Gå til innhold

Kan høre musikken, og lyden fra TV, selv om lyden er av

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette høres kanskje litt -rart ut? Men jeg tror ikke at det er noe overnaturlig av noe slag, og jeg er heller ikke gal. Leter etter en fornuftig forklaring på noe jeg har merket.

Flere ganger har jeg hørt på musikk, eller sett på tv, og ikke før lenge etterpå funnet ut av lyden er av. Ja - jeg har hørt sangen, og sunget med flere ganger uten at lyden har vært på i det hele tatt.

Sist skjedde dette forrige uke. Jeg så på TV, og skrudde av lyden for å høre om min sønn var våken. Plutselig merket jeg at jeg kunne fortsatt høre hva som ble sagt på tv, selv om det ikke var lyd i det hele tatt, og lyden kunne høres på en måte som om den var "under vann". Grove lyder altså. Jeg har prøvd flere ganger å lukke øynene, eller se bort i fra tv, og jeg kan fortsatt høre lydene fra tv.

Jeg fortalte dette til min samboer, og han lo litt av meg, og ville "teste" meg. Jeg snudde meg med ryggen til TV, og han tok av lyden. Jeg kunne beskrive i detalj når det var musikk, og når det var en mann, eller når det var en dame som snakket. Samboeren min ble mildt sagt litt sjokkert.

Spørsmålet mitt er : Kan dette ha noe med lydbølger å gjøre?

Anonym poster: 7a18a5b3a5cb4aa3a43043d81c97c940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror noen tv'er sin muteknapp bare setter ned lyden på minimum og ikke helt av. Mener å ha hatt en sånn tv selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skrudd av lyden på både på tv og parapolen. Vi har også testet når selve lyden har blitt borte på en spesiell kanal (at det har vært noe feil med selve kanalen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skrudd av lyden på både på tv og parapolen. Vi har også testet når selve lyden har blitt borte på en spesiell kanal (at det har vært noe feil med selve kanalen)

Capricorn har svart ganske greit på det. Det er mange apparater som ikke klarer å ta ned lyden helt. Det er egentlig ikke noen "minimumsinnstilling", det er bare de tekniske løsningene for volumregulering som er for dårlige. Hverken satellittmottakere eller tv-apparater er produktgrupper der produsentene legger ut veldig mange kroner på elektronikk som gir god lyd.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Capricorn har svart ganske greit på det. Det er mange apparater som ikke klarer å ta ned lyden helt. Det er egentlig ikke noen "minimumsinnstilling", det er bare de tekniske løsningene for volumregulering som er for dårlige. Hverken satellittmottakere eller tv-apparater er produktgrupper der produsentene legger ut veldig mange kroner på elektronikk som gir god lyd.

Men da hadde vel han samboern også hørt at det var lyd, når han testet henne?

Anonym poster: a45b5f67b7fdb4ff4834788e77dc91ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har forskjellig hørsel. Jeg, for eksempel, hører svært godt, og det hender at jeg hører ting som mine venner ikke hører. Jeg har forøvrig også hatt en tv, der jeg kunne høre lyden (veldig svakt, dersom det var helt stille ellers i rommet) selv om den var på mute.

Anonym poster: b91dd55c2542b909ce4bb3e37a703cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hatt en sånn TV, men på den jeg har nå blir lyden skrudd helt av. Dra ut kontakten og vent noen sekunder. Hvis det fortsatt kommer lyd er det nok naboen som har TVen på.

Anonym poster: e6b1e6a6745994d1e14754dba7d17cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB i #6 har svart bra på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...