AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #1 Skrevet 21. september 2012 Hei! Jeg vil ned i fettprosent men ha en større og sterkere kropp. Men samtidig beholde midje og ha en feminin kropp med spretten rumpe og uten å miste pupper. (Har ikke så mye å ta av) Veier nå 51 kg og er 163 høy. Er slank men jeg vil ha vekk det unødvendige fettet på magen og lårene. Få en litt større og strammere rumpe. Trener i hovedsak styrketrening 3dager- splittprogram, og jogger 3 ganger i uka (Ca 25 min) på mølla. Klarer ikke mer. Tips til hva jeg skal spise for å nå mine mål? Jeg vet hva som er sunt og ikke sunt, men hvor mye bør jeg egentlig spise i forhold til aktivitet? Og hva bør jeg holde meg unna for å få vekk fettet? Hva bør jeg egentlig spise før og etter trening? Er det jeg vil egentlig oppnåelig? Tusen takk på forhånd! Anonym poster: bd320e98075525b2cd88a3f49e15bd89 Anonym poster: 5d743873200be4efad4dedd8ba8a0592
Gjest *Maja* Skrevet 22. september 2012 #2 Skrevet 22. september 2012 Da må muskelmassen opp. Mye proteiner, trege karbs og tung styrke:)
Wiggins Skrevet 22. september 2012 #3 Skrevet 22. september 2012 Hei! Jeg vil ned i fettprosent men ha en større og sterkere kropp. Men samtidig beholde midje og ha en feminin kropp med spretten rumpe og uten å miste pupper. (Har ikke så mye å ta av) Veier nå 51 kg og er 163 høy. Er slank men jeg vil ha vekk det unødvendige fettet på magen og lårene. Få en litt større og strammere rumpe. Trener i hovedsak styrketrening 3dager- splittprogram, og jogger 3 ganger i uka (Ca 25 min) på mølla. Klarer ikke mer. Tips til hva jeg skal spise for å nå mine mål? Jeg vet hva som er sunt og ikke sunt, men hvor mye bør jeg egentlig spise i forhold til aktivitet? Og hva bør jeg holde meg unna for å få vekk fettet? Hva bør jeg egentlig spise før og etter trening? Er det jeg vil egentlig oppnåelig? Tusen takk på forhånd! Anonym poster: bd320e98075525b2cd88a3f49e15bd89 Anonym poster: 5d743873200be4efad4dedd8ba8a0592 Nei, det er ikke oppnåelig. De aller fleste kvinner får raskt mindre bryster når de går ned i fettprosent, det er bare slik det er, ikke noe du kan gjøre noe med. Fettet på magen og lårene er heller ikke unødvendig. Det vil si, fettet på lårene er kvinnekroppens ammelager, et svært viktig fettdepo og blant det du mister minst av når du går ned i vekt. Når det gjelder magefettet så er jeg temmelig sikker på at du med din høyde og vekt ikke har så mye fett der, men at du sikter mot et (for de fleste) uoppnåelig mål om paddeflat mage. Du har antakelig en helt grei vekt og fasong. Fasongen er kanskje ikke helt som de Photoshoppede modellene du sammenligner deg med, det er jo ikke så rart, det er svært få kvinner som ser sånn ut naturlig. Du bør heller gå inn for å lære deg å akseptere deg selv som du er. For all del, det er sunt å trene, så fortsett med det, men tren fordi det er gøy. Å bedrive trening man synes er dritkjedelig for å prøve å nå et umulig mål er meningsløst. Om 20 år vil du høyst sannsynlig tenke tilbake på situasjonen din nå og lure på hva i all verden du var misfornøyd med, og hvorfor du kastet bort tid med å ergre deg over ting det ikke går an å gjøre noe med framfor å ha det gøy. 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #4 Skrevet 22. september 2012 Nei, det er ikke oppnåelig. De aller fleste kvinner får raskt mindre bryster når de går ned i fettprosent, det er bare slik det er, ikke noe du kan gjøre noe med. Fettet på magen og lårene er heller ikke unødvendig. Det vil si, fettet på lårene er kvinnekroppens ammelager, et svært viktig fettdepo og blant det du mister minst av når du går ned i vekt. Når det gjelder magefettet så er jeg temmelig sikker på at du med din høyde og vekt ikke har så mye fett der, men at du sikter mot et (for de fleste) uoppnåelig mål om paddeflat mage. Du har antakelig en helt grei vekt og fasong. Fasongen er kanskje ikke helt som de Photoshoppede modellene du sammenligner deg med, det er jo ikke så rart, det er svært få kvinner som ser sånn ut naturlig. Du bør heller gå inn for å lære deg å akseptere deg selv som du er. For all del, det er sunt å trene, så fortsett med det, men tren fordi det er gøy. Å bedrive trening man synes er dritkjedelig for å prøve å nå et umulig mål er meningsløst. Om 20 år vil du høyst sannsynlig tenke tilbake på situasjonen din nå og lure på hva i all verden du var misfornøyd med, og hvorfor du kastet bort tid med å ergre deg over ting det ikke går an å gjøre noe med framfor å ha det gøy. TS her. Takk for svar begge to! Nå har det seg sånn at jeg elsker trening, og jeg trener absolutt ikke bare for å se ut som de photoshoppede modellene utenpå magasinene, som etter min mening- uansett ofte er alt for tynne. Jeg vil ha en sunn og sterk kropp med former. Om fettet på lårene mine er et ammelager eller ikke, kunne jeg ikke brydd meg mindre om akkurat nå, som 20 åring. Det jeg mener er at når jeg først har trening og kosthold som en hobby, kan jeg like godt trene og spise for å nå målene jeg vil, og ikke kun for å få en bedre helse. Derfor spurte jeg om tips Har full forståelse for at jeg sikkert er kravstor i hva jeg vil oppnå, men hvorfor ikke sette seg høye mål, hvis man er villig til å jobbe hardt og synes det er gøy? Ja, jeg har en helt fin kropp. Slank, relativt stram og fått fine markeringer på skuldre,armer. Som sagt så vil jeg jo også opp i vekt. Etpar-tre kilo. Jeg vet jeg derfor må spise mye, men lurte på hva jeg da skulle spise for å ikke få mer fett kroppen, men samtidig bygge muskler og gå opp i vekt. Anonym poster: 5d743873200be4efad4dedd8ba8a0592
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå