Gå til innhold

Piercing i tragus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenker å ta piercing i tragus i høstferien, men har noen spørsmål som jeg håper noen her kan svare på :)

Jeg har i piercing i navlen, noen som vet om det er mer/mindre vondt å ta i tragus?

Hvor lang tid tar det før den gror ca?

Er det en dårlig idè å ta det i London? Blir i det tilfellet et seriøst sted, men ville jo være en fordel å ta det der siden det garrantert er billigere.

Er det 16'årsgrense på det, selv om det er øre?

Har hørt at det er den vondeste piercingen, så er veeldig nervøs. Og ja, vet at smerten er ganske individuell.. Synes ikke det var så veldig vondt å ta i navlen, var mest i ettertid at den var vond :)

Anonym poster: c2e9f8b8ba45fa61b9d60fd73cf008be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes tragus var mindre vond enn septum, men vondere enn navlen. Men jeg kjente ingenting når jeg tok navlen, så det skulle jo bare mangle..

Skrevet

Ahaa. Glemte et til!

Hvilket øre burde jeg ta i ? Har mest lyst å ta i høyre.. Ikke at det spiller noe rolle egentlig, men har sett at folk har i forskjellig.

Anonym poster: c2e9f8b8ba45fa61b9d60fd73cf008be

Skrevet (endret)

Jeg har i venstre, det falt meg mest naturlig inn fordi jeg er venstrehendt. :P Om du har lyst på i høyre er det bare å ta det i høyre. Usikker på aldersgrensen siden jeg var 18 når jeg tok det, men fikk ikke spørsmål om alder hvertfall.

Og det er bare å ta det i London, spiller ingen rolle hvor du tar det så lenge du går til et sterilt studio som er godkjent til å ta piercing :)

Endret av KaDust
Skrevet

Jeg ville hatt i venstre, men det er jo bare en smakssak :-) Om det er mindre vondt enn septum så har du ikle så mye å grue deg til.

Skrevet

Jeg synes det var vondere enn navle og nippel hvertfall. Men synes ikke det gjorde spesielt vondt, men det er jo veldig individuelt. Angående det å ta piercinger (og tatoveringer) i utlandet, så vil jeg heller anbefale å ta her i Norge. Det er jo nokså permanente "valg", som i verste fall dersom det utføres galt, kan gi stygge og varige skader/arr. Jeg tok min da jeg var 16 og da kostet det rundt 500 kroner, med smykke og etterkontroll inkludert. Vet ikke hva prisen ligger på nå.

Skrevet

ikke noe problem. har tatt det 2 ganger i samme øret. første grodde ut, og tok ny et par uker etter på samme sted. Og det var ikke vondt i det hele tatt. jeg har det i høyre øre, og det velger du helt selv. og det er nok 16 års grense som da jeg tok det. Og jeg har tatt verre piercinger.

Skrevet

Tragus består av brusk og brusk er generelt det jævligste stedet å ta piercinger gjennom.

Når det er sagt, så gjør det ikke vanvittig vondt, spesielt siden det er snakk om et stikk som tar omtrent et halvt sekund å gjennomføre.

Ulempen med traguspiercinger er at du ikke kan bruke øreplugger mens piercingen gror, noe som tar lang tid siden det er brusk, og du vil sannsynligvis få vanskeligheter med å kunne bruke øreplugger seinere.

Angående hvilket øre du vil ha i, er det veldig individuelt hva folk synes er penest, jeg må ha likt antall på begge sider for at ikke ocd'en min skal gå i taket. :fnise:

Skrevet

Tragus består av brusk og brusk er generelt det jævligste stedet å ta piercinger gjennom.

Når det er sagt, så gjør det ikke vanvittig vondt, spesielt siden det er snakk om et stikk som tar omtrent et halvt sekund å gjennomføre.

Ulempen med traguspiercinger er at du ikke kan bruke øreplugger mens piercingen gror, noe som tar lang tid siden det er brusk, og du vil sannsynligvis få vanskeligheter med å kunne bruke øreplugger seinere.

Angående hvilket øre du vil ha i, er det veldig individuelt hva folk synes er penest, jeg må ha likt antall på begge sider for at ikke ocd'en min skal gå i taket. :fnise:

Jeg har aldri hatt noe problem med å bruke øreplugger,, ingen andre jeg kjenner med tragus heller.

Skrevet

Jeg syns tragus var MYEEE vondere enn navlen. Men det er jo bare et stikk, så er det over.

Går nok greit og ta det i London, bare husk å rense masse :)

Jeg må trykke min inn for å få plass til ørepropper, men er ikke noe stort problem

Skrevet

Jeg ville tatt den på det øret jeg mer sjeldent sover på.

Skrevet

Tragus er en veldig grei piercing. Ikke altfor vond å ta (du merker det jo såklart, men det går kjapt over), og den er ikke så fort gjort å støte borti som f.ex conch (auauau...) Ørepropper KAN bli krøkkete, og kan føre til at piercingen gror skjevt, men for meg gikk det iallfall bra. Og så er det en veldig fin plassering!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...