter o.l. Dog skal du ikke spise for mye brød. Litt frukt er ok, men ikke mer enn 2 om dagen. Bær kan du spise mer av. Grønnsaker kan du spise nesten ubegrenset av, passer perfekt til å fylle opp en tallerken. Metter masse. Hold deg riktig nok unna potet, gulrot og andre grønnsaker som vokser under jorden. - Ikke hold deg unna fett, men få i deg det sunne fettet. Nøtter, avokado, fet fisk ++. Nøtter skal man riktig nok være litt forsiktig med, da dette er veldig kaloririkt. Ikke mer enn en neve per dag. - Spis mye magert kjøtt Prøv å trene cardio minst 4 ganger i uken. Hvis du blir slapp er det bare å spise litt mer mat! Lykke til! Anonym poster: 747b04a854653d26374f9780639952c5 Fra null trening til 4 ganger i uken samtidig som energirestriksjon er oppskrift på overtrening. Ikke ta treningen så tungt med det første. La dietten komme først og når du har fått kontroll på den kan du øke treningsmengden. Det er trossalt mye mer å hente på kost enn på aktivitet. Ellers er tipsene jeg siterte greie. Vær dog oppmerksom på at grovbrød ikke er spesielt grovt. Hovedingrediensen i omtrent alt brød er fint hvetemel. Uten fint hvetemel blir det heller ikke luftig og saftig brød. Jeg ville derfor droppet brød helt og heller gått for enten knekkebrød eller å utelukke korn helt fra kostholdet. Korn inneholder ingenting du ikke får fra andre kilder. I tillegg er korn, spesielt med høyt innhold gluten, opphav til plager hos mange. Og en stor andel av disse vet det ikke selv. Lenken over til kostdoktorn.se er ganske nyttig. Den er ikke helt utfyllende og hans approach til lavkarbo virker kanskje noe streng, men det virker. Forutsatt at du klarer å holde deg til kosten. Jeg ser også at mange tror at nøtter inneholder utenlukkende "sunt" fett. Jeg mener man skal være forsiktig å sette merkelapp på fett på den måten. Skal man prioritere noen fett-typer burde man prioritere naturlig mettet, og enumettet fett. Flerumettet fett som omega6-fettsyrer er det veldig lett å få i seg alt for mye av i forhold til den mengden omega3-fettsyrer man inntar. Og selv om disse er essensielle er mengdene man trenger relativt små og det er viktig å opprettholde balanse mellom dem. Mange nøtter og frø inneholder mye omega6. Det samme gjør stort sett ALLE planteoljer. Hederlige unntak er olivenolje, rapsolje og solsikke-olje som er krysset i variant med mye enumettet fett. Såkalt "high oleic sunflower oil". Det er en smakløs olje og derfor er den velegnet til majones. Fremfor soyabaserte varianter som selges i butikker. Endret 23. september 2012 av Supraspinatus
Katniss Skrevet 23. september 2012 #12 Skrevet 23. september 2012 Får å nå 20 kg på fire måneder må en gå ned 5 kg i måneden. Det tilsvarer å ha et kalori underskudd på 37 500 kalorier i måneden. Selv når du trener en time kardio om dagen (500 kalorier) så klarer du bare å få underskudd på 15 000. Da må du i tillegg spise veldig lite kalorier om dagen får å kvitte deg med de andre 22 500 kaloriene. Råtrening på en utrent kropp kombinert med svært lavt matinntak er usunt.
Supraspinatus Skrevet 23. september 2012 #13 Skrevet 23. september 2012 Får å nå 20 kg på fire måneder må en gå ned 5 kg i måneden. Det tilsvarer å ha et kalori underskudd på 37 500 kalorier i måneden. Selv når du trener en time kardio om dagen (500 kalorier) så klarer du bare å få underskudd på 15 000. Da må du i tillegg spise veldig lite kalorier om dagen får å kvitte deg med de andre 22 500 kaloriene. Råtrening på en utrent kropp kombinert med svært lavt matinntak er usunt. Ville bare kommentere at det ikke er et underskudd på 37500kcal i inntak, men et forbruk av fettlagre på på den størrelsen. Det er en studie som viser at på lavkarbo (lurer på om det var ketogensk) kosthold så sank hvileforbrenningen mindre enn ved fettrestriksjon når "underskuddet" var på like mange kcal. Tror det var på ca 300kcal i snitt i forskjell. I tillegg er det bevist i andre studier at når en spiser lite karbohydrater og mye fett så får man høyere hvileforbrenning. 20kg på 4 mnd er ambisiøst. Jeg mener, antageligvis i likhet med deg, at TS bør ta vektnedgangen som den kommer uten å ha et gitt mål på antall kg på tid. Da er faren for at man blir skuffet stor. I tillegg vil jeg kommentere at de 2 første ukene av lavkarbo, spesielt ketogent kosthold, preget av nedgang av glykogen og vann, samtidig som man blir plaget av kroppens tilpasning til ketonlegemer som energi. Etter det og på lengre sikt (3 uker - 6mnd) vil det bli likt som andre energirestriksjoner og man vil sannsynligvis få "nok" energi til å drive trening uten å merke sult/ubehag. Selvsagt er det individuelt, men mange skriver de opplever det.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #14 Skrevet 23. september 2012 Hvor mye har du trent i uken da, og hva har du trent? Har tenkt å melde meg inn på trenings senter igjen nå til uka.. På det meste trente jeg hver dag, og jeg tok 2-3 intervall økter i uka, 2-3 joggeturer og 2-3 styrke økter. Men dette kjente jeg ble litt vel mye i lengden(særlig pga. mine skjelett-plager), så jeg stabiliserte meg på 4-5 økter i uka(Intervall, cardio og styrke), der den ene bare var en gåtur på en times tid. Jeg har ikke trent på treningssenter. Jogging gjorde jeg ute, brukte kroppsvekt til intervall, og hadde matte, håndmanualer og kroppsvekt for å trene styrke på stuegulvet. Funket helt fint det:) Jeg logget derimot min fremgang nøye, både prestasjonene mine og i cm. Fin motivasjon:) Anonym poster: 14a3973294f16cc22553bcd3cb942b37
Jade Skrevet 23. september 2012 #15 Skrevet 23. september 2012 Har gått opp ganske mye det siste året, og det hjalp ikke når jeg sluttet å snuse i sommer samtidig som jeg skulle gjennom en operasjon som gjorde at jeg ikke kunne trene på 2 mnd.. Nå har jeg nesten nådd 90kg, og merker jeg mistrives veldig med den vekten! Noen som har forslag til hvordan jeg kan komme med ned til hvertfall 70kg? Har lite motivasjon når det kommer til trening, og i matveien så er det også vanskelig fordi det er så mange fristelser der jeg jobber!! NEED HELP!!!!!! Både trening og motståing av fristelser er lurt. Men klarer du ikke begge deler, så start med kostholdet. Ja, det hjelper med trening, men spiser du som før, så vil treningen bare føre til at du går saktere OPP i vekt. Skal du NED i vekt, så må du kutte ut fristelser. Start med å kutte ut alt usunt. Jeg vet ikke om du spiser for mye, men du finner fort ut om droppingen av det usunne er nok. Hvis ikke må du få oversikten over hva du spiser med kaloritelling. Man får fort noen aha-opplevelser med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå