AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Hvordan gikk prosessen? Jeg har blitt innkalt til et møte med saksbehandler og vet ikke helt hva jeg skal vente meg. Hva fortalte du din saksbehandler om din helsemessige situasjon? Hva la du fram av dokumentasjon? Ble det inngått en fast plan/innen en gitt periode? Fikk du tilbakebetalt penger med tilbakevirkende kraft for den perioden du skulle hatt AAP, men ikke mottok det pga saksbehandlingstid? Anonym poster: b57575b24acd40d53a0159491c979faf
AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Du og veileder snakker sammen for å kartlegge dine muligheter på arbeidsmarkedet. Det er det du kan gjøre, og ikke det du ikke kan gjøre som er interessant. Du fyller ut din egenvurdering (ligger på NAV.no der du finner søknaden) og det må også være vedlagt eller ettersendt en lege- eller spesialisterklæring. Dersom det er aktuelt, lager dere en aktivitetsplan. Vedtaket løper fra søknadsdato dersom du ikke har sykepenger eller er student etc. (Da må du dokumentere at du har søkt sykestipend fra Lånekassen) Vedtaket løper teknisk for ett år av gangen, men det er lengden på aktivitetsplanen som avgjør hvor lenge du faktisk får penger. Anonym poster: 378955677d8917c2993ce40073cd8eb6
altflyter Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Jeg hadde masse møter, og etter 4,5 mnd, fikk jeg innvilget, men du må prate med saksbehandler, ha en klar aktivitetsplan og vise at du prøver
altflyter Skrevet 23. september 2012 #4 Skrevet 23. september 2012 (endret) For å være med presis: Hvordan gikk prosessen? Måtte krangle i 4 måneder før jeg fikk innvilget Jeg har blitt innkalt til et møte med saksbehandler og vet ikke helt hva jeg skal vente meg. Spørsmål om hvorfor du trenger aap, hva du tenker videre, om du er villig til å være med på jobbsøkerkurs osv... evt hvordan du har tenkt å bli frisk Hva fortalte du din saksbehandler om din helsemessige situasjon? ingenting der og da, men ettersendte informasjon om sykdom, prognose og behandlingsplan Hva la du fram av dokumentasjon? Legeerklæring, innleggelsespapirer Ble det inngått en fast plan/innen en gitt periode? ja. Jeg måtte ha en behandlingsplan, da jeg var syk. Denne utarbeidet jeg sammen med legen min og sendte inn. Fikk du tilbakebetalt penger med tilbakevirkende kraft for den perioden du skulle hatt AAP, men ikke mottok det pga saksbehandlingstid? Ja, men du må huske å melde deg inn på nav.no og sende meldekort helt fra starten Endret 23. september 2012 av altflyter
AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #5 Skrevet 23. september 2012 Jeg har gått på AAP i ca 1,5 år. Det var behandleren min som foreslo at jeg skulle søke AAP, da det var helt klart at jeg ikke kunne gå ut i jobb slik formen min var på det tidspunktet. Behandler kontaktet NAV, samt lege som var informert om min helsesituasjon, og det vart skrevet en legeerklæring som ble levert på det første møtet med saksbehandler. Jeg måtte fylle ut egenvurderingsskjema, og etter møte nummer to ble AAP innvilget. Siden jeg gikk på skole, ble det innvilget fra og med den dagen jeg var ferdig på skole. Jeg hadde med meg behandler på alle møter med saksbehandler, noe som hjalp meg veldig siden jeg ikke ante hva slags type spørsmål jeg kom til å få. Anonym poster: 04551d343f916a98a6057a4fc62285fa
AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #6 Skrevet 23. september 2012 Det gikk helt automatisk fra sykemelding og over på AAP. Legen ordnet alle papirene og etter en samtale på telefon med NAV fikk jeg beskjed om at de skulle kontakte meg for et møte om et halvt års tid siden det var ro jeg trengte. Mitt navkontor var da langt fra der jeg bodde da jeg ble syk, så etter et halvt år tok vi navmøte pr telefon på legens kontor. Etter 1 år ble jeg innkalt til mitt nye navkontor da jeg flyttet og vi hadde en samtale og satt opp en plan over hva jeg skulle gjøre fremover (som var stort sett ingenting da jeg fortsatt trengtre ro). Nå har jeg vært på AAP i litt over 2 år og er på møte hos NAV ca en gang i halvåret for å ta en prat om hvordan det går. Legen har søkt om delvis uføre som visstnok blir behandlet i disse tider. Har ikke annet enn godt å si om service og oppfølging fra nav. Anonym poster: 9a1f238a1aa02727def47b7e321826b8
Tropic Skrevet 25. september 2012 #7 Skrevet 25. september 2012 Jeg hadde 1 møte med saksbehandleren min som varte i 15 min kasnkje. Jeg fortalte kort hva som feilet meg og hvordan jeg tenkte på arbeidsmuligheten min, han spurte et par spm og fortalte hva jeg hadde krav på. Fikk innvilget aap for 6 mnd til å starte med. Var absolutt ikke noe problem, gikk rett fra sykepenger til aap så de viste jo hva som feilet meg og at jeg ikke kunne jobbe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå