Skjønningen Skrevet 22. september 2012 #1 Skrevet 22. september 2012 Jeg har et lite dilemma; jeg vet ikke om jeg har valgt rett lengde på kjolen min. Jeg har fremdeles tid til å endre på den, men da trenger jeg noe hjelp av dere andre tideligere og kommende bruder. Jeg må vite om det er vanlig at kjolen når helt ned i gulvet, så skoene ikke vises, eller om det er vanlig at kjolen er noen få cm kortere så den ikke dekker helt over skoene. Jeg skal ha sko med 2,5 cm hæl og har bestilt kjolen med et skjørt som er 2 cm lengre enn meg selv uten hæl, dvs. skjørtet er 0,5 cm for kort. Hva tenker om dette? Jeg kjøpte skoene etter at jeg hadde besilt kjolen og falt for noen som ikke var 2,5 slik som jeg i utgangspunktet hadde tenkt meg. Tror ikke 0,5 cm spiller stor rolle, men burde jeg ha kortere/lengre skjørt? Kan noen her fortelle meg om deres kjole nådde helt ned i gulvet, eller om dere hadde kjolen litt kortere? Antar det er greirere å manøvrere seg rundt når kjolen ikke når helt i gulvet? Hvis kjolen var litt kortere enn gulvlengde, hvor mye kortere var den i så tilfelle? Setter virkelig pris på de som vil komme med innspill.
Gjest BettyBoop Skrevet 22. september 2012 #2 Skrevet 22. september 2012 trodde ikke det var noe regler for det? Trodde ikke gulvlengde gjorde noe?
Skjønningen Skrevet 22. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2012 trodde ikke det var noe regler for det? Trodde ikke gulvlengde gjorde noe? Jeg vet ikke, det er derfor jeg spør. Jeg er litt redd fordi den forrige kjolen min var for lang og når jeg gikk i den så kjentes det ut som jeg svømte nærmest. Nå var den betydelig lengre enn meg, da, men jeg vil liksom ikke f*cke opp lengda enda en gang.
Gjest BettyBoop Skrevet 22. september 2012 #4 Skrevet 22. september 2012 Jeg vet ikke, det er derfor jeg spør. Jeg er litt redd fordi den forrige kjolen min var for lang og når jeg gikk i den så kjentes det ut som jeg svømte nærmest. Nå var den betydelig lengre enn meg, da, men jeg vil liksom ikke f*cke opp lengda enda en gang. men om du er usikker så kan du vel bare legge den opp bittelitt?
Skjønningen Skrevet 22. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. september 2012 men om du er usikker så kan du vel bare legge den opp bittelitt? Ja, hadde det bare vært så enkelt. Den har blondebroderier i kanten, ser du.
Wednesday Skrevet 22. september 2012 #6 Skrevet 22. september 2012 nå har ikke jeg gifta meg, bare nesten en gang for et par år siden.. og kjolen jeg har hengende som jeg skulle bruke den gangen når helt ned til gulvet + den har slep bak... så ja, jeg synes det ser kjempefint ut.
Gjest BettyBoop Skrevet 22. september 2012 #7 Skrevet 22. september 2012 (endret) Ja, hadde det bare vært så enkelt. Den har blondebroderier i kanten, ser du. å men ok om du klarer å gå i den uten å snuble så ser jeg ikke problemet. Tror ikke du bryter noen etikette ved å gå i den. Tror det hadde vært et mye større problem dersom du troppa opp i en syltrang, kjempekort horete kjole. Å sorry misforsto. trodde du var gjest. Men om du er bruden trodde jeg brudekjolen gjerne skulle subbe i gulvet? Har bare sett bruder der man ikke ser skoene fordi kjolen er så lang. Endret 22. september 2012 av BettyBoop 1
Skjønningen Skrevet 22. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 22. september 2012 nå har ikke jeg gifta meg, bare nesten en gang for et par år siden.. og kjolen jeg har hengende som jeg skulle bruke den gangen når helt ned til gulvet + den har slep bak... så ja, jeg synes det ser kjempefint ut. Tusen takk for svar, og det høres likt ut som den jeg har valgt. Den blir 0,5 cm for kort i lengda (men det betyr vel ingenting?) og så har den slep bak. å men ok om du klarer å gå i den uten å snuble så ser jeg ikke problemet. Tror ikke du bryter noen etikette ved å gå i den. Tror det hadde vært et mye større problem dersom du troppa opp i en syltrang, kjempekort horete kjole. Å sorry misforsto. trodde du var gjest. Men om du er bruden trodde jeg brudekjolen gjerne skulle subbe i gulvet? Har bare sett bruder der man ikke ser skoene fordi kjolen er så lang. Oki! Ja, det er bra det er bare det du har sett, for tror ikke min blir noe unntak fra regelen da. Ikke det at det er dumt å skille seg ut, men jeg prøver å kjøre heltradisjonelt.
Wednesday Skrevet 22. september 2012 #9 Skrevet 22. september 2012 Tusen takk for svar, og det høres likt ut som den jeg har valgt. Den blir 0,5 cm for kort i lengda (men det betyr vel ingenting?) og så har den slep bak. det går nok helt fint
kaprifolen Skrevet 22. september 2012 #10 Skrevet 22. september 2012 Ingen vil legge merke til om kjolen er 0,5 cm over bakken eller går nøyaktig kant i kant med gulvet... Blir så bra, atte!
Skjønningen Skrevet 22. september 2012 Forfatter #11 Skrevet 22. september 2012 Takk for det, søtnoser. Nå kan jeg la det ligge og slappe av til den er ferdiglagd.
Petalouda Skrevet 23. september 2012 #12 Skrevet 23. september 2012 Jeg ville sørget for at kjolen min stoppet to cm over bakken jeg da, når jeg hadde skoene mine på. Kjolen blir grusomt stygg i kanten nederst dersom du subber, dessuten er det veldig lett å snuble når kjolen er for lang ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå