AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #1 Skrevet 21. september 2012 Kan noen hjelpe meg? Jeg har ikke kontroll på syklusen min grunnet lengre tid sykdom. Kan noen hjelpe meg å finne ut hvordan syklusen min er og når jeg burde begynne å teste med el tester for å treffe el dagen? forrige mens periode var 23 til 28 august. I går den 20 sept kom det noe rødt slim men ikke blod. idag det kom det frisk blod. Regnes mensen fra i går eller fra i dag? Det i går var vel det som kalles spotting? Om den startet i går er syklusen 28 dager, startet den idag er den 29.... Hjelp er ikke så god på dette her Anonym poster: 31b5e5c8d0d7cd9e639b082b11c75a99
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #2 Skrevet 21. september 2012 Jeg har alltid hørt at første mensdagen er første dag med rødt friskt blod. Så lenge dere har sex 2-3 dager i uken trenger du ikke teste med eggløsningstester. Anonym poster: 855ff525da8981ae05ef745f6f05a572
Athene Skrevet 22. september 2012 #3 Skrevet 22. september 2012 Første mensdag er første dag med friskt blod i en viss mengde. Hvor lenge mensen varer har ikke noe å si. Du teller dager fra første dag i mens, til neste første dag i mens. I og med at syklusen ikke er stabil ennå er det vanskelig å vite når du bør teste, og om det i det hele tatt er vits i å teste da ustabil syklus som oftest betyr utfordringer med eggløsningen. Du bør notere ned første dag i mens en periode, slik at du ser hvordan dette er over tid, først da kan noen si hvor lange sykluser du har, og når du bør teste. Vil du teste likevel kan du begynne ca 11 dager etter første dag i mens, og fortsette å teste til du kanskje får positivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå