AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #1 Skrevet 22. september 2012 Gjennom chat og sånn, da er jeg flinkere til å virke laidback.... Men når jeg treffer ham så blir jeg som en liten jentunge, smårødmer, snakker fort, ler og smiler veeldig mye. Altså blir jeg nervøs, og klarer ikke å skjule min interesse. Jeg er redd for at jeg skal virke desperat. Synes gutter at dette er irriterende, at jenta blir så oppskaket over å se ham liksom? Får det henne til å virke lett på tråden slik at han går lei? Vi er bare i førstefasen av å bli kjent, skal på første date senere i dag.... Anonym poster: 2dad73fea66a1bc807df0ec99a8fd439
eva-80 Skrevet 22. september 2012 #2 Skrevet 22. september 2012 Jeg er kvinne , men å virke litt kostbar betyr i mine øyne at man hopper ikke til sengs første natten.. Også kliner man helst ikke.. på meg virker det som at menn liker kvinner som ligger ikke på rygg med det første om de vil ha fast forhold med henne.. Å vise interesse er bare koselig og viktig for han også slik at han vet at han beveger seg i riktig retning.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #3 Skrevet 22. september 2012 En jente lekte kostbar med meg. Endte bare opp med at hun såret meg noe vannvittig. Anonym poster: cdadbf8f5b8adf40769a392a48c9e39f 1
eva-80 Skrevet 22. september 2012 #4 Skrevet 22. september 2012 En jente lekte kostbar med meg. Endte bare opp med at hun såret meg noe vannvittig. Anonym poster: cdadbf8f5b8adf40769a392a48c9e39f Kan du utdype ? Viker som at jenta di skjønnte ikke begrepet.. Jeg spillte kostbar med å date han i 6 uker uten noen form for fysisk kontakt , men heller prøvd å vise han hvem jeg er og hordan livet mitt er, slik at han får ett reelt valg om han vil være en del av det eller ei. Også trenger da man ikke å svare på meldingene hele tiden innen sekunder, kan spille litt opptatt innimellom.. ( som de fleste faktisk er også ). Men man må jo gi positive tilbakemeldinger og vise interesse for den anderen .. 1
Steinar40 Skrevet 22. september 2012 #5 Skrevet 22. september 2012 Spille kostbar er jo ikke akkurat veldig attraktivt. Altså hvis det bare er et spill - late som man er noe man egentlig ikke er. Som 'eva-80' skriver over her; så ønsker menn som er ute etter et fast (seriøst) forhold å se at dama er til å stole på. Og da hopper man ikke til sengs med folk man ikke kjenner. 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #6 Skrevet 22. september 2012 Kan du utdype ? Viker som at jenta di skjønnte ikke begrepet.. Jeg spillte kostbar med å date han i 6 uker uten noen form for fysisk kontakt , men heller prøvd å vise han hvem jeg er og hordan livet mitt er, slik at han får ett reelt valg om han vil være en del av det eller ei. Også trenger da man ikke å svare på meldingene hele tiden innen sekunder, kan spille litt opptatt innimellom.. ( som de fleste faktisk er også ). Men man må jo gi positive tilbakemeldinger og vise interesse for den anderen .. Wow, uten fysisk kontakt? Ingen klemming eller kyssing? Hvordan fungerte dette?? Følte du ingen fysisk tiltrekning? Hilsen TS. Jeg er 18 år og helt ny på dette. Uerfaren, med andre ord. Anonym poster: 2dad73fea66a1bc807df0ec99a8fd439
eva-80 Skrevet 22. september 2012 #7 Skrevet 22. september 2012 Wow, uten fysisk kontakt? Ingen klemming eller kyssing? Hvordan fungerte dette?? Følte du ingen fysisk tiltrekning? Hilsen TS. Jeg er 18 år og helt ny på dette. Uerfaren, med andre ord. Anonym poster: 2dad73fea66a1bc807df0ec99a8fd439 Hehe, jeg er over 30 og gammel i gamet Jeg forstår at du med dine 18 år og er full av hormoner synes det er vanskelig og kanskje ikke beste løsning heller Men ville uansett vente minst 2-3 uker med kyssing for da ser du mere an.. også kanskje trenger man ikke å treffes hver dag for da kan ting gå for fort uten at man får tid til å være alene og sortere tankene. Vi er i full jobb begge to, så for oss gikk de 6 ukene fint, men etterpå var alt på en gang Vi danset vel sammen da, men ikke særlig sånn sakte musikk der man klenger seg rundt hverandre
Surriball Skrevet 22. september 2012 #8 Skrevet 22. september 2012 (endret) Personlig synes jeg at hvis han mister interessen av at du er interessert, er han ikke noe å satse på. Jeg liker ikke å spille spill (pluss at jeg er som en åpen bok selv, så jeg er fryktelig dårlig til å spille ) Endret 22. september 2012 av Surriball 1
