Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte vi som strikker og hekler julegaver kunne ha en egen tråd i juleforumet :nissegutt:

Hva lager dere? Klarer dere å få ferdig alt i tide?

Jeg begynte å strikke julegaver allerede i august, men likevel klarer jeg ikke å få ferdig så mange som jeg skulle ønske (det er jo alltid så masse annet som frister mer å lage, hehe)

Tenkte kanskje denne tråden også kunne være nyttig til å gi hverandre julegavetips når det kommer til ting man kan strikke eller hekle. Selv er jeg på jakt etter noe å strikke til samboeren. Han får ei kul lue i adventskalenderen, men han pleier alltid å få noe strikket i julegave også (i tillegg til noe annet), men i år er jeg helt blank....

Gleder meg til å høre hva dere andre lager :nisse:

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Jeg er helt ny på dette med å strikke, men tenkte at jeg kanskje skulle strikke lue+skjerf til søsteren min. Det kommer an på om jeg får det til (naturlig nok), og om hendene tillater det (eksem) :)

Skrevet

Jeg holder på og strikke skappelgenser til barn, niese og nevøer.. 5 stk totalt.. Veldig koselig å strikke..

Skrevet

Jeg hekler. :nigo: Har heklet en lue til en halvannetåring, og broren på 3 skal få i samme farge bare ''stor-gutt-lue''. Jeg har også planer om å hekle teppe til stesøsteren min, men om garnet jeg skulle få i posten drøyer mye lengre nå er det vel heller tvilsomt at jeg rekker å få det ferdig. :bond:

Skrevet

Jeg skal strikke mange av disse. De går fort å strikke og mønsteret er på norsk.

Skrevet

Blir nok noen votter\sokker i år også, som vanlig. Og endel lyslykter av tomme syltetøyglass.

8016674852_ed89d16b06_m.jpg

Skrevet

Jeg strikker vognpose og pledd til nevøen min. Er sånn passelig i rute foreløpig, men siden jeg ikke er en racer på strikking ser jeg at posen kan bli vanskelig når jeg skal lage hette, knappehull og montere hele greia. Men den tid, den sorg. Pleddet blir jeg uansett ferdig med.

Jeg skal også prøve å strikke 24 småsokker til kalender til kjæresten, må bare lære meg å lese engelske oppskrifter og å strikke både tå og hæl (og kjøpe garn og pinner).

Skrevet

Koselig at mange lager ting selv! Jeg har fått ferdig et par votter til en kollega, og holder på med et par maritime grytekluter til mine svigerforeldre. Neste gave på lista er englevotter til storesøster :)

Skrevet

Forslag til noe man kan gi besteforeldre? Helst strikket, men heklet går også greit. :-)

Skrevet

jeg strikker tenbrikett skjulere til foreldre og svigers, koselig til hytta. og sitteunderlag til nieser og nevøer, toves og broderer navn på, blir vel 7 stk av de.

Skrevet

Hvis dere er i familie med meg så ønsker jeg meg strikket putetrekk med fletter og kjærestevotter. Har dere småbarn i familien blir nok osloanorakken tatt godt imot sammen med ullbukser.

Skrevet

Blir nok noen votter\sokker i år også, som vanlig. Og endel lyslykter av tomme syltetøyglass.

8016674852_ed89d16b06_m.jpg

Oppskrift?? kjempefine :-)

Skrevet

Jeg strikker sitteunderlag som toves, lommetøfler og tovede tøfler og kjøkkenkluter. I tillegg hekler jeg små kurver som jeg skal gi bort med konfekt eller karameller oppi. Satser på å bli ferdig til jul!

Skrevet

Oppskrift?? kjempefine :-)

Har ikke fulgt oppskrift, men skal skrive ned sånn cirka hva jeg gjør.

Fant noen bilder av slike lykter, og diktet i vei på egen hånd...;-)

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...