Gå til innhold

Middag, pris og hvordan gjør dere det?

Engel

Anbefalte innlegg

Hei! Planlegger i vei vi, men er litt usikre på hva vi skal gjøre... Så derfor lurer jeg på hvordan dere gjør det med middagen? Har dere kokk, har dere middag på hotell/restaurant, koldbord? HVA skal dere servere, og hvor mye betaler dere?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha festen på en slags kafe, og det er det kuvert pris. 390,- tre retters middag og nattmat. De serverer, rydder og holder barender hele kvelden (1000,- ekstra for bartender). Vi skaffer brennevinet selv, og de skaffer sjenkebevilgningen. Dette synes jeg er greit, da man slipper å tenke på å skaffe hjelp til bryllupet. Hotellene er jo svindyre, og vi vi ha fri bar. Det kan man ikke akkurat ha på hotell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha et lokale der vi ikke kan ha med noe selv. Den menyen vi har tenkt på koster ca. 400,- per kuvert. Da er leie av stedet, dekking av bord, ja alt er inkludert bortsett fra blomster. Drikke kommer jo i tillegg. De kjører ganske stive priser, men vi falt for stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Vi har leid et eget lokale og vi kommer etter all sannsynlighet til å ha egen kokk. Nå har vi ennå ikke fått noen pris av ham, men vi håper det ikke blir for dyrt!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal leie et partytelt, der arrangøren stiller med kokk, serveringspersonale og bartender.

Det finnes ulike muligheter - kommer vel an på hvor du skal ha det, og hvor mange gjester det er. Noen velger å leie kokk som lager det meste på forhånd, tar med maten til lokalet og tilbereder den ferdig der. Man kan også bestille av catering - der kan du ordne med kokk uavhengig av cateringbyrå, eller leie kokk av cateringbyrået.

Det er en fordel at kokken kjenner til kjøkkenet i lokalene.

Tror det er mest lettvint å leie kokk der du bestiller maten.

Lykke til icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS!

Svarte ikke på alle sp.målene dine!

Vi betaler 350 kr for tre retters middag, dette er scampi til forrett, lammesadel til hovedrett og creme brulee til dessert. Mat til barn 0-3 år er gratis, 3-12 koster 100 per pers. For nattmat - 100,- per stk.

Vin kan vi levere selv (min sambo er ivrig vinsmaker, så han bestiller vin..), aperitif, cognac og sprit koster 40 per stk.

Anbefaler deg å finne lokaler først, deretter sjekker du pris på evt. catering (sjekk mange!!)

Ved arrangement på hotell slipper du å gjøre så mye selv, men må kjøpe alkohol av de, ved egne lokaler må du fixe det meste selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøper "full pakke" på en restuarant; dvs. at alt fra bordpynting, blomster, mat, drikke osv er inkludert. Vi har ikke helt avklart selve menyen, så prisen varierer sterkt (helt opp til 1700 pr. kuvert, men det inkluderer kaker, nattmat.... you name it)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 218 kr pr kuver, for 3 retters middag.

Servitørene tar 150 kr timen

Kokken tar 200 kr timen

Bartenderen tar 150 kr timen

SYNS DETTE VAR BILLIG EG icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi betaler

390 pr kuvert på hotell/resturant.

Drikken kommer utenom da. Vi kan bringe med egne kaker, men alkoholen står hotellet for.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avonlea

Som de fleste her sier så lønner det seg å sjekke priser før du/dere bestemmer dere.

Kunne tenkt meg å anbefale deg et par cateringfirmaer, men jeg vet ikke om det er lov så hvis du er interessert kan du sende meg en personlig melding i stedet

celine1212[ Dette Innlegg er endret av: celine den 2002-02-28 12:05 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar! I lokalet vi har tenkt å leie er det både mulig å ha med kokk og serveringsfolk selv, og å bruke de som driver stedet. Alkohol må vi ha med selv, men de stiller med bartender hvis vi ønsker det. Vi har ikke fått sjekket prisene deres enda, men vi har også flere venner/ familie som er kokker som vi kanskje kan bruke. Vi prøver å sette opp et budsjett nå, og er ute etter litt priser. Men siden vi ikke har lyst til at folk skal vite om bryllupet enda, vil vi ikke spørre venner og kjente... Får prøve å finne telefonnummeret til de som driver stedet og spørre litt tror jeg.

Celine: Vil gjerne ha tips om du vet om noen bra i Tønsbergområdet, det er nemlig der vi skal gifte oss.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier et sted hvor de også ordner med mat, servitører osv. Synes dette er veldig fint, slipper å gjøre så mye selv (dekking av bord, rydding etter middag, opprydning dagen etter ect)

Vi betaler 520 pr pers for 3 retters middag + kaffe til kakene, i tillegg kommer drikke. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått beskjed om at det koster 500,- pr. person. Dette inkluderer leie av lokale, serveringsperonale, 3-retters middag all drikke hele kvelden (!). Dette kommer jeg selvsagt til å dobbelt- og trippelsjekke, syntes det var veeeldig god pris icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

Fikk menyforslag igår. Kuvertprisen blir på 275 kroner per pers. Det inkluderer treretters middag, pynting, lokaler, kokk og servitør. Når jeg leser de andre svarene du har fått må jeg si at vi har vært heldige. Men vi gifter oss på landsbygda vi da...Valdres. Skulle vi gifte oss her i Stavanger måtte vi nok ut med betydelig mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi skal ha sommerbryllup så har vi bestemt at vi skal ha koldtbord. Nå er vi så heldige at min svigermor tilbereder maten, leggger den på fat, pynter og så videre, så alt vi trenger å kjøpe inn er jo råvarene. Vi kommer ikke til å bruke mer enn 3000,- på dette, så det er en hel del spart på dette. Dessuten så får jo alle noe de liker. Vet at maten kan bli noe av det som koster mest, så dette er jo da et tips til de som vil spare inn litt. Koldtbord kan også se eksklusivt og fint ut...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha koldtbord. Det koster 167 kr pr person. For 23 personer blir det da kr 3850,-

Så kommer vin, øl, cognac, serveringshjelp, lokale og alt sånt i tillegg. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha festen i en garasje...! og skal ha helgrillet lam, som noen kjente ordner... Ellers skal vi få kokk til å ordne poteter, salat og saus... Tror ikke det blir kjempedyrt, men det ha sikkert sin pris det og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Vi skal ha koldtbord,og familien lager all maten og hjelper til med å kjøpe inn råvarene.Har fått venniner av min mor til å "servere",og en kompis av min far til å være dj,og en annen til å være toastmaster,og en kompis av meg skal være bartender.Drikkevarene står min far for,så vi slipper ganske billigt unna...Har regnet med å betale ca 15000 selv,og resten betaler foreldrene våre...(de er så goe atte!!!:) )

Skal ha 93 gjester,så det er en del som skal ordnes,og det er ikke billi har jeg fått inntrykk av...icon_wink.gif

Hilsen chewy som skal gifte seg 16.03.02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...