Gå til innhold

Hvordan er kaffe mocca med soyamelk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at jeg er laktoseintolerant, og forstår nå hvorfor jeg alltid fikk vondt i magen etter å ha drukket latte, kaffe mocca+++ Tenker derfor å bytte ut melken med soyamelk, men hvordan smaker dette sammenlignet med vanlig melk? :)

Anonym poster: 9881a6c5540fde114be3bd689653813c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er helt kurant, uten at jeg klarer å sette ord på smaksforskjellen! :)

Blir kanskje en smule tynnere i konsistensen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke like godt og du bør heller finne et annet alternativ enn soyamelk. Soya er ikke bra!!!

Anonym poster: 07aacdf93af356356573f74cb9186e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke like godt og du bør heller finne et annet alternativ enn soyamelk. Soya er ikke bra!!!

Hva da? Det er jo ikke så lett når du skal på cafe? :)

Anonym poster: 9881a6c5540fde114be3bd689653813c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rismelk funker til varm sjokolade hvertfall, så kanskje det blir ok til mocca også?:)

Men hvorfor er liksom ikke soya bra?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må nesten bare prøve det. Jeg personlig liker ikke soyamelk noe særlig men elsker rismelk og havremelk. Vet ikke helt om de serverer det på cafe da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rismelk funker til varm sjokolade hvertfall, så kanskje det blir ok til mocca også? :)

Men hvorfor er liksom ikke soya bra? :)

Det er hormonforstyrrende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig. Litt tykkere og søtere, du trenger ik sukker dersom du pleier å bruke det. Så koster det 5 kr mere... Tviler at kaffesjapper har flere alternativer enn dette egentlig.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ja. Drikk soya og bli syke! Hver sin lyst!

Man blir vel like raskt syk av dette som man blir av 2/3 av alle hygieneartikler som selges i dagligvare.... (parabener)

Men jeg visste ikke at det var hormonforstyrrende, så takk for opplysningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir vel like raskt syk av dette som man blir av 2/3 av alle hygieneartikler som selges i dagligvare.... (parabener)

Men jeg visste ikke at det var hormonforstyrrende, så takk for opplysningen!

Nei, soya er mye verre. Det er også et sterkt allergen. Mange som er allergiske/intolerante mot melk utvikler også allergi mot soya.

I Østen, der de sier mye soya og har gjort dette i lang, lang tid, så tåler menneskene der soya mye bedre enn oss. Vi greier ikke å bryte det ned på samme måte. Det blir litt som at hoveddelen av befolkningen i midtøsten er laktoseintolerante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med soyamelk må jeg ha litt brunt sukker oppi. Smaken/konsistensen gir meg assosiasjoner til mel (?) og sukkeret får bort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...