Kattyvaloo Skrevet 21. september 2012 #1 Skrevet 21. september 2012 Hei Jeg har veldig lyst til å studere jus i England. Jeg har bodd et år i Cambridge og er nå tilbake i Norge. Jeg elsker alt med England og ønsker og ta utdanningen min der. Er det noen som har studert jus der tidligere og vet litt om hvordan det er osv og eventuelt hvordan det er å få seg jobb i Norge etter dette? Noen anbefalinger til universiteter, jeg står mellom Newcastle, Durham og Essex..men er veldig usikker.. Vær så snill, trenger hjelp!!
Miah Skrevet 21. september 2012 #2 Skrevet 21. september 2012 Tja, det er jo ikke norsk jus du kommer til å studere i England. Hvor anvendelig den er i Norge, er vanskelig å si. Må i så fall være hos et selskap som driver forretninger i England, og det er nok en del av dem, men tviler ærlig talt på at det er særlig lett. Er mye lettere å få jobb i Norge om du har studert jus i Norge. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #3 Skrevet 22. september 2012 Husk også at det kun er et utvalg universiteter i utlandet som er berettiget til støtte fra Lånekassen: http://app.lanekassen.no/lut/ Ellers så kommer det jo an på hvilken type jus du studerer. Shippingjus, og en del annen business jus vil jo være anvendbar i større internasjonale selskap i Norge, mens de fleste andre områder er fullstendig irrelevante. Anonym poster: f06496250d5173e2b0f1fad7e78dc52d
AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #5 Skrevet 23. september 2012 Du kan ta kontakt med den norske advokatforeningen eller lignende for å få ekspert svar. Anonym poster: 2cf3351ee920da85d0a702955fac7a11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå