AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #1 Skrevet 22. september 2012 I går tok jeg ut en sommerdyne fra tørketrommelen og den hadde helt klare brune "svi/brenn"merker på den! Hvordan er det mulig da? Kan ikke være helt safe det vel? Noen som har opplevd det samme her? Anonym poster: b973f08b767173ed6eac29fdf0e0139f
Isd Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Ja, det kan dessverre skje om du stapper maskinen helt full. Tøyet får ikke "sirkulert" i trommelen, og dermed blir det svimerker. Jeg har ikke opplevd det selv, men kjenner flere som har klart det før.
Minya Skrevet 26. september 2012 #3 Skrevet 26. september 2012 Det kan også skje om tøyet du tromler blir tørt lenge før tørketrommelen er ferdig.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Takk for svar. Trommelen var på ingen måte stappfull, og jeg har vasket flere sånne dyner (og denne) mange ganger før og hatt de i trommelen etterpå. Tror ikke jeg hadde på trommelen lenger enn vanlig, men klart, det kan jo være en forklaring. Anonym poster: 0953220b1d8c676e77a8638196e9e3c9
Gjest Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 Er du sikker på at svimerkene ikke var der før du satte den i vask? Jeg har sett at min datters dyne og pute får varige merker pga. neseblod. Får de aldri ut. Annet alternativ er kanskje om noen har brukt dynen og hatt med seg sigaretter til sengs? Vet ikke, da jeg ikke røyker selv, om det er en sansynlig løsning. Ellers hender det jo også at hvitevarer svikter og begynner å brenne. Jeg ville fulgt veldig godt med på denne tørkeren i etterkant. Ikke gå fra den i gang. Ring forebyggende avdeling hos ditt lokale brannvesen, så kan de sikkert hjelpe deg med spørsmål rundt sviktende tørketromler. Er vel en av de vanligste brannårsakene i norske hjem. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Er du sikker på at svimerkene ikke var der før du satte den i vask? Jeg har sett at min datters dyne og pute får varige merker pga. neseblod. Får de aldri ut. Annet alternativ er kanskje om noen har brukt dynen og hatt med seg sigaretter til sengs? Vet ikke, da jeg ikke røyker selv, om det er en sansynlig løsning. Ellers hender det jo også at hvitevarer svikter og begynner å brenne. Jeg ville fulgt veldig godt med på denne tørkeren i etterkant. Ikke gå fra den i gang. Ring forebyggende avdeling hos ditt lokale brannvesen, så kan de sikkert hjelpe deg med spørsmål rundt sviktende tørketromler. Er vel en av de vanligste brannårsakene i norske hjem. Ja det var smart å ta en telefon til de. Det har jeg ikke tenkt på :-). Og nei - jeg våger overhode ikke å gå ifra den nå etter at dette skjedde. Og ja - eg er 100% sikker på at det ikke var der før jeg vasket den. Det er en tynn dyne som brukes i hundeseng og den hadde nettopp hengt ute til tørk da jeg bestemte meg for å hive den i vaskemaskinen. Svimerket er ganske så stort også. Kanskje 8 - 10 cm diameter! Anonym poster: 0953220b1d8c676e77a8638196e9e3c9
Lutetium 71 Skrevet 27. september 2012 #7 Skrevet 27. september 2012 Dumt spørsmål: Har du tømt lofilteret på tørketrommelen? 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #8 Skrevet 28. september 2012 Dumt spørsmål: Har du tømt lofilteret på tørketrommelen? Hehe spørsmålet er ikke dumt - men ja det har jeg :-). Lofilteret og den greia i bunnen tas ut ofte og vaskes. Jeg har imidlertid brukt trommelen flere ganger nå etterpå, og det har ikke skjedd igjen, så ikke vet jeg hva som skjedde, men jeg stoler ikke helt på den. Nå skal det sies at det er en trommel som nå er ca. 5 år og den var billig da jeg kjøpte den. Men de skal vel uansett ikke oppføre seg sånn... Anonym poster: 0953220b1d8c676e77a8638196e9e3c9
Minya Skrevet 29. september 2012 #9 Skrevet 29. september 2012 Enkelte stoffer tåler ikke tørketrommel like godt som andre stoffer også, så det kan også ha en sammenheng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå