goldenchanel Skrevet 21. september 2012 #1 Skrevet 21. september 2012 Veide meg for litt over en uke siden til 116,3 kg, har siden da trent cardio HVER dag! Gått tur med noen få jogge intervaller i motbakke hver dag, mellom 3-7 km. Når jeg gikk på vekten i går veide jeg 119,4 ?!?!?! Har spist sunn mat og hatt et inntak på 1500-2000 kalorier, noe jeg må ha om jeg skal klare å trene. Nå er jeg stiv i musklene, sur og skjønner ingen ting. Hadde ikke trodd jeg skulle gå ned noe, men OPP over 3 kg? hvorfor skjer dette?
Frk. Belle Skrevet 21. september 2012 #2 Skrevet 21. september 2012 Tror du bare skal slappe av, fortsette med de gode treningsrutinene og veie deg igjen neste uke.... Skjønner at det ikke er noe gøy å se slike tall, men vekt kan variere litt av mange grunner. Vann i kroppen, innhold i tarmen etc etc. Så kan man seff si at musklere veier mer enn fettt, men det er vel begrenest hvor mye musklere du klarer å legge på deg med cardio på en uke. Noen merker at appetitten går opp når de begynner å trene og at de faktisk ender opp med å spsise mer enn de trenger. Men det høres jo ut som du holder grei styreing på kcal-inntaket. 1
goldenchanel Skrevet 21. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2012 Har styrk kalori inntaket og jeg veide meg på morgenen -_- Blir trening og ny tur på vekten neste uke, men slike tall gjør jo at man blir maksimalt demotivert, hva er sjangsen for at de kiloene pluss litt til er borte neste uke? liten..sukk
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #4 Skrevet 21. september 2012 Jeg forstår VELDIG godt at du blir demotivert av dette. Selv veier jeg halvparten av det du gjør, og hadde jeg gjort det samme som deg, ville jeg ha gått ned kanskje 2 kg. i uken. Siden du veier såpass mye som du gjør, synes jeg det er rart at du ikke har mistet mer, eller mistet noe i det hele tatt. Hvordan er kostholdet? Når man trener kan man fort bli mer sulten, og med det spise mer. Er du sikker på at du har spist 1500-2000 kcal, og ikke mer? Det er mange skjulte kalorier, det har jeg selv brent meg på. Når jeg ser tallene dine, tenker jeg at du har spist for mye. Jeg ser ingen annen grunn til at du har gått opp 3 kg. :/ Slanking kan være veldig tøft, man må bite det i seg, og tåle at man ikke kan skeie særlig ut hver eneste dag. Anonym poster: 04da90371371b3de077386848b3fa572 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #5 Skrevet 21. september 2012 har du mensen? Når jeg har mensen går jeg opp cirka 2,5 kilo. Og med en gang jeg begynte å jogge veide jeg alltid mer dagen etter jeg hadde jogga, cirka 1,5 kilo mer. Fikk beskjed om at musklene holdt mer blod og vann når man er støl. Anonym poster: f03850257e36cea1daf96e9ddce3c5d4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #6 Skrevet 21. september 2012 har du mensen? Når jeg har mensen går jeg opp cirka 2,5 kilo. Og med en gang jeg begynte å jogge veide jeg alltid mer dagen etter jeg hadde jogga, cirka 1,5 kilo mer. Fikk beskjed om at musklene holdt mer blod og vann når man er støl. Anonym poster: f03850257e36cea1daf96e9ddce3c5d4 Man kan ikke for alvor mene at det er normalt å gå opp hele 3 kg når man har "gjort alt riktig". Anonym poster: 04da90371371b3de077386848b3fa572
Gjest Solsmil Skrevet 21. september 2012 #7 Skrevet 21. september 2012 det kan være mange årsaker til det. For det første: er du sikker på at du bare har spist 1500-2000 kcal om dagen? Det kan være mange skjulte kalorier. Men uansett, du har ikke lagt på deg tre kilo fett på en uke, ihvertfall ikke om du har trent og spist sunt. Jeg bruker å gå en del opp i vekt når jeg har eller litt før jeg får mensen. Ofte over 2 kilo, men det er bare kroppen som holder på vann. Det samme kan skje om du feks spiser mye salt, drikker mye brus, vann med kullsyre etc. Kan det være noe sånt?
goldenchanel Skrevet 21. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2012 Jeg "har ikke" mensen, har p-stav i armen så har ikke hatt noe blødning på 8 måneder. Jeg VET at jeg har lagt mellom 1500-2000 kalorier har også vært under 1500 to dager, fører mat-bok over alt jeg spiser og har ikke hatt noen skjulte kalorier noen steder, har ikke drukket annet enn fun light, sukkerfri redbull og vann, har ikke vært på byen, og ikke vært noe sted der jeg har forsynt meg av snacks osv. Har heller ikke spist mye salt, har hovedsaklig spist helt rene produkter. Har heller ikke jukset med treningen eller spist noe mer, da jeg har faste tider jeg spiser på og spiser 4-5 måltider hver dag. Har ikke spist noe mer, eller hatt noe ekstra i disse måltidene. Har også fått rikelig med søvn. Jeg veide meg dagen etter en intervall økt, tidlig på morgenen. Derfor skjønner jeg veldig lite av dette...
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #9 Skrevet 21. september 2012 Hvis du begynner å trene mye, etter ikke å ha trent særlig før, så holder gjerne kroppen litt mer på vann i starten. Det kan nok absolutt ha påvirka Anonym poster: 11ef7b691884abc47246504e354240a2 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #10 Skrevet 21. september 2012 Jeg "har ikke" mensen, har p-stav i armen så har ikke hatt noe blødning på 8 måneder. Jeg VET at jeg har lagt mellom 1500-2000 kalorier har også vært under 1500 to dager, fører mat-bok over alt jeg spiser og har ikke hatt noen skjulte kalorier noen steder, har ikke drukket annet enn fun light, sukkerfri redbull og vann, har ikke vært på byen, og ikke vært noe sted der jeg har forsynt meg av snacks osv. Har heller ikke spist mye salt, har hovedsaklig spist helt rene produkter. Har heller ikke jukset med treningen eller spist noe mer, da jeg har faste tider jeg spiser på og spiser 4-5 måltider hver dag. Har ikke spist noe mer, eller hatt noe ekstra i disse måltidene. Har også fått rikelig med søvn. Jeg veide meg dagen etter en intervall økt, tidlig på morgenen. Derfor skjønner jeg veldig lite av dette... Det virker jo som om du har vært veldig flink, synes nå jeg. Men det kunne kanskje ha vært en idé å kutte enda litt på kaloriene? Hvert fall for å se om dette kan være utslagsgivende. Ellers er det enkelte som legger på seg av light-produkter, så å drikke vann en ukes tid for å se kunne jo ha vært lurt? Anonym poster: 04da90371371b3de077386848b3fa572
Gjest Trolltausa Skrevet 22. september 2012 #11 Skrevet 22. september 2012 (endret) Vannvekt! Jeg legger alltid på meg de første 2-3 ukene når jeg øker aktivitetsnivået mitt. Jeg tror kroppen føler "stress", noe som binder mer vann. Når så kroppen har blitt vant til det økte aktivitetsnivået, og ikke lenger blir "stresset", går jeg plutselig ned flere kilo, og det kan skje over natten. Tips fra meg: ikke endre på kostholdet så lenge du er sikker på at du får i deg nok (ikke for mye, ikke for lite) mat. Drikk litt ekstra vann, og hold ut! Denne kvinnen har skrevet noen ord om hva som kan skape vannretensjon på bloggen sin. Jeg siterer: For strenge dietter kombinert med for mye kondisjonstrening: Om en går veldig hardt ut på en diett med lavt kcalinntak i tillegg til å trene mye kardio, kan dette skape vannretensjon (been there, done that). Dette er fordi det store underskuddet kombinert med for mye trening skaper en stressiutuasjon. Koppen samler vann, da ofte under huden pga økt kortisolutskillelse. Mange får panikk og tror enten at de ikke går ned i vekt ELLER at de faktisk legger på seg under ekstreme regimer. De ender opp med å trene enda mer kardio kanskje kombinert med et enda lavere kcalinntak, noe som bare forverrer situasjonen. Trening generelt: Trening gjør at en holder mer vann i muskulaturen og gjør ofte at man også holder mer vann under huden. Det er her mange får panikk med en gang de begynner å trene, enten om det er styrke eller kondisjon. Man går ofte opp 1-2 kg med en gang man begynner å trene..hvordan folk får seg til å tro at dette er fettvekt er ganske merkelig når de sannsynligvis forbrenner mer ved begynnende trening enn det de gjorde tidligere. Jeg kan gå ned 1-2 kg om jeg tar meg en ukes pause fra styrketrening..ved påbegynnende styrketrening går jeg opp 1-2 kg igjen. Dette er også grunnen til at vi kutter ut all trening noen dager før konkurranse for å se så "tørre" ut som mulig. Endret 22. september 2012 av Trolltausa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå