AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #1 Del Skrevet 22. september 2012 Jeg fikk et brev fra Obos i går, der de skriver at de har mottatt skriftlig klage på husordensreglene fra min leilighet. Alt de skriver er ikke sant, blant annet festes det ikke her hver helg, men i juli hadde jeg gjester og da ble det spilt musikk en natt mens jeg sov og gjestene holdt på videre. Må nevne at det også spilles musikk fra andres leiligheter og at det er vanskelig å høre hvor musikken kommer fra. Etter klagen jeg fikk fra en nabo i juli har jeg ikke spilt høy musikk. Den kvelden var det varmt og alle hadde verandadører og vinduer åpne og jeg forstår at det kunne oppleves som plagsomt. Det har aldri vært bråk og full party her, men det har hendt det har blitt spilt musikk. Videre skriver Obos at styret kan pålegge meg å selge leiligheten ved alvorlige brudd på husordensreglene. Obos ber om mine eventuelle skriftlige kommentarer innen en uke. Må jeg svare? Hvem skal jeg skrive til? Obos eller borettslaget? Holder det med en skriflig klage fra Obos eller en nabo for å pålegge meg å selge boligen? I brevet nevner de kun en dato så da har det ikke kommet inn flere klager, men de skriver at det ofte festes og spilles høy musikk. Men andre naboer spiller også høy musikk i helgene og jeg vet ikke hvilke som gjør det. Hvis jeg ikke skriver tilbake, vil det si at jeg bli pålagt å selge? Fortvilet hvis jeg må selge og jeg har dempet musikken etter klagen i juli. TS. Anonym poster: 0dc5f7e974ce07106e2e7186abd776ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #2 Del Skrevet 22. september 2012 Skriv at det kun gjelder ett tilfelle og at du etter at du fikk klage da har skjerpet deg. Ikke skyld på at du hadde gjester og at du sov, for du har fortsatt ansvar for at reglene blir overholdt. Ett brudd på reglene en natt midt i fellesferien ville ikke jeg sett på som et alvorlig brudd, så jeg tror ikke du kan bli tvunget til å selge leiligheten din på bakgrunn av dette. Send til OBOS, gjerne med kopi til borettslaget. Anonym poster: 7ec4faff8747e9f8240ce0ba2c6c37ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 22. september 2012 #3 Del Skrevet 22. september 2012 De kan vel ikke kaste deg ut før etter flere skriftlige advarsler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #4 Del Skrevet 22. september 2012 Det er bare kommet en skriftlig klage, men jeg vet ikke om den som har klaget har anklaget meg for alt som spilles av musikk i borettslaget. Men kan en nabo beskylde en annen beboer for alt som spilles? Det er ikke så ofte det spilles høy musikk til langt på natt, men det har skjedd enkelte helger. Takk for svar. Jeg skal skrive et brev med kopi til styret og gjøre oppmerksom på at jeg ikke har spilt musikk siden klagen i fellesferien. Det hender jeg spiller litt på ettermiddagen, men aldri i timesvis og ikke høyt. Er mislikt av noen i styret siden jeg har vært uenig i en sak som de ikke fikk gjennomslag for. Når jeg har en ukes frist til å eventuelt svare, gjelder det fra jeg fikk brevet eller fra datoen brevet ble skrevet? Mandag kommer jeg til å ringe Obos og høre hvor alvorlig de anser denne klagen for, om det kun er en advarsel eller om det er reelt at jeg kan pålegges å selge på bakgrunn av en klage. Den samme som har klaget, ses det av brevet, har gjort meg til syndebukk for all musikk som spilles i borettslaget. Slik virker det for meg, men det bor mange andre her og ofte hører jeg at noen har nachpiel uten at det har plaget meg i større grad. TS Anonym poster: 0dc5f7e974ce07106e2e7186abd776ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 22. september 2012 #5 Del Skrevet 22. september 2012 De kan ikke tvinge deg ut av leiligheten for noen få brudd på husordensreglene. Men, ettersom det er en lang og møysommelig prosess å kaste folk ut, som krever at de går frem korrekt juridisk, tar de sine forholdsregler og varsler deg om hva du kan risikere i ytterste konsekvens. Det er fordi de ikke seinere vil kunne få deg kastet ut hvis du ikke har blitt gjort oppmerksom på at det kan bli konsekvensen ved vedvarende ordensreglementsbrudd. Det blir som om de skriver i første purring på strømregninga, at de kan koble ut strømmen hvis ikke regninga blir betalt. Det kreves mer enn en førstegangspurring før det kan skje. Men det kan ikke gjøres uten at du har blitt varslet om det innen visse frister, derfor kommer slike "trusler" frem tidlig i prosessen. Bare skriv til avsender av brevet, og forklar at det dreier seg om ett tilfelle - og at det er løgn at dette er noe som stadig gjentas. Men, du må også være klar over at mange har en høy terskel før de sender inn klage, og at de ofte samler opp irritasjonsmomenter før de går så langt. Bruk gjerne noen minutter på selvransakelse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #6 Del Skrevet 22. september 2012 Takk for saklig svar Kamikatze. Jeg har gått gjennom selvransakelse etter klagen i juli og har tatt klagen til etterretning. Forstår at om alle skulle spilt musikk til alle døgnets tider ville det blitt uholdbart og selv om noen spiller av og til, er det ikke noe som irriterer meg. H^n som klaget kom på døra og var hissig og skjelte meg ut etter noter. Det var ikke i en rolig tone der vedkommede ba oss dempe musikken. Men siden da har jeg tatt hensyn og spiller sjelden høyt, heller ikke på ettermiddagen. TS Anonym poster: 0dc5f7e974ce07106e2e7186abd776ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #7 Del Skrevet 22. september 2012 Takk for saklig svar Kamikatze. Jeg har gått gjennom selvransakelse etter klagen i juli og har tatt klagen til etterretning. Forstår at om alle skulle spilt musikk til alle døgnets tider ville det blitt uholdbart og selv om noen spiller av og til, er det ikke noe som irriterer meg. H^n som klaget kom på døra og var hissig og skjelte meg ut etter noter. Det var ikke i en rolig tone der vedkommede ba oss dempe musikken. Men siden da har jeg tatt hensyn og spiller sjelden høyt, heller ikke på ettermiddagen. TS Anonym poster: 0dc5f7e974ce07106e2e7186abd776ca Var det ikke da du hadde politi på døra? Da må det ha vært ganske mye bråk. Anonym poster: 2c338d3f71fa0c4995839fd20d12ee3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingeline Skrevet 23. september 2012 #8 Del Skrevet 23. september 2012 Husk at det skal veldig lite til, spesielt i gamle leiligheter med dårlig lydisolasjon, før naboer forstyrres. Jeg bor i leilighet og liker godt å ha ganske høy musikk til tider, derfor bruker jeg headset. Det er ikke det samme, spesielt hvis vi er to som vil høre på musikk sammen, men det er faktisk en av tingene jeg må akseptere til den dagen jeg får meg eget hus. Har en nabo som ikke tar samme hensyn. Det er ikke sikkert at de spiller spesielt høyt heller, men med dagens høytalere på stereo, PC of TV så skal det så lite til før det forstyrrer. Når du bodde hjemme hos foreldrene dine satt de sikkert ikke pris på at du spilte musikk så det dundret i veggene, eller etter de hadde lagt deg. Deler du hus med fremmede så må du innfinne deg i å ta enda mer hensyn enn du gjorde den gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 23. september 2012 #9 Del Skrevet 23. september 2012 Tråden ryddet iht KGs regler. Niennas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå