AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Noen andre som har problemer med nettleseren Chrome? De siste dagene har den brukt opptil 5 minutter på åpne første nettside når jeg nettopp har slått på pc'en, men når den har fått frem første siden jeg prøver å åpne så fungerer den som normalt. Ei venninne opplever det samme. Jeg har ikke prøvd å installere Chrome på nytt, kan prøve det. Ellers har jeg bare Explorer på pc'en og den fungerer normalt men er så treg som den alltid har vært, så den vil jeg ikke bruke. Brukte FireFox før men den likte jeg heller ikke. Vil bruke Chrome! Anonym poster: 0c5d724c4f38e41cb86980a5638ee30a
Lutetium 71 Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Jeg tror ikke det er ett spesifikt problem relatert til Chrome, men mer at maskina generelt er treg, av en eller annen grunn. Har du mange programmer som starter opp når windows starter? Er harddisken snart full? Er det bare en gammel og treg pc?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Dette problemet har jeg hatt fra dag en på Chrome, og jeg er ikke alene ser jeg på diverse nettfora. Chrome klarer ikke laste startsiden. Men hvis man skriver inn adressen og oppdaterer, eller velger en annen side, så funker det. Anonym poster: f0ec97fcae2dd20a9c41def2a31a2c18
Gjest blah blah Skrevet 23. september 2012 #4 Skrevet 23. september 2012 Har aldri hatt noen problemer med Chrome, og den fungerte helt fint når jeg brukte den for 2 timer siden
Lutetium 71 Skrevet 23. september 2012 #5 Skrevet 23. september 2012 Dette problemet har jeg hatt fra dag en på Chrome, og jeg er ikke alene ser jeg på diverse nettfora. Chrome klarer ikke laste startsiden. Men hvis man skriver inn adressen og oppdaterer, eller velger en annen side, så funker det. Anonym poster: f0ec97fcae2dd20a9c41def2a31a2c18 Da vet jeg ikke helt. Bruker firefox selv. Problemet ligner dog litt på treghetsproblemer i FF, men der var det treghet hele tiden, ikke bare i starten. Det skyltes at maskinvareakselerasjon (hardware acceleration) i firefox på den gamle pcen ikke fungerte som den skulle.
Heart Skrevet 23. september 2012 #6 Skrevet 23. september 2012 (endret) Jeg synes det høres ut som IPv6-problemer. Mange nettsider (bl.a. forumsiden til Kvinneguiden) har nå aktivert støtte for denne nye IP-standarden, men i noen tilfeller får man problemer med å få kontakt. Problemene oppstår hvis maskinen har selve IPv6-installert, men uten skikkelig IPv6-forbindelse til nettet, typisk fordi nettleverandøren ikke støtter det. Chrome vil da prøve IPv6 noen ganger før den faller tilbake på den gamle IPv4, og det oppleves som en forsinkelse eller et "heng". Du kan teste om du har IPv6 og om det fungerer på denne siden: testipv6.com. Du kan også skrive "ping forum.kvinneguiden.no" i et kommandovindu. Hvis adressen som kommer opp, er "2a02:c0:401:1::91", da har du IPv6 på maskinen din. Hvis "ping"-kommandoen deretter bare sier "forespørsel avbrutt", virker ikke IPv6 hos deg. Hvis dette er problemet, kan du løse det ved å slå av hele IPv6. I Windows gjøres dette under innstillingene for nettverkskortet; man fjerner avkrysningen for "Internett-protokoll versjon 6". Endret 23. september 2012 av Heart
Lutetium 71 Skrevet 23. september 2012 #7 Skrevet 23. september 2012 ping forum.kvinneguiden.no gir meg 87.238.40.91, men så har jeg også slått av IPV6 på maskinen (ble helt tullerusk av alle de virtuelle adaperene som dukket opp under ipconfig). Men med IPV6, blir adressen "2a02:c0:401:1::91"? Hex? Pingresultatet "forespørsel avbrutt" får man også om nettet er nede, men da får man det også overalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå