Gå til innhold

Hva bruker dere nettbrett til? Verd å kjøpe?

Lemuren

Anbefalte innlegg

Jeg har tittet litt etter nettbrett, men har aldri prøvd et, og er usikker på hva man kan bruke det til. Er det som en enkel PC? En forstørret smartphone? Hva er et dere ser på som positivt med det, og hva er det som gjør det verd pengene?

Jeg har sett på Samung tab 7.7, 10.1 og Note 10.1.

Bør jeg ha 3G, eller bare Wifi, dvs hvor mye bruker dere egentlig 3G?

Jeg vil ikke ha ipad. Det blir nok i så fall Samsung eller ingenting, om ikke jeg blir overbevist om annet hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har iPad, men kan i allefall fortelle litt om nettverket bruken min. Jg fikk iPad i gave, desto mer jeg bruker den, desto mer er eg overbevist om at jeg aldri ville brukt penger på en selv. Jeg har en laptop, og ipaden kommer ikke oppimot den i allefall. Ipaden er grei å ha til surfin, slitsomt å skrive langt på den, så til mailer og brev åpner jeg selvsagt dataen. Ipaden er kjekk å h når man ligger der i sofàen og vil surfe litt på nettet, spille noen spill, laste ned en og annen underholdende eller kul app osv. Men ikke verdt 3-4000 for meg.

Det er kjapp tilgang til Internett. Jeg bruker den kun via trådløse nett, ikke noe iTunes eller noe.

Vet ikke, det er en kul leke, ikke noe mer. :)

Anonym poster: 29e554f58c1f845d4b4d498215be143e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Ipad. Ville ikke kjøpt det igjen, heller et annet merke. Bruker den på jobb når vi har død-tid (som ofte er på flere timer), når jeg er ute å reiser osv. Veldig greit iom den tar svært liten plass og har lang batteritid. Bruker den også å høre på musikk i bilen ettersom jeg må ha kode for å aktivisere cdspilleren (har ikke koden). Det eneste kjipe er at det er tungvindt å skrive langt på den, og at jeg ikke kan sjekke nettbanken.

Har forresten ikke 3G. Så ikke vitsen med det når det er så mange åpne nett å koble seg opp på. Dersom det ikke er noen tilgjengelige, spiller jeg bare.

Endret av Memories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den som underholdning på biltur (spill og serier), lesebok på senga, kokebok/kokketv på kjøkkenet. :gjeiper: Bruker aldri 3G og har det derfor ikke. En egentlig litt overflødig duppedings, men kjekk for de som bor veldig trangt kan jeg se for meg, e-bøker og alt det.

Anonym poster: b90c3bb0ea98e9b0f538d45e7565938d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ipaden til å surfe på kg ;) og til å spille småspill, lese e-blader og -bøker på. Og nettaviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har DnB og sjekker nettbanken på iPad, jeg taster kontofonkoden sammen med enganskoden når man logger inn, velger innlegg med kodebrikke. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker taben min! Bruker den som en blanding av laptop og smartphone. Surfer, spiller spill, leser e-post, leser e-bøker når jeg pendler, kokebok osv. Jeg synes den er så funksjonabel og praktisk at jeg faktisk ikke har brukt noen av pc'ene mine på en uke. :P

Jeg har GT 8,9 uten 3G, har savnet 3G bittelitt, men jeg ser ikke helt det store behovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel ha egen app for å sjekke nettbank siden det ikke er Java på iPad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke app for DnB i allefall, der logger man inn uten Java, men ned kontofonkoden og den kodebrikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker iPaden til nettbank, surfe, se serier eller filmer når jeg er på reisefot, sjekke mail, facebook og spille musikk. Kjempefornøyd! Men så virkelig ikke poenget med ett nettbrett før jeg fikk selv og hadde brukt det en stund... :-)

Vil heller sammenligne det med en forstørret smartphone kontra liten pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker iPaden til omtrent alt som er nevnt her. Mannen min bruker i tilleg iPaden til å fjernstyre miksebordet når han hører på artistene og justerer lyden slik at den er best mulig rundt omkring i konsertlokalet.

Anonym poster: 626644da7568fa68ee5f18d7ad1d2dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ser dere filmer hen på iPad?

Hva tenker du på? Nettside eller hvilket program? Legger inn filmer man har på datamaskinen via iTunes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

iTunes, det har keg ikke lært meg å bruke enda, har ikke hatt den så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signalmåling (WiFi Analyzer - veldig kjekt), nettaviser, som fjernkontroll (veldig greit med innebygd IR diode), mail, litt fjesbok, kundeaviser, og selvsagt bøker! Til film blir det rett og slett litt smått, om man ikke er på tur selvsagt. Nettbank, og det å skrive mye, er bedre på pc, selv om det selvsagt går an med brettet.

Edit:Må legge til to ting til: Lommelykt (skrur på blitsen), og googles "Goggles". Sistnevnte er sjukt bra!

Trenger ikke app for DnB i allefall, der logger man inn uten Java, men ned kontofonkoden og den kodebrikken :)

Det er flash dere tenker på. Java får man ikke engang på Android.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle disse tingene dere nevner dere bruker nettbrettet til - er det ikke like lett å bruke iphonen? Minus å se film da. Dere som har svart, har dere smarttelefon og bærbar pc også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en iPad og det er min absolutte favorittdings. Jeg har vurdert å kjøpe ny smarttelefon, men iPaden tar de fleste av funksjoneen en ny tlf ville hatt.

iPaden brukes til det samme som en laptop (som jeg også har)minus lange mail og å skrive lange dokumenter. iPad er mye mer hendig å ha med seg enn laptop. Det at den har GPS gjør at jeg lett finner fram på nye steder. Kart er alltid tilgjengelig. På sjøen brukes den til navigering og racker ruta vår. Elles bruker je gden til nettsurfing, lesing av bøker og dokumenter, se film, lytte til lydbok, spill. Jeg elsker iPaden min men er ingen Apple fangirl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPaden har utkonkurrert laptopen til reisebruk.

Bruker den til surfing når jeg er på reise eller når jeg ikke gidder reise meg fra sofaen for å sette meg ved den stasjonære. Den skal brukes til båtnavigasjon, bare at i år har jeg ikke hatt tid til å bruke noen båt... Den har overtatt for pocketbøker, "skikkelige" bøker vil jeg nok fremdeles ha i papirformat i hylla, men den er super til lett underholdning som jeg skal drasse med på tur eller for den del lese hjemme. Har temmelig fulle bokhyller allerede, så plassbesparelsen er gull verdt.

Er jeg på "ufarlige" møter i forbindelse med jobb så bruker jeg den til å ta notater med. (Siden den ikke er offisielt verktøy hos oss så lar jeg være så skrive noe som kan være i retning av sensitiv informasjon på den. ) Skulle gjerne brukt den mer i jobbøyemed, forresten.

Og så bruker jeg den til avspilling av spillelister på mitt lett alderstegne musikkanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse tingene dere nevner dere bruker nettbrettet til - er det ikke like lett å bruke iphonen? Minus å se film da. Dere som har svart, har dere smarttelefon og bærbar pc også?

Til å surfe med er det ikke mulig å sammenligne nettbrett og smarttelefon, synes jeg. Skjermen blir altfor liten! :-) Har også bærbar maskin og smarttelefon. Nettbrettet har tatt over jobben til den bærbare på mange punkter, men trenger den også til større oppgaver. Smarttelefonen er igrunn litt overflødig for min del, blir kun brukt til å ringe/sms og spille musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...