Gå til innhold

Dine favorittprodukter til hår!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Hva er dine favorittprodukter til hår? Altså shampoo, balsam, hårkur, leave in, oljer etc.

Jeg har fått veldig tørt hår som fort buster seg til den siste tiden, og må ofte på med rettetang for at det skal bli bra. Det har jeg aldri måtte gjort før, tidligere kunne jeg gjøre "hva jeg ville" og trengte aldri å bruke hårkur eller rettetang, men håret så fremdeles sunt, blankt og rett ut. Også opplevd at en del av håret til tider brekker, noe som er veldig kjedlig når jeg prøver å spare ut til enda lengre hår.

Har du hatt hår som har brukket, vært slitt og tørt, men fått reparert det? I så fall, hva brukte du, og hvor lang tid tok det? Har kjøpt (og venter på i posten) Joico K-pak Deep penetrating Reconstructor, er det en bra kur? hva bør jeg evt kombinere den med? Variere på forskjellige kurer?

Altså, hva er dine favorittprodukter? :)<br /><br /> Anonym poster: 7f69e941a3259d17a38e0c07a2973155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt.<br /><br /> Anonym poster: 7f69e941a3259d17a38e0c07a2973155

Skrevet

Ikke et produkt, men balsammetoden!

Anonym poster: 957b2a6fadeb9f6ccfe847831b1d1678

• Liker 2
Skrevet

Ikke et produkt, men balsammetoden!

Kan det rette opp i problemene med skadet og bustete hår? ( og at en forhåpentligvis kan slutte med rettetang) Kan du fortelle litt mer? :)<br /><br /> Anonym poster: 7f69e941a3259d17a38e0c07a2973155

Skrevet

Bruk søkefunksjonen!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt rettetang på håret mitt nesten hver dag i 7 år nå fordi det er så flisete og bølgete på helt feil måte. Har brukt en milliard produkter fra en milliard frisørmerker... de siste årene har jeg vært gjennom nesten alt fra Redken :P MEN nå bestemte jeg meg for å prøve Joico sin K-pak sjampo og balsam og for første gang trenger jeg ikke å bruke rettetang lenger, nå kan jeg rett og slett dusje, la håret tørke og være ferdig!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt rettetang på håret mitt nesten hver dag i 7 år nå fordi det er så flisete og bølgete på helt feil måte. Har brukt en milliard produkter fra en milliard frisørmerker... de siste årene har jeg vært gjennom nesten alt fra Redken :P MEN nå bestemte jeg meg for å prøve Joico sin K-pak sjampo og balsam og for første gang trenger jeg ikke å bruke rettetang lenger, nå kan jeg rett og slett dusje, la håret tørke og være ferdig!

Oi, det høres ikke dumt ut! Det er slik jeg kunne gjøre før, men nå ser håret helt rart ut når jeg lar det lufttørke. :(

Har som sagt kjøpt Joico K-pak Deep penetrating

Reconstructor hårkur, men kunne tenke meg å prøve shampoen og balsamen også, heter de bare k-pak de du bruker, eller heter de noe mer? :)<br /><br /> Anonym poster: 7f69e941a3259d17a38e0c07a2973155

Skrevet

Husk å bruke en fuktighetskur også når du bruker en proteinkur.

Jeg liker Joiko sin veldig godt!

• Liker 1
Skrevet

Alexander Sprekenhus Hair Styling Elixir (Argan oil)

Alexander Sprekenhus One Day Straightener

Disse to roer ned og samler håret mitt veldig mye, samt gjør det blankt og fint. Supre produkter, koster litt men varer veldig lenge.

Joico K-Pak kuren har ikke gjort underverker for håret mitt, men kvaliteten har blitt bedre.

• Liker 1
Skrevet

Bruker ikke så mye, merker liksom ikke noe forskjell når jeg har prøvd hårkur. Kanskje jeg har prøvd feil produkter?

Mine favoritter er: Giovanni 50:50 i shampoo og balsam. Kerastase hårolje, og Di:Fi hårspray de få gangene jeg bruker det.

Redken styrer jeg unna, syntes alt derifra er så dårlig. Eneste plusset er at det lukter godt.

• Liker 1
Skrevet

For all del, slutt å bruke rettetangen! Varmen og "draingen" sliter enormt på håret så du bør virkelig være forsiktig med å rette håret hver dag! Det kan være en grunn til at håret brekker lettere.

