AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #1 Del Skrevet 23. september 2012 hei long story short: har brutt opp med eksen etter 10års samboerskap. angrer på at jeg har latt han gjøre alt for meg. nå skal jeg søke på jobb på nytt og forhåpentligvis flytte langt fra han. hvordan starter jeg med å få lastet ned microsoft office program? har kjøpt en brukt pc nå,men den har ikke microsoft. skal bare bruke den enkelt til å skrive søknader til jobb. trenger ikke noe veldig avansert. har helelr ikke bra med råd heller,så finnes det noen gratis "prøvepakke" man kan bruke i ca 1mnd? regner med at jeg får jobb innen da og kan "oppgradere" eller kjøpe office pakken. Anonym poster: 1751532b7a9114708dcc9498e4896898 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. september 2012 #2 Del Skrevet 23. september 2012 Litt på siden av det du spør om, men hva med å laste ned OpenOffice inntil videre? Det er gratis og lovlig og bør holde i massevis til å skrive søknader og enkel databruk for øvrig. Så får du heller kjøpe Microsoft Office senere hvis du har bruk for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #3 Del Skrevet 23. september 2012 jo.lastet den ned og prøvde den rett før innlegget ditt men lurer bare på om de som mottar søknaden min på officeorg, kan lese av formatet siden alle andre har microsoft office? jeg prøvde å laste ned en CV jeg hadde fr atidligere fr amin epost, og alt ble jo snudd i hytt og pine,ble ikke pent for å si den sånt. og kan jo bli omvendt og hvis jeg sender søknaden til arbgiver Anonym poster: 1751532b7a9114708dcc9498e4896898 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. september 2012 #4 Del Skrevet 23. september 2012 Bruker du Open office så må du lagre den i et format som er lesbart for mottakeren. Det smarteste er vel i grunnen å lagre som pdf, som de fleste kan lese. Men der er også valg slik at du kan lagre det som .doc (muligens .docx nå). Men lagrer du som .pdf så skal du i allfall være sikker på at de ser det samme som du sender fra deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #5 Del Skrevet 23. september 2012 Du kan prøve gratis i 60 dager her: http://office.microsoft.com/en-us/try/ Anonym poster: 88a2a781dfdcbf2b00f0adf931944faf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnS Skrevet 23. september 2012 #6 Del Skrevet 23. september 2012 Ikke bruk OpenOffice til Word-dokumenter med mindre du har mulighet til å sjekke det du produserer i Word. Det er ikke 100% kompatibelt, og det ser jævlig dumt når det ikke blir helt riktig. PDF går greit hvis det går an å lagre som det, men sjekk det du lagrer i Acrobat Reader før du sender det til noen. Prøveversjon av Office (på norsk, i motsetning til over) finner du her: http://office.microsoft.com/nb-no/try/ Office Web Apps finner du her: http://office.microsoft.com/nb-no/web-apps/ Begge er helt kurant å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå