AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #1 Skrevet 22. september 2012 Hvordan gikk det? Helt greit, eller ble det vanskelig? (Vi tenker på å reise med barnet til neste år) Anonym poster: 7974000945d302dd932e08b84d0fcc08
Noir Skrevet 22. september 2012 #2 Skrevet 22. september 2012 (endret) Har ingen ettåring selv, men har vært på samme fly som ettåringer. Ikke reis så langt, ungen kommer jo bare til å bli utslitt og grinete, og grinete unger på fly er det ingen som liker. Håper ikke dere skal på samme fly som meg. Endret 27. september 2012 av Noir 24
Pria Skrevet 22. september 2012 #3 Skrevet 22. september 2012 Sørg for å gi ungen beroligende så han/hun er stuptrøtt. 5
kaprifolen Skrevet 22. september 2012 #4 Skrevet 22. september 2012 Satt 4 timer på samme fly som noen andres ettåring for litt siden, oppmøte på flyplassen 04 om natten, skrek og gråt fra før takeoff til vi entret ankomsthallen. Syntes synd på ungen og hadde lyst til å klabbe til foreldrene. 18
Gjest gjest17 Skrevet 22. september 2012 #5 Skrevet 22. september 2012 Uff, stakkars medpassasjerer... Ikke vondt ment. 5
Myrthel Skrevet 22. september 2012 #6 Skrevet 22. september 2012 Små barn på fly er som regel grusomt for alle medpassasjerer. Sist vi fløy 4 timer, var det 4-5 smårollinger rundt oss, som stort sett hylte hele veien... Når de ikke hylte var det fordi foreldrene gikk frem og tilbake i en fra før av altfor trang midtgang.... (Slitsomt for medpassasjerer som skal på toalettet, og slitsomt for de som sitter i setet og blir skumpet til i hytt og pine....) Jeg brukte mye av tiden hjem på å underholde ungen foran meg med "titt titt" og "bøøøø" osv. for å slippe unna hylingen, som foreldrene tydeligvis ikke klarte... Vent med å reise til barnet er så stort at det kan sitte rolig hele turen... det er best for barnet og ikke minst for alle medpassasjerene... 13
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #7 Skrevet 22. september 2012 Fløy for første gang med min ettåring i sommer. Og jeg har 2 råd: bestill eget sete til barnet og dra enten tidlig på morgenen eller litt utpå kvelden, nært leggetid. Vi fløy nedover ca kl 7, lille hadde da vært oppe siden 5. Det gikk supert. Han fikk løpt fra seg godt mens vi ventet på innsjekk, spiste god frokost før vi gikk på flyet. Den første timen var alt nytt og spennende, og han var en skikkelig solstråle og sjarmør. Så sovnet han, og sov i nesten 3 timer. Den siste timen gikk helt greit, ettersom vi var flere voksne som reiste, så han gikk fra fang til fang. Tilbakereisen var ikke like bra. Vi dro kl 12, midt i når han vanligvis har duppen sin. Det var alt for spennende på flyplassen til at han klarte å sovne der, og han rakk da å bli overtrøtt og utålmodig allerede før vi gikk på. Den første timen brukte jeg på å beklage til de andre passasjerene, for å si det sånn.. Han hylte ikke heldigvis, men det ble mye småsutring og kjegling. Men så sovnet han, og da sov han heldigvis i 2 timer. De siste 3 var han tilbake til sitt vanlige blide, og det gikk fint. Men han ble utålmodig. Verken de andre vi reiste med eller flyturen var like spennende som første gang. Så det gikk med mye energi til å "underholde" ham. Alt i alt: jeg er glad for at det er et helt år til vi evt reiser neste gang, men jeg ble ikke så avskrekket at jeg ikke kommer til å reise med fly igjen. Anonym poster: 9d1a572f9ef5908404a3cd03877e35c0 1
reiseglad Skrevet 22. september 2012 #8 Skrevet 22. september 2012 Reiste med en på 8 mnd fra Oslo til New York, det kom ikke et pip fra ham på hele turen. Bare smilte og var i godt humør, og fikk smokk når han ble trøtt og ville sove. Pappa måtte bære bittelitt på ham et par ganger, men det var ikke til noens sjenanse. Fikk høre fra medpassasjerer at de hadde forventet spetakkel i løpet av reisen, men de var positivt overrasket. Når de er ett år, er det litt verre på en lengre flytur. En ettåring vil gjerne røre på seg, krabbe eller gå, og helst smake på det han finner på gulvet. De er kanskje ikke så lette å avlede som et yngre barn. Ville nok ta en testtur med fly eller bil for å finne ut på forhånd hvordan barnet reagerer. Det er veldig forskjell på en ettåring, noen er rolige og klarer seg greitt, vi hadde en turboprins som vi unngikk å ta med på lang flytur før han var 4-5. Du kjenner selv ditt eget barn best.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2012 #9 Skrevet 22. september 2012 Vi har flydd til Thailand med barn på 8 måneder. Flyturen er stressende for oss som foreldre men går bra så lenge en har nok som underholder barnet. Det var mange barn på flyet og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene over. (Ville ikke flydd/flydd langt med barn om det ikke var nødvendig)
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2012 #10 Skrevet 22. september 2012 Vi har flydd til Thailand med barn på 8 måneder. Flyturen er stressende for oss som foreldre men går bra så lenge en har nok som underholder barnet. Det var mange barn på flyet og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene over. (Ville ikke flydd/flydd langt med barn om det ikke var nødvendig)
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #11 Skrevet 22. september 2012 Og en annen ting: unngå de seneste/tidligste flygningene, og de på natten. Da regner de andre passasjerene med å få sove, og skulle det gå galt så ødelegger du alt for mye for de andre. Anonym poster: 9d1a572f9ef5908404a3cd03877e35c0 5
Redbull Skrevet 22. september 2012 #12 Skrevet 22. september 2012 Vi gjorde det med vår, gikk helt fint. Hun underholdt de andre og var i strålende humør! Se an babyen du
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #13 Skrevet 22. september 2012 Takk for svar. Har personlig ikke lyst ei heller behov for å reise med ettåringen på en så lang tur - men pappaen vil. Anonym poster: 7974000945d302dd932e08b84d0fcc08 1
eva-80 Skrevet 22. september 2012 #14 Skrevet 22. september 2012 Hvordan gikk det? Helt greit, eller ble det vanskelig? (Vi tenker på å reise med barnet til neste år) Anonym poster: 7974000945d302dd932e08b84d0fcc08 Ikke ta det personlig men jeg fatter ikke hvorfor ikke foreldre klarer å ha ro i rævva i de første minst 3-4 årene i podens liv ??? Mange foreldre tror at det er bare å plumpe ut ungen og fortsette livet der dem slapp bare ungen med på slep.. Og intet mindre enn 7 timer ? Jaja.. Var jeg deg så ville jeg reist mye nærmere om jeg klarer absolutt ikke å være hjemme ... Husk på at barnet husker jo ingenting av turen når han blir større og da er halve poenget borte uansett... 16
eva-80 Skrevet 22. september 2012 #15 Skrevet 22. september 2012 Takk for svar. Har personlig ikke lyst ei heller behov for å reise med ettåringen på en så lang tur - men pappaen vil. Anonym poster: 7974000945d302dd932e08b84d0fcc08 Han må da ta litt ansvar og ikke dra med seg hele familien fordi om han har lyst.. Har han laget barn så får han vokse opp til ansvaret.. Makan til egoistisk ønske.. Spes. med tanke på at TS ikke har lyst til å reise så langt.. 7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #16 Skrevet 22. september 2012 Enig enig!!! Anonym poster: 7974000945d302dd932e08b84d0fcc08
Alice123 Skrevet 22. september 2012 #17 Skrevet 22. september 2012 Ikke ta det personlig men jeg fatter ikke hvorfor ikke foreldre klarer å ha ro i rævva i de første minst 3-4 årene i podens liv ??? Mange foreldre tror at det er bare å plumpe ut ungen og fortsette livet der dem slapp bare ungen med på slep.. Jeg har også stusset på hvorfor så mange med svrt små barn, reker verden rundt. Dette er ikke ment spesielt mot deg, TS. Jeg bare lurer på fenomenet. Man reiser jo utelukkende for sin egen del. 1 åringen gir jo faen i om han sitter i et plaskebaseng på terassen, eller om han sitter på en strand i Hellas. 14
Gjest HunterLady Skrevet 22. september 2012 #18 Skrevet 22. september 2012 Jeg forstår heller ikke hvorfor nybakte foreldre må reise rundt hele tiden med babyene sine. Hva med å faktisk ta hensyn til den lille og ta det rolig noen år? De alle fleste babyer opplever det som problematisk å reise 7 timer på fly + masse timer på flyplasser, bussturer etc. Jeg synes faktisk det vitner om ekstremt dårlig dømmekraft å ta med så små barn på så lange reiser. 14
kaprifolen Skrevet 22. september 2012 #19 Skrevet 22. september 2012 Selv synes jeg ikke det vanskeligste er å forstå ønsket om å dra på ferie, men jeg skjønner ikke hvorfor så mange mangler evne til å tilrettelegge reisen. Blant annet med tanke på reisetidspunkt! I mitt tidligere nevnte tilfelle, så flys det dit vi skulle én gang i uken, og flyet går grytidlig! Det er røft selv for voksne mennesker å stå opp midt i natten for å ta et fly som går før hanen galer. Jeg elsker det stedet, men i og med at vi får baby snart, så innser jeg at dette var vår siste tur dit på noen år. Jeg vil ikke utsette barnet mitt, eller medpassasjerer, for den belastningen det er å herje slik med døgnrytmen til et lite barn, kun fordi JEG vil til et visst sted. 3
Gjest Elissima Skrevet 22. september 2012 #20 Skrevet 22. september 2012 Ikke gjør det! Jeg ble forstyrret av en drittunge fra New York til Oslo, som satt og sparket i setet mitt og hylte som en stukken gris. Hadde lyst å kverke både han og foreldrene.. Greit at barn er forskjellige og noen kan være rolige på flyturer, men kan ikke se for meg at de har noe utbytte av en så lang tur. Greit å vente til barnet er rundt 4-5 år. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå