Gå til innhold

Folk som spiser like før middagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... disse IRRITERER meg!

Selv kom det hjem et eksemplar av denne arten til meg i dag ca kl 15, og mens jeg stod på kjøkkenet og lagde suppe og varmet baguetter, "stupte" han direkte i brødskuffa og fant seg to skiver... :o

Hvorfor kan en ikke vente de 10-15 minuttene det tar å få middagen på bordet.

Greit nok at en er sulten, men ALLE klarer og vente litt...

*grrr*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avkjøl maten, frys den ned og si:

"Du får itte mere pudding, tjukken!" :ler:

Skrevet

Var selv hos et par forleden dag da mannen kom hjem og kona holdt på å lage middag. Han varmet seg kjøttrester fra middagen dagen før. Krangle begynte de og jeg forsvant. :oops:

Skrevet

Jepp. Det ble ikke noe mer "middag" på ham, nei....

Men slikt gjør virkelig at jeg ikke har lyst til å lage middag....

Hva er vitsen da?

Eller når en lager middag til en som slutter på jobb kl 15, og "skal" senest være hjemme kl 15.30 - når denne da ikke ringer og sier at han blir 2-3 timer forsinket før ETTER at middagen er ferdig.....

*grrr*

I morgen blir det ikke middag! (Jeg spiser før jeg drar fra skolen, så det blir middag på meg men ikke på hom - jo forresten - supperester) :ler:

Skrevet

Litt avsporing kanskje, men i samme leia vil jeg tro....

Vi har noen venner som bestandig "nettopp har spist" når de kommer til oss, enda de vet de får mat og drikke når de kommer. Hadde det ikke vært for at de andre som kommer samtidig hadde spist rikelig av maten, så hadde jeg lurt på om jeg var en skikkelig elendig kokk. :o

Skrevet

Nå gjør aldri samboeren min dette, men ærlig talt skjønner jeg ikke problemet. Så lenge han spiser middag er det vel ikke nøye om han spiser litt rett før også.

Skrevet

Samme greia her.

Vi spiser egentlig ganske sent, sånn med 18-tiden. sambo kommer hjem klokka 15 og er skrubbsulten når jeg kommer hjem klokka 16.30 eller 17.

Og da skal han ha mat med EN gang. Ikke middag med brødskiver eller noe sånt.

Hvorfor kunne han ikke ha spist med en gang han kommer hjem da?

Å jo... det stemmer.. ettersom jeg kommer senest hjem så er det min oppgave å handle inn matvarer.

Har prøvd å foreslå at HAN handler en gang i blant (i alle fall 2 ganger i uka) og kanskje begynner med middagen før jeg kommer. Så kunne vi heller ha spist middag tidlig og tatt en skive til kvelds.

Funker ikke...

IRRITERENDE ja!

Skrevet

Lea: hvorfor kan ikke han handle og lage mat, når han er hjemme så lenge før deg? Skjønner godt du er irritert.

Skrevet
Lea: hvorfor kan ikke han handle og lage mat, når han er hjemme så lenge før deg? Skjønner godt du er irritert.

Spør du meg, så spør jeg deg :roll:

Gjest Carmelita
Skrevet
Samme greia her.

Vi spiser egentlig ganske sent, sånn med 18-tiden. sambo kommer hjem klokka 15 og er skrubbsulten når jeg kommer hjem klokka 16.30 eller 17.

Og da skal han ha mat med EN gang. Ikke middag med brødskiver eller noe sånt.

Hvorfor kunne han ikke ha spist med en gang han kommer hjem da?  

Å jo... det stemmer.. ettersom jeg kommer senest hjem så er det min oppgave å handle inn matvarer.  

Har prøvd å foreslå at HAN handler en gang i blant (i alle fall 2 ganger i uka) og kanskje begynner med middagen før jeg kommer. Så kunne vi heller ha spist middag tidlig og tatt en skive til kvelds.  

Funker ikke...

IRRITERENDE ja!

Skjønner godt at du blir irritert, men hva om du lar vær å lage middag? Kanskje han gjør det da...

Gjest Zalomine
Skrevet

Nå føler jeg meg deilig bortskjemt, som har en samboer som lager middag til jeg kommer hjem, så lenge han er hjemme før meg (akkurat nå er han arbeidsledig, så da blir det middag på bordet når jeg kommer hjem)

Han kunne nå PRØVD SEG på å ikke gidde, uten noen logisk forklaring, eller å spise mens jeg laget middag...

Nei, vi har gjensidig respekt for hverandre og våre felles måltider, det hjelper.

Om han spiser når jeg lager mat, da viser han ikke respekt for meg og den maten, og det ville jeg ikke akseptert. De hender jeg småspiser på potegullrester jeg har stående mens jeg venter på at maten skal bli ferdig, men da får jeg høre det... spare plass i magen til maten (det er bare det at jeg glemmer meg når det står der...)

Nei, man skal respektere middagen og den som lager den ja!

Skrevet

Skjønner godt at du blir irritert, men hva om du lar vær å lage middag? Kanskje han gjør det da...

Jeg har prøvd..

Da bestiller han pizza :ler:

Bare for å ha sagt det, så er ikke dette noe kjempeproblem som irriterer meg konstant. Han gjør jo andre ting, som å gå lange turer med hunden før jeg kommer hjem fra jobb. Men det hadde jo vært deilig å slippe handling etter jobb en gang i blant.

Skrevet

:ler:

Gjest Seleena
Skrevet
Nå gjør aldri samboeren min dette, men ærlig talt skjønner jeg ikke problemet. Så lenge han spiser middag er det vel ikke nøye om han spiser litt rett før også.

Det dei meinar er jo at det er respektlaust og sårande om ein står å lagar middag og så går mannen og forsyn seg i kjøleskapet.

Dessutan så er to middagar alt for mykje ! :o

Gjest Nicoline
Skrevet

Jeg har et godt råd til Lea - gjør en storhandel en gang i uken så slipper du det problemet.

Skrevet

Min sambo gjør også akkurat det samme - jeg prøver alltid å ha middagen klar til han kommer hjem fra jobb (siden jeg slutter en time før han) og jeg står som oftes ved komfyren når han kommer hjem. Bordet er ferdig dekket, og det er gjerne bare noe minutter til vi skal spise. Men nesten HVER gang går han rett i fruktfatet og tar et eple eller to. Jeg syns det er skikkelig teit - når jeg lager middag så får han jammen vente til den er klar - det har jo jeg gjort... :roll:

Så da sitter han gjerne og gomler på et eple da, mens jeg begynner å spise middag. Teit.

Syns det har noe med respekt for den jobben jeg gjør og for måltidene å gjøre, jeg... :roll: Og jeg har sagt det til han, men uten stor respons, dessverre!

Heh, mannfolk...

K

Gjest Zalomine
Skrevet

Da begynner du å lage mat til bare deg. For, når han ikke gidder vise deg den respekten, da kan han lage sin egen mat....

Skrevet

Hm, merkelig, samboeren min er også sånn i perioder :o Kanskje det er et guttefenomen?

Imidlertid spiser han ikke frukt eller brødskiver, han spiser normalt store mengder potetgull eller sjokolade... Rett før middagen. Jeg kan rope på ham og si "maten er ferdig om fem minutter, kan du dekke på bordet" og så spiser han en halv potetgullpose mens han dekker på... :o

Men det blir i det minste mer mat på meg da :sjarmor:

Skrevet
Litt avsporing kanskje, men i samme leia vil jeg tro....

Vi har noen venner som bestandig "nettopp har spist" når de kommer til oss, enda de vet de får mat og drikke når de kommer. Hadde det ikke vært for at de andre som kommer samtidig hadde spist rikelig av maten, så hadde jeg lurt på om jeg var en skikkelig elendig kokk. :o

Sikkert en av dem som er på evig slakekur også sier de at de akkurat har spist for at dere ikke skal legge merke til hvor lite de spsiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...