Jeg hadde utrolig slitt hår før og den faste frisøren min fortalte meg at det var veldig slitt. Jeg fikk anbefalt arganolje til håret og det gjorde underverker! Håret mitt nå er ikke på langt nær så slitt som dett vær før. MEN, jeg forandret helt hårpleierutine. Jeg passet på å la håret lufttørke mest mulig, og brukte varmebeskyttelse hvis jeg fønet det tørt. Jeg brukte arganolje etter hver eneste hårvask. Jeg pakket håret inn i en "turban" og lot det tørke på den måten og jeg børstet ikke håret når det var vått. Hvis jeg gjorde det brukte jeg en bredtagget kam og var veldig forsiktig. Sist men ikke minst brukte jeg skikkelige produkter for slitt hår og sluttet å farge det.

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle svar!

Ja, det er nok riktig at jeg bør slutte med rettetangen, men det er en ond sirkel. :( Jeg begynte med rettetang fordi håret var bulkete, flokete, å sto til alle kanter, og nå har rettetangen slitt håret såpass at jeg "må" forstette. :( Men prøver å la vær å burke den, prøver også å bruke strikk så lite som mulig.

Kom gjerne med flere tips folkens, gjerne hva jeg kan kombinere med K-Pak Deep Penetrating Reconstructor for best resultat , deres favorittprodukter og slikt. :)

Anonym poster: 7f69e941a3259d17a38e0c07a2973155

Skrevet

Bruker mye Moroccanoil sin hårkur. I tillegg bruker jeg krøllekremen derfra. Fant meg ny firsør i forrige uke og hun sa at håret mitt så veldig sunt og friskt ut.

• Liker 1
Skrevet

Forresten, er det noen som vet om jeg bør bruke noe annet etter k pak deep penetration? Noe for å få mer fukt, ikke bare protein? Prøver den for første gang nå. :)

Skrevet

Bruker mye Moroccanoil sin hårkur. I tillegg bruker jeg krøllekremen derfra. Fant meg ny firsør i forrige uke og hun sa at håret mitt så veldig sunt og friskt ut.

Takk for tips! :)

Skrevet

Forresten, er det noen som vet om jeg bør bruke noe annet etter k pak deep penetration? Noe for å få mer fukt, ikke bare protein? Prøver den for første gang nå. :)

ja du bør absolutt bruke en fuktighetskur etterpå. Jeg bruker fuktighetskuren ca 3-4 g i mnd, og proteinkuren ca 1g. Det holder for meg. Begge er fra k-pak serien til joico :)
  • Liker 1
Skrevet

Shampo: Shampo two fra Paul Mitchell

Balsam: Moroccanoil

Kur: Intensive mask fra Label og Extreme Rescue Force fra Redken

Styling: Backcomb in a bottle fra Sexy Hair, Extra-Body Daily Boost fra Paul Mitchell, Session fra Osis+ og Perfect Hold fra Wella SP

Olje: Arganolje fra Nashi og Moroccanoil Light

• Liker 1
Skrevet

Moroccain oil! Bruker den som balsam og det er er drøm både for meg og datteren min, mye lettere å gre ut håret, og slipper grining fra lillemor som er veldig hårsår. Anbefales!

Også bruker jeg John Masters organic deep scalp follicle treatment spray for å roe ned hodebunnen min etter jeg har vaska det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker shampoo i fastform fra Lush, men jeg prøver å variere litt mellom de jeg bruker - har Godiva akkurat nå. For mitt lange og übertykke hår er de overraskende gode. Jeg er imidlertid avhengig av å bruke balsam for i det hele tatt å få børstet ut håret uten at børsten henger igjen eller knekker, og jeg har nylig prøvd den nye (?) balsamen fra Define med arganolje. Synes så langt den er veldig bra, så tror jeg skal fortsette med den en stund til, selv om den ikke er optimal rent ingrediensmessig. Kurer håret innimellom, særlig i høst/vinter-perioden da håret mitt har en tendens til å bli ganske tørt i kulda. Da bruker jeg denne fra Lush - i mine øyne verdens beste hårkur. Håret lukter godt i flere uker etterpå, og det blir glansfullt og myyyykt :nigo:

Ellers så skal jeg kjøpe ren arganolje i nærmeste fremtid, må bare bestemme meg for hvor jeg skal handle det først.. :gjeiper:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...