Gjest Søgni Skrevet 22. september 2012 #9 Skrevet 22. september 2012 (endret) Man blir gjerne litt usikker i starten, det er ikke noe rart i det, altså. Jeg er likevel enig med de som råder til å ikke "spille", her. Så lenge man oppfører seg noenlunde greit, så ser jeg ikke helt hvorfor man skal skjule interesse. Hvis han du dater er normalt oppegående, så tar han det sannsynligvis ikke ille opp Jeg reagerer litt på råd om at man skal holde igjen på kyssing og fysisk kontakt eller være kostbar, med det formål å holde på en manns interesse. I min verden er det en dårlig ide å legge strategier for hvordan man skal holde på interessen til en mann ved å "holde igjen" eller planlegge sånt. Det finnes sikkert menn som liker at man er kostbar og som liker å "jakte", men da ville jeg reflektert litt over hvorfor, samt om dette var noe jeg ville involvere meg i. Endret 22. september 2012 av Søgni 1
eva-80 Skrevet 22. september 2012 #10 Skrevet 22. september 2012 Man blir gjerne litt usikker i starten, det er ikke noe rart i det, altså. Jeg er likevel enig med de som råder til å ikke "spille", her. Så lenge man oppfører seg noenlunde greit, så ser jeg ikke helt hvorfor man skal skjule interesse. Hvis han du dater er normalt oppegående, så tar han det sannsynligvis ikke ille opp Jeg reagerer litt på råd om at man skal holde igjen på kyssing og fysisk kontakt eller være kostbar, med det formål å holde på en manns interesse. I min verden er det en dårlig ide å legge strategier for hvordan man skal holde på interessen til en mann ved å "holde igjen" eller planlegge sånt. Det finnes sikkert menn som liker at man er kostbar og som liker å "jakte", men da ville jeg reflektert litt over hvorfor, samt om dette var noe jeg ville involvere meg i. Jeg gir dette rådet etter egenerfaring som funket faktisk for meg hver gang. Jeg synes ikke at dette kan kalles spill, men jeg spiller ikke på hans jaktinnsikter.. Det er sånn jeg er om jeg vil ha et forhold men jeg har også hatt ONS der var meningen at det blir med det. Og ærlig talt klarer man ikke vente 2-3 uker før man blir så intim så er han ikke å samle på. De fleste vil jo føle seg spesiell , er man for snar med kyssing og klining så er det fort gjort å tenke at "han/hun gjør vel slik med andre også ..
Gjest Søgni Skrevet 22. september 2012 #11 Skrevet 22. september 2012 Jeg gir dette rådet etter egenerfaring som funket faktisk for meg hver gang. Jeg synes ikke at dette kan kalles spill, men jeg spiller ikke på hans jaktinnsikter.. Det er sånn jeg er om jeg vil ha et forhold men jeg har også hatt ONS der var meningen at det blir med det. Og ærlig talt klarer man ikke vente 2-3 uker før man blir så intim så er han ikke å samle på. De fleste vil jo føle seg spesiell , er man for snar med kyssing og klining så er det fort gjort å tenke at "han/hun gjør vel slik med andre også .. Det jeg mener, er at jeg ser ikke vitsen i å "teste" om noen klarer å holde ut 2-3 uker. Jeg synes den tanken spiller litt på at menn er nærmest ustyrlige og at man må legge strategier ut fra dette. Og hvis han tenker sånn at hvis jeg "kysser han etter kort tid så gjør jeg det sikkert med andre også" og vurderer meg negativt ut fra dette og ikke føler seg spesiell, så er han ikke noe for meg. Enkelt og greit. Det finnes jo menn som ikke bruker tid på å analysere hvor mange man har kysset og hvorfor, så jeg foretrekker heller disse. Jeg lurer forresten på om disse mennene som tenker negativt om en jente/dame som kysser eller er fysisk etter kort tid tenker like negativt om seg selv. Man er jo to om det
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #12 Skrevet 22. september 2012 Kan du utdype ? Viker som at jenta di skjønnte ikke begrepet.. Jeg spillte kostbar med å date han i 6 uker uten noen form for fysisk kontakt , men heller prøvd å vise han hvem jeg er og hordan livet mitt er, slik at han får ett reelt valg om han vil være en del av det eller ei. Også trenger da man ikke å svare på meldingene hele tiden innen sekunder, kan spille litt opptatt innimellom.. ( som de fleste faktisk er også ). Men man må jo gi positive tilbakemeldinger og vise interesse for den anderen .. Hmm ok. Da har vi forskjellige meninger om hva det betyr. Jeg tenker mer på sånn alá late som at man hele tia kan få noe bedre enn deg, gjøre deg sjalu med vilje, vise at det er mange andre gutter som er ute etter deg, ikke vise mye følelser etc.. Anonym poster: cdadbf8f5b8adf40769a392a48c9e39f
