Gå til innhold

Sio-studentboliger --> Ingen hjelp å få!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har prøvd å få tak i vaktmester i tre uker ang toalettet i leiligheten min som er ødelagt. Frem til nå har det bare lekket vann, så det har gått ann å bruke det (men vært utrolig vanskelig å få sove om nettene pga lydene)

Nå har det imidlertidig også sluttet å fungere! Det går ikke ann å trekke ned, noe som gjør det helt umulig å bo i leiligheten. Men ENDA har de ikke vært i leiligheten og fiksa det.

Noen som har erfaring med SIO og som kan si hvordan jeg skal få hjelp fortest mulig uten at jeg må kidnappe en vaktmester fra dem? Har sendt melding til vaktmester to ganger, sendt mail til sio-senteret og i tillegg ringt sio-senteret to ganger (hvor de begge ganger har sagt at de skal få fikset det så fort som mulig)

HJELP!!! :(

Anonym poster: 25199a5ad9e5ac33f9242fbdf0198375

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde massevis av problemer med min første og nåværende hybel hos sio, og jeg dro på senteret og snakket med de, sendte flere meldinger til vaktmester, meldinger til sio og til slutt sendte jeg en veldig ''rett på sak'' melding, var ikke uhyggelig men jeg var veldig alvorlig på en måte, til begge om hva jeg mente om saken, hva det kunne føre til om de ikke ordnet opp i det meget raskt etc.. Da kom de morgenen etter ;)

Skrevet

Jeg er helt fortvila, for jeg aner seriøst ikke hva mer jeg kan gjøre. Jeg reiser hjem til familien min i morgen - men om doen ikke er fikset når jeg kommer hjem igjen på søndag kveld, skal kommer jeg til å be dem fikse det innen mandag. Er det ikke gjort innen da, så ringer jeg rørleggepå egenhånd og sender regningen til SIO. Tror du det kan la seg gjøre?

Jeg får jo ikke det jeg betaler for i leie, og det faktisk livsnødvendig å ha et toalett som fungerer! Skjønner ikke hvorfor de ikke skjønner at det faktisk ikke går ann å la slike ting la liggende i flere dager! Og jeg har tross alt ventet i flere uker nå... ÅÅH, hater SIO!

Anonym poster: c83cfef89a1b039e60f7e98b60e62536

Skrevet

Oj, ble visst mange skrivefeil i forrige innlegg. Hehehe, er litt vel frustrert her jeg sitter, kan man si :P

ts

Skrevet

Dette var et problem da jeg bodde i SiO bolig også. Spesielt det med at det rant fra doen, holdt på å bli gal! Har heldigvis flyttet nå. Jeg holdt til på Bjølsen, der var vaktmesterene inne på et kontor i ene bygget, jeg gikk direkte til de og fikk tak i vaktmesteren som var ansvarlig for mitt hus og snakket direkte med han. Det med rennende vann kommer og går, og jeg var på ferie rett etter at jeg snakket med vaktmester, og problemet hadde gitt seg da jeg var tilbake, og så flyttet jeg før det dukket opp igjen.

Det med vannet som renner er kondens, og blir verre jo mer toalettet blir brukt (ved at du trekker ned), har noe med temperaturforskjeller på vannet i cisternen og luften utenfor eller noe sånt. Se om du kan få huket tak i en faktisk vaktmester, og ikke gi deg med å mase til de kommer! I forhold til SiO generelt, er det eneste som hjelper å mase, når de ikke finner ut at de blir kvitt deg gir de seg etterhvert... :gjeiper:

I de verste periodene brukte jeg vaskebøtten til å skylle ned med, fylte den med vann og helte alt oppi doen ala asiatiske toaletter. Ekkelt, men da slapp jeg ihvertfall å bli sprø av den konstante lyden.

Skrevet

Jeg bor også på Bjølsen, så det er vel et problem her! Men visste ikke at vaktmesterne holdt til i et eget bygg her? Hvilket er det? Og er de der i helgene også? :)

Kan ikke skjønne hvor jeg liksom skal gå på do hen, jeg..eller hva DE i det hele tatt mener jeg skal gjøre når doen ikke funker.

Skrevet

På den store plassen, hvis du står sånn at du har ica og bjølsenhallen på venstre side, er det et kontor i det bygget som ligger rett frem, den døra du ser med kontor innenfor, mener jeg å huske. Kan jo hende de har endret på det nå, en stund siden jeg har vært der. Men der var det ihvertfall noen kontorfolk og vaktmestere på dagtid. Vaktmesterene sto store deler av dagen utenfor der og røyket, om du bor på Bjølsen og ikke har lagt merke til de kan det godt hende de ikke holder til der lengre. :gjeiper:

Skrevet

På den store plassen, hvis du står sånn at du har ica og bjølsenhallen på venstre side, er det et kontor i det bygget som ligger rett frem, den døra du ser med kontor innenfor, mener jeg å huske. Kan jo hende de har endret på det nå, en stund siden jeg har vært der. Men der var det ihvertfall noen kontorfolk og vaktmestere på dagtid. Vaktmesterene sto store deler av dagen utenfor der og røyket, om du bor på Bjølsen og ikke har lagt merke til de kan det godt hende de ikke holder til der lengre. :gjeiper:

I tilfelle du nylig har flyttet inn så vil jeg bare nevne at det nå er Meny og ikke Ica :)

Anonym poster: 1d48d75abe97b71ffc9c642a3aaf0286

Skrevet

Jeg hadde også store problemer med å få tak i vaktmester til å fikse doen min (den knappen man trykker på for å dra ned var herpa, så man måtte liksom nedi den tingen og dra en sånn.. greie.. høhø). Det gikk vel 3 måneder med purringer ++ uten at det skjedde noe som helst, og da var jeg så forbanna lei at jeg sendte en mindre hyggelig rett-på-sak-melding hvor jeg sa i klartekst at dette var uakseptabelt fra en seriøs utleier, og at dersom det ikke snarest viste seg noen i min leilighet som kunne fikse det toalettet ville det bli rimelig månelyst. Tok ikke lange tida før vaktmester m.fl. var på døra for å fikse, beklage seg etc. da gitt.. Og etter det har de fått for vane å komme asap når jeg ringer/klager på noe.. :kosteskaft:

Skrevet

Åh, da skal jeg se etter om de er der på mandag! Det hadde jo vært detbeste, ettersom det kanskje blir vanskeligere å avvise megom jeg står der face-to-face med dem. Håper virkelig at de fortsatt holder til der!

Jeg hadde også store problemer med å få tak i vaktmester til å fikse doen min (den knappen man trykker på for å dra ned var herpa, så man måtte liksom nedi den tingen og dra en sånn.. greie.. høhø). Det gikk vel 3 måneder med purringer ++ uten at det skjedde noe som helst, og da var jeg så forbanna lei at jeg sendte en mindre hyggelig rett-på-sak-melding hvor jeg sa i klartekst at dette var uakseptabelt fra en seriøs utleier, og at dersom det ikke snarest viste seg noen i min leilighet som kunne fikse det toalettet ville det bli rimelig månelyst. Tok ikke lange tida før vaktmester m.fl. var på døra for å fikse, beklage seg etc. da gitt.. Og etter det har de fått for vane å komme asap når jeg ringer/klager på noe.. :kosteskaft:

Åh, det akkurat det samme problemet jeg har! De knappene for å skylle ned er helt ødelagte, så det går ikke ann å trykke på de. Men hvordan trakk du opp da? jeg fant ingen andre måter å gjøre det på jeg...

På doen min er det ikke noe lokk man kan løfte opp eller noe :s

Håper ikke det går tre måneder før jeg får hjelp, altså. Da tror jeg at jeg klikker, ettersom jeg har ventet i tre uker og er ganske så irritert allerede! Men sendte du den rett-på-sak-meldingen til vaktmester eller til sio-senteret?

Tror jammen jeg skal gjøre det på mandag om jeg ikke får tak i en "fysisk" vaktmester først. Orker ikke vente lenger, og jo fortere jo bedre. Har vært så hyggelig mot dem i alle meldingene jeg har sendt, kanskje det er problemet...heheh

Skrevet

Som en midlertidig løsning kan du "skylle" ned ved å fylle en bøtte med vann og helle nedi doen :) Så slipper du ihvertfall å finne en annen do når du er tissatrengt :)

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Du kan tømme en bøtte med vann ned i toalettet hvis knappen ikke fungerer, og skylle ned på den måten til du får kontakt med en vaktmester. Hvis du har et løst lokk på toppen kan du også sjekke om du klarer å trekke ned ved å trykke på noe nedi det hulerommet der vannet er.

Edit: Ser at "noe" blir litt uklart, men det er litt forskjellig fra toalett til toalett hvordan det ser ut oppi der :gjeiper:

Endret av Raindrops
Skrevet

Jeg hadde sånn do med sånn "lokk" som man kunne lirke av og således komme ned i sisterna, men hvis du f.eks. har sånn som står på veggen blir det litt verre.

Jeg sendte en rimelig sint melding via den der "beskjed til vaktmester"-knappen på sio.no, og det var først da det skjedde noe. Du bør skrive hvor lenge du har ventet (gjerne litt sånn "nå har jeg ventet i 3 HELE UKER, er det virkelig SÅ vanskelig å sende noen for å fikse et toalett??"), og gjerne også noe ála "dersom ingen fikser dette i løpet av de neste 3-4 dagene, vil jeg se meg nødt til å tilkalle ekstern rørlegger og deretter sende regningen til dere." Da kommer de nok rimelig kjapt skal du se.. :kosteskaft:

Dessverre er det sånn med SiO at du må være rimelig forbanna og smått truende før de foretar seg noe. Jeg har blant annet sett meg nødt til å minne dem om både tildelingsreglement, husordensregler m.m. ved flere anledninger, og først når jeg har henvist til direkte lovverk samt fått det klart frem at jeg ikke kvier meg for å ta saken i egne hender og deretter sende regninga/støyten til dem, har de ringt vaktmester/annet for å løse problemet. Ikke akkurat en veldig serviceinnstilt gjeng.. Og med tanke på hvor latterlig høye leiepriser de opererer med, synes jeg man bør kunne forvente at de faktisk stiller opp når man trenger det.

• Liker 1
Skrevet

Stakkars deg, det høres jo helt uholdbart ut!! Jeg bor på Anker (ikke en del av SiO), og sist jeg sendte inn feilmelding til vaktmesteren, var det en mann på døren min innen en halvtime.

Anonym poster: 133e94ce73b6ce3a5bb81b6ff5cd63eb

Skrevet

Hørtes kjempekjedelig ut. Synes det er så rart at det tar så lang tid før de kommer og hjelper deg. Jeg har hatt problemer med både lufteluke, ventilasjonsanlegg og tett sluk i dusjen og de har vært og fikset det innen utgangen av dagen etter jeg sendte mail via sio's sider til vaktmester.

Jeg bor på Kringsjå, men er SIO som er ansvarlig her også..

Skrevet

Hei alle sammen!

Tusentakk for all den gode hjelpen jeg har fått her inne! Både når det gjelder hvordan jeg skulle få skyllt ned (det med bøttene var supersmart, og reddet virkelig hele krisen) og når det gjalt vaktmester-problemet.

Tok rådet deres, og sendte på søndags kveld en meget sint mail til sio-senteret. Forklarte at jeg hadde ventet i tre uker, og det ikke kunne være akseptabelt å la en beboer sitte uten toalett i så lang tid. Dessuten påpekte jeg at det ikke var noen vits i å overføre mailen min til vaktmester, slik de hadde gjort tidligere. Sa i tillegg at hvis dette ikke ble fikset i løpet av mandagen, skulle jeg ta kontakt med rørleger på egenhånd og sende regningen til Sio. Var virkelig pissed, og kjeftet ganske mye på dem. jeg sa jeg ikke ble tatt alvorlig, og at jeg virkelig ikke fikk det jeg betaler for i leie.

Og gjett hva? Tidlig tirsdag morgen var rørlegger her og fiksa det hele på ti min. ENDELIG :D :D

Skjønner nå hvordan ting må gjøres for å få noe hjelp, så tusen takk til dere alle for hjelpen :)

-ts

Skrevet

Hørtes kjempekjedelig ut. Synes det er så rart at det tar så lang tid før de kommer og hjelper deg. Jeg har hatt problemer med både lufteluke, ventilasjonsanlegg og tett sluk i dusjen og de har vært og fikset det innen utgangen av dagen etter jeg sendte mail via sio's sider til vaktmester.

Jeg bor på Kringsjå, men er SIO som er ansvarlig her også..

Jeg bodde på Fjellbirkeland før (nabostudentbyen til kringsjå), og der ble ting gjerne fiksa 1-2 dager etter at jeg sendte melding. Det bare nå når jeg har kommet til Bjølsen at jeg har hatt problemer, og det virker som det er flere som har hatt det av de som bor her. Egentlig ganske rart, når Sio driver alle de tre studentboligene nevnt ovenfor.

-ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...