Gå til innhold

For deg som var utro og ble tatt? (mest til kvinner)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lurer på ting....

-Du har vært utro

-Du var utro både fysisk og følelsesmessig

-Du ble så tatt

Måtte du gjennom en sorgprosess over å ha mista elskeren?

Hva var tanken din da du var utro? Ville du være i forholdet og ha no på si "for alltid" eller var tanken din å "bare få orden på ting" før du gikk?

Hvordan rettferdiggjorde du hva du gjorde da utroskapen foregikk?

(Svar gjerne på PM om du ikke vil legge det ut her offentlig)

Endret av Obelix
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på ting....

-Du har vært utro ja

-Du var utro både fysisk og følelsesmessig bare fysisk

-Du ble så tatt ikke ennå

Måtte du gjennom en sorgprosess over å ha mista elskeren? vet det vil skje om jeg blir tatt, så er forberedt på å miste han ja

Hva var tanken din da du var utro? Ville du være i forholdet og ha no på si "for alltid" eller var tanken din å "bare få orden på ting" før du gikk? Siden min mann har hatt et langvarig utroskaps-forhold som jeg fant ut av, ville jeg prøve det samme. Også fordi jeg hadde hørt at det var lettere å komme over utroskapen om man gjorde det selv. Og ja, det stemte. Tanken er å ha noe på si "for en stund", "så lenge det passer oss begge".

Hvordan rettferdiggjorde du hva du gjorde da utroskapen foregikk? At mannen min gjorde det samme. Han som valgte at vi kunne dele vårt mest intime med en annen. Og blir jeg tatt er jeg ikke verre enn han. Og blir det skilsmisse er det heller ikke verden sundergang for meg, da jeg har bedt om skilsmisse pga hans utroskap, men han vil prøve å fikse det igjen. Noe JEG har sett på som umulig frem til nå.

kan legge til at min mann hadde en elskerinne i lang, lang tid som han brøt kontakten med. Han brøt kontakten fordi jeg ville skilles - og at det var en måte å vise meg at det var meg han ville han. Min mann har hatt eller har fortsatt en sorg over denne damen vil jeg tro og mene. Han sier han ikke tenker på henne mer, men han tar aldri intiativ til sex, han avviser ofte sex, og jeg begynner å lure på hvorfor han ikke ønsker sex med meg. Eneste jeg kan forstå er at elskerinnen fortsatt "er under huden på han" og han ønsker seg henne. Hun på sin side har ikke interesse av han nå som jeg vet om dette, og hun vil heller ikke være i et forhold med han. Så en sorg er det nok oppi det hele når man er utro, blir oppdaget og må avbryte dette forholdet. Men for min del kunne de to gjerne ha vært sammen - altså, hun kunne få den utro drittsekken. Men hun ville ikke, for hun så ikke på han som kjærestemateriale pga han kunne være utro.

Skrevet

Ja, jeg har vært utro

Ja, det var både fysisk og følelsesmessig

Og ja,jeg ble "tatt"

Gikk fra han jeg hadde ett barn med. Skal sies at det lå mye mer bak, som jeg ikke orker å legge inn her nå, men jeg og eksen hadde det ikke bra, og han var ikke noe særlig snill...

Møtte en fyr som jeg jobba med, vi ble forelska i hverandre, det var så deilig ha en en jeg kunne snakke med og som brydde seg om meg. Vi ble sammen rett etter at jeg ble "tatt" for utroskap, og hadde nesten 2 fine år sammen. Hadde ikke kjærlighetssorg over han jeg opprinnelig var sammen med, det var bare lettende å slippe å være sammen med han, hadde planlagt i mange år å gå fra han - men pga diverse ting så klarte jeg ikke.

Nå er jeg med en NY kjæreste, men jeg takker fremdeles forrige eksen min for at han fikk meg til å åpne øynene og for at han "fikk meg vekk" fra han jeg var utro mot. :)

Anonym poster: d70050d9a278a8bc7afb19e66c32979d

• Liker 1
Skrevet

Lurer på ting....

-Du har vært utro Ja

-Du var utro både fysisk og følelsesmessig Bare fysisk

-Du ble så tatt Fortalte det selv.

Måtte du gjennom en sorgprosess over å ha mista elskeren? Nei, vi beholdt kontakten lenge etter at det røk med eksen. Men mest vennskap med litt sex.

Hva var tanken din da du var utro? Ville du være i forholdet og ha no på si "for alltid" eller var tanken din å "bare få orden på ting" før du gikk? Ville straffe han fordi han dret i mine ønsker i senga kjørte sitt eget løp over lang tid selv om jeg tok den praten flere ganger.. Men plutselig når han fikk vite om elskeren så snudde han på flisa og ville alt jeg ønsket.. Merkelig spør du meg..

Hvordan rettferdiggjorde du hva du gjorde da utroskapen foregikk? Jeg hadde ingen behov for å rettferdig gjøre det. Var på vei ut følelsesmessig uansett.

Skrevet

Hm... her er det da mest -utro for å straffe partner/utro fordi vi hadde det dårlig..

Er det da å forstå at det er kun da en dame er utro?

Skrevet

Dere menn har ett stort problem. Dere lytter ikke til det vi sier. Går rett forbi.

Jeg sier deg en ting. Gjør dama di fornøyd så blir det ikke utroskap. Ikke slutt med å si til henne innimellom at hun er pen, sexy osv. La henne få sitt i senga før det går for deg. bruk tid på henne . kjøp små gaver / blomster innimellom. Vet du ikke hva er problemet hennes så spør rett ut, men som kommunikasjon og ikke i sinne.

Fy farao, vi burde blitt levert med bruksanvisning :DDDDD

• Liker 2
Skrevet

Dere menn har ett stort problem. Dere lytter ikke til det vi sier. Går rett forbi.

Jeg sier deg en ting. Gjør dama di fornøyd så blir det ikke utroskap. Ikke slutt med å si til henne innimellom at hun er pen, sexy osv. La henne få sitt i senga før det går for deg. bruk tid på henne . kjøp små gaver / blomster innimellom. Vet du ikke hva er problemet hennes så spør rett ut, men som kommunikasjon og ikke i sinne.

Litt skjære alle over en kam kanskje?

Nåvel..dette siste var nå bare et oppfølgingsspørsmål til mitt opprinnelige innlegg...

Skrevet

Dette er typisk bortforklaring på hvorfor er greit for damer å være utro. Som mann vet jeg at det ikke er så enkelt å gjøre en dame fornøyd som du skriver her. Hvorfor skal det være så enkelt at hvis han ikke klarer å tilfredsstille alle krav så har damer en god grunn til å være utro?

• Liker 4
Skrevet

Det er sikkert noen som vil si at jeg har vært utro når jeg kysset en annen gutt, men når han du i utgangspunktet er/var sammen med sier at du kan gjøre som du vil og gi generelt f... etter gjentatte advarsler på at dette ikke er greit, er det da utroskap? Ting er ofte ikke helt svart/hvitt...

Anonym poster: da2fed88b2baec6428025ffd4bd92299

• Liker 1
Skrevet

Kan menn være utro også da, om en kvinne ikke tilfredsstiller ALLE våre krav og ønsker?

• Liker 4
Skrevet

Dette er både feil og en bortforklaring/unnskyldning. Det er feil fordi utroskap også forekommer i velfungerende forhold der begge ser hverandre. Tilstrekkelig lyst på fremmed fitte eller kuk kombinert med en god dose egoisme evt. null samvittighet er nok til at noen er utro.

Det er også en bortforklaring fordi ansvaret for å ikke være utro er ditt og ditt alene. Du kan ikke skylde på partneren din, selv om han er en idiot, hensynsløs, egoist *insert any bad property*. Du kan velge å være utro, du kan velge å la være. Det er ikke slik at du MÅ bedra ham selv om han er idiot. Get it?

• Liker 2
Skrevet

Dette er typisk bortforklaring på hvorfor er greit for damer å være utro. Som mann vet jeg at det ikke er så enkelt å gjøre en dame fornøyd som du skriver her. Hvorfor skal det være så enkelt at hvis han ikke klarer å tilfredsstille alle krav så har damer en god grunn til å være utro?

Ikke glem å skille mellom riktig kravstore kvinner og de som har et realistisk krav.

Se på mitt eksempel. Når jeg var utro så var ikke bare sexen problemet. Han fortalte meg etter nesten 2 år sammen at beklager med det blir aldri oss i evigheten pga forskjellig religion og familiens krav som jeg som vestlig kvinne ikke fyller. Men han elsket meg veldig og hadde vanskelig for å gi slipp.

Jeg var bitter da han tok avgjørelsen om forholdet uten at jeg fikk vite det, som han visste hele veien.

Ellers var det et fantastisk forhold så jeg angrer ikke men surt ? ja.. ..

Ikke rettferdiggjøring men du ser mere av det helhetlige problemet. Jeg visste at det kommer til å ta slutt, men ingen av oss satt punktum der.

Kvinnens krav i mitt nåværende forhold : En sms / tlf fra han annahver dag ( andre dagene ringer / skriver jeg ) . I helgene er det fritt frem for han for å bli med kompisene eller gjør som han vil, bortsett fra søndagen. Den skal være vår.

Jeg trenger ikke gaver, ikke penger, ikke blomster. Jeg har full jobb , egne interesser,egne venner.

Jeg har ett fullverdig liv uten han også men så klart han i livet mitt er prikken på i-et.

Men jeg vil ha ett stabilt og respektfullt forhold mellom likemenn (oss) uten utroskap på noe vis.

Jeg vil vite at han vil ha meg og bare meg og at han har planer for oss senere i livet. Han sier aldri f.eks. at Neste år reiser vi på ferie sammen ( hvis vi er fremdeles sammen ).

Det er sånn for oss og den mannen gjør meg lykkelig. Ikke faen om jeg vil være utro mot han, og jeg angrer litt på exen og ville derfor avslutte om jeg ikke har det bra lenger med min .

Skrevet

Dette er både feil og en bortforklaring/unnskyldning. Det er feil fordi utroskap også forekommer i velfungerende forhold der begge ser hverandre. Tilstrekkelig lyst på fremmed fitte eller kuk kombinert med en god dose egoisme evt. null samvittighet er nok til at noen er utro.

Det er også en bortforklaring fordi ansvaret for å ikke være utro er ditt og ditt alene. Du kan ikke skylde på partneren din, selv om han er en idiot, hensynsløs, egoist *insert any bad property*. Du kan velge å være utro, du kan velge å la være. Det er ikke slik at du MÅ bedra ham selv om han er idiot. Get it?

Jo jo, og er helt enig med deg. Og om du leser det forrige innlegget mitt så skjønner du mitt valg bedre.

Jeg ser dermed ikke at det var godt gjort, men sier at jeg kommer aldri til å gjøre det igjen.

Lærte av erfaringa og fikk mere selvrespekt.

Den som er utro i ett ellers godt forhold fortjener ett rettlig spark i rævva. ( og da var jeg gavmild )

Skrevet

Kan menn være utro også da, om en kvinne ikke tilfredsstiller ALLE våre krav og ønsker?

Er det virkelig urealistisk å vente i ett forhold å bli sett, satt pris på , bli elsket og respektert ?

Det er jo det de fleste kvinner vil og de fleste nøyer seg også med.

Hvilket krav du har du synes ikke oppfyllt som ville rettferdiggjør utroskap ?

• Liker 1
Skrevet

Er det virkelig urealistisk å vente i ett forhold å bli sett, satt pris på , bli elsket og respektert ?

Nei, disse tingene er ikke urealistiske forventninger. Men det er ikke poenget. Det er at uansett hvor realistiske og nøkterne forventninger du har til en mann så har du ingen rett til å bedra ham selv om han ikke oppfyller dem. Når du er utro så slipper du en atombombe over forholdet hvor all fremtidig tillit blåses bort. Ingenting kan spire i et forhold etter et utroskap.

• Liker 2
Skrevet

Problemet med damer er vel at dere kan finne på og være utro bare fordi dere ikke er fornøyde og tilfredse.

Utakknemlige mennesker kaller vi sånne som dere.

Skrevet (endret)

Nei, det er ikke urealistisk å forvente det. Men det var vel ikke akkurat "satt pris på, elsket og respektert" du skrev i det innlegget jeg svarte på heller (#6)?

Endret av Hapa
Skrevet

Nei, disse tingene er ikke urealistiske forventninger. Men det er ikke poenget. Det er at uansett hvor realistiske og nøkterne forventninger du har til en mann så har du ingen rett til å bedra ham selv om han ikke oppfyller dem. Når du er utro så slipper du en atombombe over forholdet hvor all fremtidig tillit blåses bort. Ingenting kan spire i et forhold etter et utroskap.

Enig, og som jeg skrev jeg hadde heller noe intensjon om å fortsette forholdet... Ting skjedde bare i feil rekkefølge .. Men jeg var bitter fordi jeg brukte 2 år av livet mitt av noen som visste fra begynnelsen at det blir ikke oss to forever.

Prøv å sette deg inni min situasjon... Fremdeles ikke unnskyldning, bare en jævla god forklaring.

Og skulle du oppleve dette her selv med dama di så tror ikke mange ville klandret deg om du ligget med ei anna ei.

Skrevet

Nei, det er ikke urealistisk å forvente det. Men det var vel ikke akkurat "satt pris på, elsket og respektert" du skrev i det innlegget jeg svarte på heller (#6)?

Det du lurte på om hun ikke oppfyller ALLE dine krav har du rett på å være utro.

Derfor jeg skrev at disse kravene jeg skrev er realistiske og lurte på om dine preferanser om krav i ett forhold.

Skrevet

Problemet med damer er vel at dere kan finne på og være utro bare fordi dere ikke er fornøyde og tilfredse.

Utakknemlige mennesker kaller vi sånne som dere.

Så gjør oss fornøyd vel :) Hvorfor skulle jeg være utakknemlig om jeg er ikke fornøyd ??

Jeg personlig sier ifra i klartekst hva jeg vil og forventer. ( Jeg har som sagt virkelig ikke høye krav synes jeg. )

Kan ikke han engang oppfylle disse så er det ingen vits i å holde sammen.

( og nei, jeg ville ikke vært utro igjen av den grunn ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...