Cathrine88 Skrevet 22. september 2012 #13 Skrevet 22. september 2012 For min del ville det å klare å date noen i seks uker uten noen form for fysisk kontakt, vært et sikkert tegn på at vi ikke hadde nok seksuell kjemi. Men folk er forskjellige. Dersom man må spille spill for å holde på en manns (eller kvinnes) interesse, så passer man sannsynligvis ikke særlig godt sammen i utgangspunktet. Det er jo deg han skal falle for, ikke den uinteresserte dama du kanskje klarer å spille en stund. 1
eva-80 Skrevet 22. september 2012 #14 Skrevet 22. september 2012 Hmm ok. Da har vi forskjellige meninger om hva det betyr. Jeg tenker mer på sånn alá late som at man hele tia kan få noe bedre enn deg, gjøre deg sjalu med vilje, vise at det er mange andre gutter som er ute etter deg, ikke vise mye følelser etc.. Anonym poster: cdadbf8f5b8adf40769a392a48c9e39f En sånn en kalles psykopat ... :D 1
eva-80 Skrevet 22. september 2012 #15 Skrevet 22. september 2012 . Det er jo deg han skal falle for, ikke den uinteresserte dama du kanskje klarer å spille en stund. Hun skal vise interesse, så absolutt.. men trenger da ikke å hoppe til køys eller råkline på første datene.. For at et forhold skal fungere til syvende og sist er deres personlighet som skal stemme. Seksualitet går fint an å samkjøre med tiden. Det er ikke uvanlig at man er ikke i himmelen etter første gangene, spesielt om man er litt uerfaren som TS er. 1
Gjest imli Skrevet 22. september 2012 #16 Skrevet 22. september 2012 Ikkje spel! Herregud, eg skjøner meg i alle fall ikkje på folk som vert interesserte av at andre ikkje er interessert. Å vente litt med sex er sikkert lurt, men det gjeld begge kjønn - eg vert heilt matt av sånne påstandar om at jenter er "horete" om dei ligg med mannen tidleg i forholdet. Mannen er vel like "horete" han, i så fall? Nei, ha se når begge er klare for det og ynskjer det, tenkjer eg. Ikkje tenkj at "viss me har sex no, så synest han sikkert eg er billig". Då er han i så fall ikkje noko å spare på... Lykke til
Gjest Gorgonzola Skrevet 22. september 2012 #17 Skrevet 22. september 2012 Kvinner (eller menn for den saks skyld) som "holder igjen" og "spiller kostbar" er enten; *Ikke kåte nok *Ikke interessert nok *Ikke tilstrekkelig gira på meg (eller hun dersom vi snakker om menn) Vær deg/dere selv, det er det som funker i lengden. For øvrig: What Søgni said!
Cathrine88 Skrevet 22. september 2012 #18 Skrevet 22. september 2012 For at et forhold skal fungere til syvende og sist er deres personlighet som skal stemme. Nettopp. Og min personlighet ville ikke passet sammen med personligheten til en mann som dømmer kvinner som kliner med ham på første date dersom det føles riktig. TS må selvsagt gjøre det som føles riktig for henne. Jeg synes en jente som smårødmer og smiler mye høres langt mer sjarmerende ut enn en isdronning som spiller hard-to-get, så jeg tror dette kommer til å gå helt fint. 3
eva-80 Skrevet 22. september 2012 #19 Skrevet 22. september 2012 Nettopp. Og min personlighet ville ikke passet sammen med personligheten til en mann som dømmer kvinner som kliner med ham på første date dersom det føles riktig. TS må selvsagt gjøre det som føles riktig for henne. Jeg synes en jente som smårødmer og smiler mye høres langt mer sjarmerende ut enn en isdronning som spiller hard-to-get, så jeg tror dette kommer til å gå helt fint. Jeg tror folk har litt problemer med dette " hard to get " begrepet å forstå. Med hånden på hjertet for dere som har levd litt... Hvor mange forhold der dere hadde sex på første date ble til et langvarig et ? Sammenlignet med andre der dere datet noen uker før man ga seg hen ?
Gjest imli Skrevet 22. september 2012 #20 Skrevet 22. september 2012 Jeg tror folk har litt problemer med dette " hard to get " begrepet å forstå. Med hånden på hjertet for dere som har levd litt... Hvor mange forhold der dere hadde sex på første date ble til et langvarig et ? Sammenlignet med andre der dere datet noen uker før man ga seg hen ? For min eigen del gifta eg meg med ein eg hadde sex med fyrste gong me møttes. Me hadde kjent kvarandre overflatisk eit års tid fyrst riktignok. Eg skjøner ikkje kvifor ein skal la ver å ha sex med nokon ein eigentleg vil ha sex med, fordi ein er redd for at personen skal "dømme" deg? Altså, det er jo totalt ulogisk. Då må jo personen dømme seg sjølv på lik linje med sexpartnaren, i så fall. Som Cathrine88 skriv - ein mann som dømmer jenter som vil kysse/ligge med han tidleg i forholdet som mindre verd, er jo rett og slett ikkje noko å ha for dei fleste av oss. Kven vil vera saman med ein person som ikkje likar den du er?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå