AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #1 Skrevet 21. september 2012 Hvis man har en bachelor grad feks i pedagogikk med fordypning i spes.ped. Og tar ppu og feks engelsk på høyskolenivå. Kan en da undervise i Engelsk? Eller må en ha en spesiell type bachelor en tar ppu opp i mot for å kunne undervise? Anonym poster: 1ed7ed44385d50ee75505b4605b61329
Missandei Skrevet 21. september 2012 #2 Skrevet 21. september 2012 Det varierer sikkert fra skole til skole, men her ser du ihvertfall ganske godt forklart hvordan det fungerer på UiO.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #3 Skrevet 22. september 2012 Slik jeg har forstått det, kan du gjøre det slik du skisserer. Kravet (i alle fall på UiO) er at du har en fullført grad, og at du har 60 studiepoeng i et eller flere fag som det tilbys fagdidaktikk i. Om du har en bachelor i et fag det ikke tilbys fagdidaktikk i (som vel er tilfelle for fagene du nevner), tror jeg likevel at du er kvalifisert til PPU om du i tillegg har 60 studiepoeng i for eksempel engelsk. Samtidig er det slik at du er prioritert søker med to undervisningsfag, og det har du jo ikke -du er likevel kvalifisert søker. Det har også kommet et forslag om at man må ha masterutdanning for å ta PPU, men enn så lenge holder det med en bachelor. Anonym poster: 919ccd1f4a9394ca2b0836b532c8e1dc
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #4 Skrevet 22. september 2012 Hei, jeg vet ikke, men har et annet spørsmål om PPU jeg håper noen kan svare på. Jeg har en bachelor i et fag som man kan undervise i, og tenker på å ta PPU. Samtidig har jeg funnet ut at det jeg aller helst vil undervise i, er et annet fag! (Eventuelt begge fagene). Jeg tenker på ta PPU nå, og senere ta poeng i dette andre faget. Vil jeg da ha undervisningskompetanse i fag nr 2, selv om jeg tok PPU først, og dette faget etterpå? Anonym poster: 919ccd1f4a9394ca2b0836b532c8e1dc
Viella Skrevet 23. september 2012 #5 Skrevet 23. september 2012 Du får undervisningskompetanse i begge, men du bør i hvert fall ta 60 stp i fag nr 2. Selv om en del av PPUen din vil være fagdidaktisk i fag nr 1, er det også mye generell ped. Da blir det regnet med at dette er noe du kan overføre til andre fag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå