Gå til innhold

Middagstips for gravide!

Anbefalte innlegg

Skrevet

..ett blomkålhode, heter det ;)

Anonym poster: 8f15544fcd06691cab837dfd7bd27558

Skrevet

Kan tipse om å spise babyspinat i salaten/som salat!Happy.png Mye bedre enn frossen, og masse gode egenskaper, med jern og magnesium, blant annet. Var helt avhengig av det for å holde krampene borte om natten, det hjalp faktisk!Happy.png

Ellers er blåbær bra for deg og barnet, og ypperlig for både kvalme og fordøyelsen, som kan trøble seg litt som gravid.

Kjøp de som er vasket. Det kan være en del jord og skitt på spinat, og det er ikke alltid like lett å vaske av.

Skrevet

Tusen takk :)

Nei ingen cravings enda faktisk. Men har kjempegod appetit noe jeg er veldig glad for :)

Er ikke akkurat stor og har alltid slitt med matlyst. Så det passer meg veldig godt :D

Mmm det hørtes skikkelig godt ut! *skrivened*

Det må vi prøve til helgen :) Tusen takk!

Bare hyggelig! Kjekt med god matlyst, for da blir alt så mye lettere:)

Å spise lite og ofte er smart. Gikk mye i rugsprø de første mnd med diverse pålegg (ost, peanøttsmør, makrell i tomat) når kvalmen kicka inn.. Frukt, grønnsaker og bær er supert, men husk å skyll det godt!

Forresten damer, noen som vet om røkelaks er helt fyfy eller om det kan spises i små mengder? Står ikke på matportalen, og sushi av laks er jo ok. Jordmor i bygda gir klarsignal, mens på sykehuset var de mer skeptisk.. Hadde gjort det så mye lettere å få i seg nok fisk!!:)

Gjest navnelapp
Skrevet

Scampi blir oppdrettet med masse antibiotika og er forurensende, så jeg ville ikke spist det. I tillegg til at den er en miljøversting, men det er ikke så relevant her.

At oppdrettarane brukar antibiotika på scampi er nytt for meg, det har eg aldri høyrt om. Har du dokumentasjon på det? Derimot er oppdretten av scampi tøff for omgjevnadane, mykje mangroveskog vert rydda for å etablere oppdrettsanlegg til scampi i Thailand og områda deromkring.

Skrevet

Forresten damer, noen som vet om røkelaks er helt fyfy eller om det kan spises i små mengder? Står ikke på matportalen, og sushi av laks er jo ok. Jordmor i bygda gir klarsignal, mens på sykehuset var de mer skeptisk.. Hadde gjort det så mye lettere å få i seg nok fisk!! :)

Røkelaks er greit så lenge den er fra en relativt nyåpnet pakke og ikke er nærme utløpsdatoen. Jeg har spist røkelaks hjemme jeg, der har jeg kontroll på hvilket merke jeg kjøper, datomerking og oppbevaring. Men har ikke kjøpt f.eks baguette røkelaks ferdigsmurt.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger

Sophie-Ann, mod

Skrevet

Super tråd! Jeg synes det er håpløst å finne på noe til middag uansett, men nå er det jo enda vanskeligere pga variert matlyst og litt begrensninger.

Kan forresten foreslå quesadilla :-) Dvs to fajita lefser med ost og det du måtte få lyst på mellom (bare ost og skinke er også godt!). Varm i panne til osten har smeltet med lokk over!

Gjest Ashley_Johanna
Skrevet

At oppdrettarane brukar antibiotika på scampi er nytt for meg, det har eg aldri høyrt om. Har du dokumentasjon på det? Derimot er oppdretten av scampi tøff for omgjevnadane, mykje mangroveskog vert rydda for å etablere oppdrettsanlegg til scampi i Thailand og områda deromkring.

Et av problemene er også at det pøses på med antibiotika og medisiner, og dette forurenser både reker og miljøet. Det er mange kilder,men dette er kanskje den greieste http://gronnhverdag.no/app/Mat-drikke/Scampi/Fakta-om-scampi/Scampi-Miljoeproblemer#page .

Så derfor ville jeg holdt meg unna hvis jeg var gravid. Jeg jobber i en miljøorganisasjon og vet såpass mye om dette at for meg så er det å spise scampi det samme som å slikke en motorvei.i tillegg til miljøaspektet altså.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Et av problemene er også at det pøses på med antibiotika og medisiner, og dette forurenser både reker og miljøet. Det er mange kilder,men dette er kanskje den greieste http://gronnhverdag....eproblemer#page .

Så derfor ville jeg holdt meg unna hvis jeg var gravid. Jeg jobber i en miljøorganisasjon og vet såpass mye om dette at for meg så er det å spise scampi det samme som å slikke en motorvei.i tillegg til miljøaspektet altså.

Ok, takk for info!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...